Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

1. 3. 2021 19:03

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO VMLY&R Daniel Živica ze skupiny odchází.

Obluk změnu už uvedl na svém profilu na LinkedIn. Blíže situaci zatím nechtěl komentovat, podobně jako vedení WPP v Česku či její londýnské ústředí. Obě agenturní značky by měly dál fungovat jako doposud. Restrukturalizace se nemá dotknout každodenních vztahů s klienty, kteří už byli se situací obeznámeni před časem. Doplněno by mělo být v brzké době i vedení VMLY&R. Z něho zhruba před měsícem odešla šéfka kreativy Dora Pružincová, která přešla na stejnou pozici v DDB Prague.

Psali jsme
Dora Pružincová bude novou šéfkou kreativy agentury DDB Prague

Dosavadní šéf VMLY&R Daniel Živica, který agenturu vedl od ledna 2020, ze skupiny odchází. Podle svých slov se bude časem rozhlížet po příležitostech především na českém a slovenském trhu. Živica v čele společnosti před více než rokem střídal tandem Terezy Svěrákové a Tomáše Dvořáka, kteří založili novou agenturu OAK (One of A Kind).

Psali jsme
Živica je novým CEO VMLY&R Czech, Svěráková s Dvořákem chystají vlastní agenturu

Česká WPP své agentury, kam vedle Ogilvy a VMLY&R spadá například Wunderman Thompson či mediální agentura GroupM, sestěhovává na novou adresu v budově bývalých Elektrických podniků v Bubenské ulici v pražských Holešovicích. Prohlubuje také spolupráci napříč značkami. „Už teď pro klienty stavíme týmy napříč agenturami. Z Bubenské vzniknou takové ‚reklamní podniky‘. Každá agentura bude mít svůj oddělený prostor, aby se i nadále rozvíjela kultura a identita každé značky. Zároveň zhruba 45 procent plochy budou tvořit sdílené prostory. Právě v nich bude velmi příznivé prostředí pro týmy, které budou pracovat na společných klientech,“ uvedl nedávno pro Marketing & Media šéf tuzemské WPP David Lhota.

Celosvětově pak WPP svou síť konsoliduje. Už od loňského podzimu například na všech trzích agenturu Geometry přejmenovala na VMLY&R Commerce. Výsledkem rebrandingu, který se v Česku projevil letos v lednu, má být i možnost užší spolupráce s lidmi z VMLY&R. Samotné VMLY&R pak vzniklo v roce 2018 spojením digitální agentury VML a kreativní agentury Young & Rubicam.

Globální šéf WPP Mark Read dlouhodobě pracuje na svém plánu zeštíhlení komunikačního impéria ze zhruba 500 na přibližně 100 agentur a posilování důrazu na digitální technologie a e-commerce. Spojování jednotlivých značek má síti umožnit poskytovat klientům kompletní balíčky služeb, které v sobě spojují kreativu i aktivity v digitálu. 

Psali jsme
WPP posiluje v digitálu, koupila brazilskou DTI Digital

Foto: Ogilvy

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení