Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Wiki Commons
Marketing

Den Země vlastně nikdy nekončí

Irena Buřívalová19. 4. 202219. 4. 2022

Zatímco dříve byl 22. duben pomyslným vrcholem udržitelné komunikace, dnes se firmy snaží o tématu mluvit pořád. Tlačí je k tomu akcionáři, spotřebitelé, regulace i vlastní svědomí.

Generální ředitel obklopen spokojeně se tvářícími zaměstnanci se chápe rýče a noří ho do předem označeného a nejspíše i zkypřeného místa, kam poté symbolicky zasadí strom. Nebo spíše sazenici. To je už trochu omšelý obrázek „udržitelného“ PR, které se svého času v Česku hodně rozmohlo v rámci CSR komunikace firem. Mnohé společnosti ještě dnes sázejí „stromořadí“ za blesků fotoaparátů. Co na tom, že mnohé z těchto sazenic nakonec vůbec nepřežijí a planetě tak pomohou pramálo. Mediální image bylo učiněno zadost.

I letos na 52. ročník Dne Země, který se tradičně slaví 22. dubna, můžeme jistě očekávat podobnou přehlídku. Akce vznikla v době, kdy ochrana životního prostředí ještě nebyla „sexy“. Dnes si příležitost pro ukázku své společenské uvědomělosti nenechá ujít snad žádná značka či instituce. Něco se však mění. Společnosti si díky tlaku zákazníků, spotřebitelů a samozřejmě i regulátorů uvědomují, že Den Země je vlastně potřeba slavit a připomínat nepřetržitě. A tak občas dochází i k úsměvnému efektu non-stop „greenwashingu“, kdy nás firmy informují o každém „průlomovém“ papírovém brčku.

Jak si společnosti letos s tématem poradí směrem k vrcholu sezony a jak se v udržitelnosti a její komunikaci od loňska posunuly?

PSALI JSME
Greenwashing už se firmám nevyplatí

Změna myšlení

Jak potvrzuje Jan Kašpar, který je od března ředitelem rozvoje udržitelného e-shopu Nakup na Dobro v rámci Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR), předně je v dnešní době patrná změna myšlení a postojů frem.

„Je dána očekáváním stakeholderů ve všech oblastech. Ať jde o regulátory, obchodní partnery či veřejnost. Jsem rád, že tato změna je vidět u více firem. Čím dál více společností udržitelnost myslí vážně a žijí ji se svými zaměstnanci i zákazníky každým dnem,“ říká Kašpar. Konzistentní strategii oceňuje například u společností Vodafone nebo Unilever.

Sama Asociace společenské odpovědnosti zve na Den Země členy na inspirativní setkání a snídani, kde představí praktické tipy pro udržitelné stravování, ekologickou domácnost, módu, nákupy a další činnosti. Letos u příležitosti Dne Země také A-CSR ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos představí novou studii trendů ve stravování a veganství. V tento den navíc symbolicky otevřou přihlášky do Cen SDGs 2022.

Celé téma si můžete přečíst v aktuálním čísle MAM.

Zavřít reklamu

Pivovar Svijany inovoval obaly a představil jejich velikonoční design

Starší článek

O2 arena slaví plnoletost

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.