Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Marketing

Vzniká Unie retailu. Nájemci obchodních center žádají podporu státu

Externí autor14. 4. 202015. 4. 2020

České i zahraniční společnosti z oblasti retailu spojují své síly a vytvářejí sdružení, které má aktuálně kolem stovky členů. Mezi zakládající firmy patří ALPINE PRO, Fruitisimo, Pierre Cardin, BUTLERS, ESPRIT, Vermont, Electro World, Neuoluxor, Inexad (LEWIN, Hamlays), A3 sport a několik dalších.

„Právě vznikající sdružení si klade za cíl zviditelnit ekonomické potíže v oblasti retailu způsobené dodržováním vládních nařízení souvisejících s bojem proti koronaviru,“ uvedl Václav Hrbek, generální ředitel a zakladatel sportovní oděvní značky ALPINE PRO. „V rámci sdružení plánujeme sdílet naše maloobchodní zkušenosti navzájem i s podobnými zahraničními spolky, abychom společně překonali aktuální ekonomickou krizi a dokázali zachovat pracovní místa pro většinu našich zaměstnanců. Maloobchodní prodejny tvořily vždy silnou páteř české ekonomiky, proto je naší snahou minimalizovat krach jednotlivých firem, který by ekonomickou krizi mohl v dlouhodobém horizontu prohloubit,“ dodal Václav Hrbek.

70 % firem očekává insolvenci

Václav Hrbek

Z interní ankety mezi členy sdružení vyplývá, že až 70 % firem očekává, že se v nejbližší době dostane do insolvence z důvodů vládních opatření. Přestože jsou kamenné prodejny firem již několik týdnů uzavřeny, jejich nájemní smlouvy stále běží a obchodní centra očekávají platby nájemného v plné výši. Aktuální vládní nařízení o odkladu tří splátek nájemného až na dobu dvou let není pro většinu firem dostačujícím řešením. Nájmy představují pro firmy patnáct až pětadvacet procent z celkových tržeb, pohybují se v řádech jednotek až desítek milionů korun měsíčně. Každý další týden, kdy jsou prodejny uzavřeny, tak firmy přicházejí o významné příjmy, které nejsou schopny nahradit ani prostřednictvím online prodejů. Několikatýdenní výpadek tržeb za měsíce březen a duben tak maloobchodním prodejcům značně komplikuje jejich další působení na trhu.

Maloobchodní firmy proto utvářejí sdružení, aby se jim podařilo vyjednat u vlády lepší podmínky řešení této unikátní situace, tak jak se tomu děje např. v sousedním Polsku či severských zemích. Tamní vlády prodejcům odpustily nájemné za období uzavření prodejen, nebo se alespoň částečně podílejí na jeho úhradě poskytnutím dotací, úlevou na daních apod. Sdružení firem věří, že se jim v průběhu času povede podobné řešení vyjednat se zástupci české vlády nebo přímo u majitelů obchodních center.

Z interní ankety mezi firmami ve sdružení dále vyplynulo, že až 9 z 10 firem v souvislosti s touto krizí plánuje propouštět zaměstnance. U třiceti procent firem půjde o více než čtvrtinu zaměstnanců. Optimistické firmy nejsou ani v souvislosti se znovuotevřením svých prodejen. Více než tři čtvrtiny firem (79 %) předpokládají, že i poté budou jejich příjmy výrazně nižší: 56 % očekává pokles až o polovinu, dalších 23 % až o tři čtvrtiny.

Neplýtvejte lidskými zdroji na zbytečnou administrativu, vyzývá komunikační průmysl vládu

×

ČT24 má rekordní sledovanost. Kanál se stal nejlépe hodnocenou stanicí

Starší článek

Jak ochránit značku v době digitalizace trhu způsobené koronavirem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Košík.cz zkouší nový způsob komunikace. Sází na spoty food bloggerky …

Košík.cz v nové kampani vsadil na autorské spoty české food bloggerky Markéty Pavleje alias Kitchenette. Video se bude objevovat napříč…
26. 1. 202126. 1. 2021
Marketing

Burda International CZ: Dny Marianne budou dvakrát do roka

Vydavatelství Burda International CZ loni prošlo změnami a přestalo vydávat několik svých titulů: Katku, Marie Claire, Joy, Náš útulný byt…
26. 1. 202126. 1. 2021
Média

Atmedia zahajuje spolupráci s M7 Group. Míří pod ni stanice …

Mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia zahajuje spolupráci se společností M7 Group, která na českém a slovenském TV trhu…
26. 1. 202126. 1. 2021
Marketing

Ikea letos v Česku přidá tři nová výdejní místa. Začne odkupovat …

Ikea Česká republika loni utržila 10,5 miliardy korun, což je v meziročním srovnání o 1,5 procenta méně. V roce 2021 otevře nové plánovací…
26. 1. 202126. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Novým generálním ředitelem Sazky bude Aleš Veselý, dosud vedl marketing
Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více