Foto: SABRE Awards

Česko má šest nominací v evropských SABRE Awards

21. 4. 2022 07:04

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Šance na místo mezi vítězi, kteří budou představeni v květnu, mají agentury MSL, Konektor, Pram Consulting, Ewing a iniciativa Cesta ven.

Přes 400 kampaní vybraných z více než 2000 přihlášek se dostalo na shortlist letošního ročníku prestižní oborové soutěže SABRE Awards pro region EMEA. Vybírala je porota složená z 56 expertů na komunikaci. Kdo z finalistů se probojuje mezi vítěze, se ukáže během slavnostního vyhlášení 27. května v londýnské Guildhall. Česko získalo celkem šest nominací, z nichž dvě patří agentuře MSL Czech Republic.

Kdo má šanci na vítězství v jednotlivých kategoriích?

Střední a východní Evropa

Mezi pěti finalisty této regionální kategorie má Česko dva zástupce.

Prvním je projekt Index investiční gramotnosti, který agentura Pram Consulting vytvořila v roce 2021 pro investiční platformu Portu společnosti Wood & Company. Index měl s pomocí soutěživosti zvýšit ochotu lidí investovat, což se ve výsledku podařilo a noví klienti přes Portu investovali přes šest milionů korun. Během tří měsíců projektu představovala návratnost investic 26násobek platbě agentuře. Wood & Company se projekt rozhodla letos zopakovat a vedle Česka ho spustit i na Slovensku a v Polsku.

Další želízko v ohni představuje iniciativa Cesta ven s projektem Udělejme tečku za koronavirem. Kampaň, která vzešla z hackathonu, do nějž se zapojilo 11 komunikačních agentur dvě univerzity, dvě výzkumné agentury, několik individuálních komunikačních odborníků, asociace AKA, APRA, ČEA a SIMAR, pomohla během loňského března až června k rozšíření očkování v Česku. V poslední národní soutěži Effie také získala zlato za Sociální, ekologický, kulturní marketing.

Spotřebitelský marketing – Nový produkt

V této kategorii je mezi finalisty agentura MSL Czech Republic ze skupiny Publicis Groupe, která společně s klientem Huawei vytvořila guerillovou kampaň pro uvedení nových chytrých hodinek na trh. Projekt stál na spolupráci s akrobatickým pilotem Martinem Šonkou, jenž na svém instagramu uvedl, že hledá nového osobního asistenta, který by měl být „všestranný a být mu po ruce 24 hodin denně, sedm dní v týdnu“. Přihlásily se desítky zájemců, než se ukázalo, že asistentem, který zvládne všechny požadavky, jsou hodinky Huawei Watch 3 Pro.

Digital and Social Media – Word of Mouth

Druhou nominaci získala MSL spolu s agenturou Follow Bubble za projekt NFT Maestropiece pro McDonald’s. Digitální obraz byl vytvořen ve spolupráci s populárním grafikem Tomášem Břínkem, známým pod zkratkou TMBK, a následně vydražen za více než 281 tisíc korun. Získanou částku Nadační fond Dům Ronalda McDonalda do domu v areálu FN Motol, který poskytne ubytování rodinám hospitalizovaných dětí.

Psali jsme
McDonald’s draží NFT burger od TMBK

Technology: Hardware

V této kategorii je mezi finalisty agentura Konektor s projektem prvního herního animovaného komiksu na Instagramu Velké pixelové dobrodružství s prostředím ze hry Minecraft, jenž vznikl pro propagaci grafických karet Nvidia GeForce RTX. Tvořili ho streameři a YouTubeři, kteří v živých přenosech stavěli svět komiksového příběhu, který upozorňoval na výhody karet. Projekt běžel současně v Česku, Polsku a Rumunsku. Kampaň překonala 4,4 milionu zobrazení na sociálních sítích a 300 tisíc zhlédnutí videí kumulativně ve všech zemích.

Community Relations

Do této kategorie se mezi finalisty dostala agentura Ewing s projektem Join us Worked, který vytvořila pro klienta Ball Beverage Packaging Czech Republic.

Kompletní shortlist SABRE Awards pro region EMEA si můžete projít zde.

Foto: SABRE Awards

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.