Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Conectart
Marketing

Konec nevyžádaného telemarketingu, call centra nemohou volat bez souhlasu

Redakce MAM28. 6. 202229. 6. 2022

Od 1. července platí novela zákona o elektronických komunikacích, která zavádí takzvaný opt-in model. Firmy budou muset dokládat udělený souhlas.

Rozsáhlá novela zákona o elektronických komunikacích, která nad rámec evropského kodexu pro elektronické komunikace doplnila body související s marketingem po telefonu, vstoupila v platnost již se začátkem roku. S červnem ale končí přechodné období, během kterého měli poskytovatelé telekomunikačních služeb čas změny zavést. Od 1. července už tedy nemusejí spotřebitelé aktivně vyjadřovat nesouhlas s obtěžováním marketingovými hovory. Aby zákazník telemarketingové nabídky dostával, musí majitel každého čísla svému operátorovi aktivně vyjádřit souhlas.

„Sami vnímáme, že oblast telemarketingu je často kontaminována nevýhodnými nabídkami či dokonce nevhodnými prodejními praktikami – na našich zákaznických linkách jsme často museli řešit nekalá jednání a pomáhat zákazníkům zbavit se nechtěných nabídek,“ uvedl v tiskové zprávě Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart, a dodal: „Kultivaci telemarketingového trhu proto jednoznačně vnímáme jako prioritu.“

Už loni Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) uvedla, že kvůli novele hrozí zánik až třetiny českých call center.

Čtěte také
KOMENTÁŘ: Osm nedostatků kontaktních center, které odhalila pandemie

Jak Conectart uvádí v tiskové zprávě, existují u provozovatelů call center obavy, že novela zákona negativně dopadne i na seriózní prodejce s výhodnými nabídkami. Zákazníci se o nich prý nedozvědí, pokud se aktivně nezaregistrují do seznamů, které telemarketing umožní. Změna se pak podle Conectartu dotkne i call center, která pro své klienty zajišťují pasivní hovory například prostřednictvím infolinek. „Operátoři z péče o zákazníky se budou muset časem přeorientovat více na prodej a naučit se prodávat nové služby a produkty i během příchozího hovoru. Dokonce jsme již na našem školícím oddělení zaznamenali zvýšenou poptávku právě po školeních pro operátory z infolinek. Očekáváme ale, že se v následujících měsících rozhodne část firem své call centrum zcela vyčlenit k externímu dodavateli,“ doplnil Studnička.

Novela ukončuje i možnost volat lidem na základě systému náhodně vygenerovaných čísel. Červenec na druhou stranu nepřinese úplný konec nevyžádaných hovorů. I nadále mohou firmy kontaktovat své stálé zákazníky se speciálními nabídkami. Jde například o mobilní operátory, banky a další podobné společnosti. Podle serveru Aktuálně se zákaz nevztahuje ani na hovory za účelem výzkumu trhu, které se nepovažují za marketing.

Spotřebitelé si rovněž budou muset stále dávat pozor, s čím vyjadřují souhlas i při telefonických hovorech. „Spotřebitelé by měli být obezřetní a šetřit v hovoru s neznámými osobami se slovy ‚ano, souhlasím‘ nebo ‚přijímám‘. To platí zcela obecně, stále lze po telefonu platně uzavřít smlouvu se spotřebitelem,“ upozornila Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest, pro server Novinky.

Případné stížnosti na porušení pravidel budou nadále řešit Český telekomunikační úřad a Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ).

Čtěte také
Jak výrazně zlepšit fungování call centra

Zavřít reklamu

Odstartovala kampaň Pod svícnem, bojuje s domácím násilím

Starší článek

Stát kolem dezinformací opatrně přešlapuje

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.