Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Retail

Otevřete obchody k 20. listopadu, vyzvala Retailová asociace vládu

Redakce MAM13. 11. 20201. 8. 2021

Retailová asociace v otevřeném dopise vyzvala premiéra i zástupce vlády k otevření obchodů k 20. listopadu 2020, aby nedošlo k likvidaci velké části firem působících v maloobchodu a gastronomii.

Zástupci retailové asociace se obávají, že díky dlouhé době uzavření obchodů v nejdůležitější části roku, kdy jim i přes částečné dotace stále běží velká část celoročních nákladů, budou pravděpodobně nuceni postupně žádat o ochranu před věřiteli.  Také díky dotacím v Německu a Rakousku, kde stát plánuje až ze 75 % krýt ušlé tržby, může u některých oslabených firem v České republice dojít k jejich převzetí silnějšími zahraničními subjekty. Většina firem v maloobchodu musí během listopadu a prosince vydělat dostatek prostředků, aby mohla dotovat celoroční provoz svých prodejen v ostatní měsících, které jsou prodělečné.

ČTĚTE TAKÉ
VIDEO: Darujme se! Coca-Cola má vánoční spot od oscarového režiséra Waititiho

Václav Hrbek, předseda Retailové asociace a zakladatel Alpine Pro konstatuje: „Vysoce oceňujeme obrovské nasazení zdravotníků. Nezávidíme vládě dělat současná nepopulární opatření a mezi špatnými možnostmi vybírat alespoň ty trochu akceptovatelné a kompromisní mezi všemi. I my rozumíme, že se obchody musely koncem října zavřít vzhledem k tehdejšímu velkému nárůstu pozitivně testovaných lidí. Nyní je situace lepší, číslo R pokleslo pod 0,8 a my nemůžeme jen čekat, jestli se někdy před Vánoci nebo možná i po nich snad otevřou naše obchody, anebo také vůbec neotevřou. Domníváme se, že při dodržování přísnějších hygienických opatření a dodržování určitého poměru počtu zákazníků na prodejní plochu dochází k přenosu zcela minimálně. Zde musíme také apelovat na zákazníky, že je naprosto nezbytné hygienické požadavky dodržovat, jinak se z této situace budeme všichni dostávat strašně dlouho. Rozhodně si nepřejeme současným částečným rozvolněním nastartovat znovu růst epidemie. Chceme se v této nové době naučit fungovat jinak, ale nechceme skončit.“

Uzavření nemusí řada prodejen přežít

Retailová asociace upozorňuje i na aktuální nerovné podmínky v maloobchodním prodeji a hromadění lidí v hypermarketech. „Hypermarkety aktuálně umožňují nakupovat oblečení, školní potřeby, domácí potřeby, elektroniku, sportovní obuv a potřeby a další. Denně se v nich shromažďuje velké množství osob, které by se díky rozvolnění vládních opatření mohlo rozprostřít do menších specializovaných prodejen, které jsou nyní vládními nařízeními uzavřeny. S ohledem na klesající trend počtu nakažených proto spolu s dalšími členy Retailové asociace žádáme vládu, aby připravila možné scénáře otevření maloobchodu k 20. listopadu 2020. Zákazníci si poté sami budou moci vybrat, jaký obchod pro své nákupy v době pandemie koronaviru zvolí. Na veškerá hygienická opatření a omezení shlukování zákazníků budeme připraveni,“ dodal Hrbek.  

PSALI JSME
Vzniká Unie retailu. Nájemci obchodních center žádají podporu státu

Retailová asociace vládu varuje, že aktuální restrikce v maloobchodním prodeji budou mít tíživý dopad na růst nezaměstnanosti a to především v mimopražských regionech. Dlouhodobé uzavření prodejen nemusí řada prodejců přežit. Roman Kocourek, ředitel Electro World dodává: „Měsíce listopad a prosinec patří pro nás vzhledem k vánoční sezóně mezi ty klíčové. I přes stálé prohlubování naší ztráty kumulované od jarních omezení, udržujeme pracovní místa pro 550 našich zaměstnanců, kterým chceme dát v tomto velmi náročném období jistotu zaměstnání, protože víme, že toto potřebují, více než kdy dříve. Při dalším prodloužení uzavření prodejen, ale nejsme schopni všechna pracovní místa nadále garantovat. Za uplynulých sedm měsíců jsme nezaznamenali žádný případ nebo ani podezření, kdy by se prodejce nakazil od zákazníka nebo naopak. Vzhledem k přijatým opatřením a dostatečnému prostoru na našich prodejnách víme, že dokážeme pro zákazníky bez problému zajistit maximální komfort při nákupu a mnohem větší pocit bezpečí než například v aktuálně otevřených hypermarketech. Registrujeme také vysokou poptávku po elektronice, která za poslední roky k Vánocům neodmyslitelně patří, ale ze zpětné vazby vnímáme, že zákazníkům chybí péče a služby, které při nákupu online nejsme schopni poskytnout.“

Pokud vláda umožní otevřít obchody již koncem listopadu zástupci Retailové asociace věří, že se jim podaří zaměstnanost celkově oživit. „Tržby z obchodů přinesou peníze do státního rozpočtu a pomohou snížit čerpání pomoci v rámci programů COVID a Antivirus. Věříme, že nás vláda vyslyší a předejde celkovému kolapsu českého maloobchodu a likvidaci českých společností,“ dodává Hrbek.

Retailová asociace sdružuje české i zahraniční společnosti z oblasti maloobchodu, které společně zaměstnávají přes deset tisíc lidí. Asociace vznikla v reakci na koronavirovou pandemii s vidinou překonání ekonomické krize způsobenou pandemií koronaviru. Retailová asociace má přes 100 členů mezi které paří Alpine Pro, A3 sport, Albi, Butlers, Crocodille, Electro World, Esprit, Fruitisimo, Gant, Grand Optical, Helly Hansen, Inexad (Lewin, Hamlays), iStyle, Lindex, Neoluxor, Nutrend, Oxalis, Pierre Cardin, Rock Point, Steilmann, S.Oliver, Tchibo, Ugo, Vermont a další.

Dopis premiérovi

Dopis zákonodárcům

Zavřít reklamu

Nejprodávanějším deníkem byl i v září Blesk. Meziročně noviny propadaly

Starší článek

VIDEO: „Přidej se k nám“. Armáda ČR spustila náborové kampaně

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Ageismus: tahle práce není pro starý

Firmy si zadělávají na velké problémy, když při náborech opomíjejí lidi středního věku. Generace 50+ pomáhá růstu byznysu, prospěje agenturám i marketingu.
4. 7. 20223. 7. 2022
Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.