Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bohumil Pospíšil
Marketing

Ukazujeme věci takové, jaké jsou

RozhovorJakub Křešnička22. 3. 202223. 3. 2022

Na diverzitě nám záleží, žijeme tím, přistupujeme tak k zákazníkům, říká ředitelka brandové komunikace Vodafone Barbora Kožíšková.

Kvůli invazi na Ukrajině jste rychle spustili projekty pomoci, jak ale krize zasáhla do marketingových plánů?

Kampaně jsme rušit nemuseli. Dlouhodobě klademe velký důraz na to, aby se naše reklamy nezobrazovaly u nevhodného obsahu. Protože informace o válce na Ukrajině teď tvoří většinu mediálního prostoru, budeme dál sledovat, jestli nám kvůli přísnosti brand safety pravidel neklesá zobrazování kampaní. Kdyby se problémy vyskytly, jsme připraveni přesunout aktuální kampaně ze zpravodajských webů, které mají zpravidla nejvyšší návštěvnost, na weby s jinou tématikou.

Jaké změny zavedla vaše nová viceprezidentka Zohar Weitz, pod niž spadá i marketing?

Zohar nastoupila relativně nedávno a náš fiskální rok začíná od prvního dubna, takže jsme trávili čas plánováním a přípravami. Snaží se spojovat lidi prostřednictvím myšlenek a takovou klidnou silou. Dává najevo, že potřebujeme kontinuitu, že si má značka stát za svým. A že musíme dbát na to, abychom komunikovali hodnotu služeb Vodafonu, na což se chceme teď zaměřit. Třeba, že získáváme od nezávislých firem ocenění za nejlepší síť roku, i když jsme si ji museli budovat sami.

Psali jsme
Viceprezidentkou pro nefiremní zákazníky Vodafone je Zohar Weitz

Komunikace v digitálu v době covidu sklouzávala k výkonnostnímu marketingu. Jak jste na tom vy?

Já vždy říkám, že bez povědomí o značce klesá její zvažování a pak i aktivace. Proto na brandovou komunikaci dbáme a udržujeme si poměr minimálně 60 procent ve prospěch brandu a 40 procent pro výkon. Ani mediamix jsme výrazně neměnili — ten máme vždy nastavený cílové skupině na míru.

Pořád je u vás nejvýraznějším kanálem televize?

Ano, protože jako hlavní cílovou skupinu bereme lidi mezi 15 až 60 lety věku, kde televize hraje významnou roli. Funguje i pro komunikaci brandu, je důležitá i s ohledem na zmiňované poměry. U podílů z pohledu investic hraje roli také to, že je televize nejdražší. Jsme rádi, že jsme si prostor objednali už před podzimním zdražováním.

Ani v tisku nebo OOH jste neubírali?

Vždy se to odvíjí od rozpočtu na konkrétní kampaně. Třeba aktuální kampaň Gigabit zaměřená na fixní internet není v tisku. Hlavní roli hraje TV, pak je online, venkovní reklama, aktivace a méně rozhlas. Obecně jsme rozpočty marketingu nesnižovali. V aktuálním fiskálním roce naopak dojde ke zvýšení.

V aktuální kampani se opět objevuje Martin Hofmann. Zůstane se značkou?

Ano, zůstává s námi. Je důležité držet atributy značky a Martin Hofman se nám jako tvář ve vánoční kampani osvědčil. Zůstává i jeho „rodinka z reklamy“, do které jsme přidali ještě dceru gamerku, protože se chceme zaměřit více i na mladou cílovou skupinu a její potřeby. Už vystupuje i v kampani, kterou cílíme na mladé, takže se nám to propojuje. Myslím, že je znát, že už nejsme „mladý Oskar“, smysl pro humor máme vyspělejší a jsme sebevědomý Vodafone, jehož služby mají hodnotu.

Třeba firma Behavio ve svém výzkumu vaší vánoční kampaně kritizovala, že komunikujete příliš věcí najednou, co na to říkáte?

Mám pocit, že hodnotili kampaň z jednoho spotu, my jich ale natočili několik. Celý přístup nám přišel trochu nevhodný, když upozorňovali na vlastní služby prostřednictvím naší kampaně. Nám podle výsledků fungovala dobře. Dali jsme si záležet na značce. Jak ve Vodafone říkáme — červené není nikdy dost. Přišlo mi také, že očekávali, že ukážeme tradiční veselé Vánoce se šťastnou rodinkou. My ale ukazujeme a budeme ukazovat věci takové, jaké jsou třeba i v rozvedené rodině. V roce 2020 to byla smíšená indonéská rodina, za což se na nás také snesla kritika. Život je ale plný rozmanitostí a na diverzitě nám dlouhodobě záleží.

Zmínila jste gaming, budete se na něj zaměřovat více?

My už se mu věnujeme roky, chceme to prohlubovat i v souvislosti s esportem. Rozšířili jsme partnerství s Playzone a v dubnu otevřeme Vodafone Playzone Arenu na Chodově, kde si návštěvníci budou moci vyzkoušet herní simulátory a virtuální realitu. Budeme s gamingem posilovat komunikaci na mladé. Hezky to navazuje na kampaň Gigabit a 5G síť, protože to je pro hraní důležité.

Barbora Kožíšková
V marketingu se pohybuje přes dvacet let. Začínala v roce 2000 jako marketingová manažerka společnosti Czech Online, dva roky se také starala o značku Gabriella Salvete. Od konce roku 2004 je v marketingu operátora Vodafone, kde se v červnu 2021 stala šéfkou brandové komunikace.

Celý rozhovor si můžete přečíst v aktuálním vydání časopisu Marketing a Media 12/2022, které vyšlo v pondělí 21. března.

Zavřít reklamu

První TikToková válka

Starší článek

České VR studio DIVR Labs získalo od Křetínského s Tkáčem miliony eur

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Tomáš Klus řeší jako inspektor Klusó vraždy PET lahví

Detektivní film noir vytvořila pro iniciativu Zálohujme.cz agentura AMI Digital. Klus si v krátkém filmu v režii Martina Janeše střihnul čtyřroli.
10. 8. 202210. 8. 2022
Lidé

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech

Společnost MultiSport Benefit po více než 10 letech změnila generálního ředitele v České republice. Nově tak na místo CEO nastupuje Miroslav Rech. Jeho…
10. 8. 202210. 8. 2022
Akce

TikTok plánuje na Prague Pride řadu aktivit

Platforma TikTok, jeden z hlavních partnerů dvanáctého ročníku festivalu Prague Pride, si připravila celou řadu tematických akcí a aktivit. Pro TikTok…
10. 8. 202210. 8. 2022
Média

Jde z něj hrůza a je manipulativní. Nový chatbot Mety ohodnotil Zuckerberga

V minulém týdnu byl spuštěn nový chatbot společnosti Meta vybavený umělou inteligencí BlenderBot 3. Novináři mu při té příležitosti položili několik otázek…
10. 8. 202210. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods
Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.