Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: McDonald’s
Marketing

McDonald’s draží NFT burger od TMBK

Jakub Křešnička22. 7. 202122. 7. 2021

Jde v Česku o první spolupráci firmy s místním umělcem na tvorbě NFT. Výtěžek z digitální aukce obrazu Maestropiece podpoří Nadační fond Dům Ronalda McDonalda.

Pro kampaň, která má představit prémiový burger Maestro od McDonald’s (na úvodní fotografii), se fasfoodový řetězec vydal nezvyklým směrem. Odhodlal se k vytvoření digitálního obrazu NFT ve vůbec první takové spolupráci firmy s lokálním umělcem v Česku. Tím umělcem je populární digitální satirik Tomáš Břínek alias TMBK, kterého například na jeho hlavním profilu na Instagramu sleduje přes půl milionu lidí.

„McDonald’s je společnost, která sleduje trendy a inovace nejen u nás, ale v celém světě. Jsme progresivní a nebojíme se proto naše produkty představit neotřele, v rámci školení třeba často využíváme možností virtuální reality, nebo se pustit do odvážnějších a inovativních projektů. Maestro je díky specifickým ingrediencím mistrovské dílo, které si zaslouží výjimečný přístup i formát. Proto přicházíme s jeho vyobrazením ve formátu NFT. Jeho fanoušci si jej budou moci vydražit a těšit se z něj po celý život,“ říká marketingový ředitel McDonald’s ČR a SK Martin Troup.

Dražba, která probíhá na platformě OpenSea a McDonald’s ji připravil ve spolupráci s agenturou Follow Bubble, je veřejná. Může se jí zúčastnit kdokoli ochotný investovat kryptoměnu ethereum. Dostupná je i přes speciální webové stránky kampaně. Kdo dílo získá za nejvyšší nabídku, podpoří zároveň Nadační fond Dům Ronalda McDonalda, který podporuje rodiny vážně a dlouhodobě nemocných dětí, pro které staví dům v areálu Fakultní nemocnice Motol.

  • Maestropiece by TMBK

„Maestro má šťávu, tak jsem se rozhodl udělat nejšťavnatější NFT ze všech. Odšťavňovač do každého ‚Mekáče‘!“ uvádí ke svému digitálnímu obrazu Tomáš Břínek. Ostatně i McDonald’s říká, že předností výběrového burgeru Maestro je jeho šťavnatost (díky vyššímu plátku hovězího, dvojitého množství omáček a podobně). „I proto McDonald’s inicioval spolupráci s umělcem, který má v českých kruzích šťávu. Dílo od TMBK představuje šťavnatost burgeru ve svérázné koláži, kterou prostupuje jeho styl a smysl pro satiru,“ dodává fastfoodový řetězec

S digitálním burgerem od TMBK má McDonald’s šanci zařadit se mezi ty nejdražší na světě. Žebříček zatím vede Golden Boy prodávaný v Nizozemsku za 5964 dolarů, mezi jeho ingredience patří šampaňské Dom Perignon, plátky jedlého zlata, japonské hovězí wagyu, bílý lanýž, kaviár z vyzy velké, maso z aljašského bílého kraba, španělská šunka Ibérico a barbecue omáčka vyrobená z cibetkové kávy a vzácné sudové whisky Macallan.

Jaké hodnoty nakonec dosáhne NFT burger Maestropiece od TMBK, se ukáže na konci července, kdy dobročinná aukce končí. Cena startovala ve středu 21. července v 17:00 na 0,052 mince Ethereum (přes 2,2 tisíce korun). Další den v 11:00 dopoledne byla po několika příhozech, včetně jednoho od sběratele NFT Petra Máry, cena už na úrovni 0,74 Etherea (více než 32 tisíc korun).

Zavřít reklamu

Italský Milán zdobí mural s kněžnou Libuší v kampani CzechTourism

Starší článek

YouTube Shorts jsou dostupné už i v Česku

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.