Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Mladí nevidí reklamu jako atraktivní

Hovory o pozornostiRadana Čechová28. 12. 202128. 12. 2021

Obor ztratil hodně ze své dřívější atraktivity, říká v rozhovoru šéf Publicisu Tomáš Varga.

Ročenku MAM (vyšla 20. prosince) jsme uvedli tématem, jež se věnovalo pozornosti. Pod označením HOVORY O POZORNOSTI budeme do konce roku zveřejňovat rozhovory a komentáře odborníků z marketingu, médií a dalších oblastí, kteří s námi na toto téma poskytly své názory. Jako druhý publikujeme rozhovor s šéfem české Publicis Groupe, Tomášem Vargou.

O čí pozornost aktuálně bojujete?

Jedním z klíčových je pro mě „boj o pozornost“ mladých talentů. Zaujmout studenty a absolventy škol je problém celého našeho oboru, který v jejich očích ztratil oproti minulosti hodně ze své dřívější atraktivity. O pozornost na tomto poli soupeříme s dravými českými startupy i globálními technologickými giganty, které dnes talenty přitahují více než svět komerčního marketingu. Mladí lidé dnes nevidí reklamu jako atraktivní obor, kde by chtěli dlouhodobě pracovat, a je jen na nás, jestli toto vnímání dokážeme změnit.

Musíte v porovnání s loňským rokem vynakládat více úsilí, abyste pozornost vybojovali?

Zásadně ne, jedná se o dlouhodobější trend. Rozdíl je pouze v tom, že kvůli zvýšené poptávce po digitálních službách a datové analytice ze strany klientů dáváme větší důraz právě na tyto oblasti.

Jde podle vás stále o smysluplný boj?

Snaha zaujmout mladé talenty určitě smysl dává, náš obor má pořád hodně co nabídnout. Není to z mého pohledu ani tak boj, jako spíš výzva, se kterou se musíme vypořádat.

„Boj o pozornost často vyhrávají prázdné výkřiky, jednoduchá řešení a vyhrocená gesta.“

Odhlédneme-li od oboru reklamy, kde se podle vás nyní vedou největší bitvy o pozornost lidí?

V době, kdy jsou online média orientovaná primárně na výkon v podobě kliků, jsou to převážně takzvaná clickbait témata, která hrají na základní lidské emoce. Často negativní – strach, závist, xenofobie… To bohužel prohlubuje polarizaci společnosti a zájem o tato vyhrocená témata dále posiluje. Boj o pozornost často vyhrávají prázdné výkřiky, jednoduchá řešení a vyhrocená gesta.

Co podle vás patřilo k největším prohrám v boji o pozornost?

Dlouhodobé ekonomické a celospolečenské reformy, které by vedly ke zvyšování životní úrovně a ochraně naší přírody. Na úkor těch, kteří jdou k jádru věci, získávají pozornost ti, kteří nejhlasitěji křičí.

Zavřít reklamu

Čtenáři tisku nejsou na cenu tak citliví

Starší článek

Z lékárníků se stali prodavači

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.