Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Kampaň na podporu Ukrajiny na sítích oslovila přes 200 tisíc lidí

UkrajinaJakub Křešnička7. 4. 20227. 4. 2022

Iniciativa AKA chce ve spolupráci Česko.Digital celkově zasáhnout alespoň jeden milion unikátních uživatelů sociálních sítí Facebook a Instagram.

Asociace komunikačních agentur (AKA) dál pokračuje v aktivitách podporujících Ukrajinu, jež odolává invazi ruské armády, i těch zaměřených na Ukrajince, kteří kvůli válce našli dočasné působiště v Česku.

Jednou z aktivit je kampaň na sociálních sítích, již má pod patronátem skupina Digital First Media Group (DFMG, kam spadají agentury Dark Side, Pria a Insighters). Na Facebooku a Instagramu cílí především na tři skupiny – ty, kteří chtějí pomáhat (celkem přes dva miliony lidí), Ukrajince v Česku (přes 200 tisíc lidí) a na lidi, kteří mají k pomoci rezervovaný postoj (zhruba 1,8 milionu lidí). První skupině kampaň nabízí ověřené možnosti pomoci přes rozcestník stojimezaukrajinou.cz a podporuje ji, aby v podpoře neustávala. Komunitě Ukrajinců v ukrajinštině představuje možnosti pomoci k využití a vyzývá je k jejich šíření. Poslední skupině se kampaň snaží ukázat, že pomáhat má smysl.

„První fáze kampaně, která probíhala v březnu, zasáhla přes 200 tisíc lidí, kteří chtěli pomáhat. Dosah stránky na Facebooku ke konci března převyšoval 201 tisíc, na Instagramu byl dosah přes 52 tisíc,“ uvedl Dan Urban, stratég DFMG. Během první fáze bylo na každém kanále – Facebooku a Instagramu – publikováno po 15 příspěvcích.

V dubnu už bylo publikováno dalších deset příspěvků, které měly kumulativní dosah 117 tisíc lidí. „Čtyři z toho jsou v ukrajinštině cílené na uprchlíky, byly vytvořené s dobrovolníky z Česko.Digital,“ doplnil Urban s tím, že tyto příspěvky mají k 5. dubnu zásah 44 tisíc lidí.

V následujících týdnech plánují agentury z AKA zveřejňovat přibližně tři příspěvky týdně a cílit jednak na širokou populaci a pak s pomocí takzvaných dark postů na konkrétní cílové skupiny. Ty budou hlavně skupině s rezervovaným postojem poskytovat narativy k mylným představám o situaci, které jsou už poměrně hluboce zakořeněné. Jde například o domněnky, že Česko pomáhá Ukrajincům na úkor místních občanů. Těm chce třeba připomínat, jakým způsobem Češi pomáhají i ve vlastní zemi, jak se v ČR pomáhá znevýhodněným a jak země čerpá zahraniční pomoc.

Dál také běží paralelní spolupráce s Česko.Digital na spoluvytváření příspěvků v ukrajinštině, na což jde přibližně polovina rozpočtu. Kampaň běží jak na profilech Pomáháme Ukrajině, tak na Stojíme za Ukrajinou. Celkově komunikace plánuje zasáhnout alespoň jeden milion unikátních uživatelů.

AKA zároveň vyzývá agentury i zadavatele, aby přispěli na kampaň na sociálních sítích. „Musíme získat rozpočet v rozmezí 300 až 400 tisíc korun, aby se mohly příspěvky podporovat a efektivně směrovat na vybrané cílové skupiny. Každých 10 tisíc korun se počítá,“ řekl již dříve MAMu Jan Binar, prezident AKA. Kampaň je plánovaná jako dlouhodobá, alespoň na tři měsíce. Veškeré aktivity provádějí účastníci iniciativy z vlastního přesvědčení a bez nároku na honorář.

Psali jsme
Potřebujeme kampaň na sítích

Vedle zmiňovaných aktivit na sociálních sítích běží také kampaň s už druhým spotem, který vznikl pod záštitou kreativní agentury WMC Grey. Reaguje na měnící se nálady ve společnosti tak, aby podpořil další pomoc. Zároveň pokračuje kampaň bojující s dezinformacemi, ta vzniká pod patronátem pražského Triadu.

Čtěte také
Rozhodnou činy každého z nás, připomíná spot na podporu Ukrajině

Zavřít reklamu

Young Lions: Kategorii PR ovládly Kalusová z Ogilvy a Kovandová z VMLY&R

Starší článek

Firmám vypočítáme emise jednoho trika nebo židle

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.