Foto: T-Mobile

Saatchi ztratila T-Mobile, teď bude u WPP

27. 9. 2021 11:09

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

T-Mobile si v tendru desetiletí na kreativní agenturu vybral WPP, která sestaví speciální tým napříč VMLY&R, Ogilvy a Wunderman Thompson.

Ve výběrovém řízení na kreativní agenturu T-Mobile Czech Republic, které se konalo po deseti letech a startovalo již koncem dubna 2021, zvítězila pražská WPP. Operátor pokračuje v duchu inovativního přístupu k marketingové komunikaci a od 1. ledna 2022 bude spolupracovat se speciálně sestaveným týmem napříč agenturami sítě – VMLY&R, Ogilvy a Wunderman Thompson.

Tým bude pro mobilního operátora zajišťovat služby zahrnující ATL i BTL komunikaci, aktivity na sociálních sítích a služby spojené s retailovou komunikací, a vystřídá tak dlouhodobého partnera magentového operátora agenturu Saatchi & Saatchi.

„Je to fantastická zpráva a potvrzení toho, že propojení expertíz napříč našimi agenturami do silného týmu je vítězná strategie, která dává smysl nejenom nám, ale hlavně klientům. Vnímám stále více, že zadavatele tento set-up šitý na míru zajímá a my ho umíme doručit. S brzkým přesunem všech našich firem do WPP Campusu v Bubenské budeme mít tvůrčí prostředí, kde propojování týmů bude ještě jednodušší a těším se na to,” říká David Lhota, country manažer WPP Česká republika. 

Online a digitální komunikace nebyla součástí vypsaného tendru, a i nadále ji pro T-Mobile bude mít na starosti agentura Proboston.

Jeden z největších reklamní zadavatelů v České republice T-Mobile Czech Republic hodnotil výkony agentur komplexně od strategického přemýšlení nad značkou a kreativních kompetencí, přes klientský servis, vnímání komunikace v rámci 360°, až po podporu ze strany managementu agentury, týmového ducha a předpoklady pro fungující partnerství. Agentura WPP předvedla ve výše uvedených parametrech nejlepší a nejkonzistentnější výkon a po zásluze zvítězila.

„Slavíme a těšíme se na spolupráci. Smekám před vytrvalostí a mnohaměsíčním nadšením celého tendrového týmu. Chuť předvést to nejlepší, co umíme, byla v nejvyšších obrátkách po celých pět měsíců a T-Mobile nám dal náročností tendru mnoho příležitostí, abychom ukázali, co v nás je. Jsem moc rád, že to vyšlo, je to obrovská motivace pro všechny,“ doplňuje Ondřej Obluk, CEO Ogilvy a VMLY&R, který tendrový tým vedl.

Střídání po dekádě

T­‑Mobile patří k největším zadavatelům reklamy v Česku, pohybuje se u konce jejich první dvacítky. Podle poslední výroční zprávy společnosti platil T­‑Mobile loni za externí marketingové služby celkem 569 milionů korun, což bylo o 81 milionů více než v roce 2019.

Podle zvěstí na trhu měla o spolupráci s tak velkým klientem zájem takřka dvacítka agentur. Tedy pravděpodobně všichni velcí hráči na tuzemském trhu kreativních agentur. Mezi nimi je snad jedinou výjimkou McCann Prague, která už se stará o konkurenční Vodafone (O2 má vlastní agenturu Free Andy, původně Oliver Agency).

Agentura Saatchi & Saatchi ze skupiny Publicis Groupe pracovala pro T-Mobile dekádu, od konce loňského roku spolu s kreativním triem Jinej Gang, který tvoří Ondřej Hübl, Viktor Říha a Tomáš Vápeník ze Saatchi. Spolupráce agentury a operátora začala oblíbenou sérií „rodinných“ spotů z roku 2011 s Bolkem Polívkou v hlavní roli, které režíroval Jakub Kohák. V roce 2012 pak přišla na řadu dvojice Vojty Kotka a Lukáše Pavláska v sérií videí režírovaných Davidem Růžičkou.

Agentura stojí například i za reklamou desetiletí podle čtenářů Aktuálně.cz vyhlášené na ADC Czech Creative Awards 2020, jíž se stal spot Ranvej duel z kampaně Nedržte se při zemi s Ivanem Trojanem v hlavní roli. Ten vznikl v roce 2017 v produkci Boogie Films s režií Alice Nellis.

PSALI JSME
VIDEO: Reklama desetiletí. Cenu slaví T-Mobile s Trojanem v hlavní roli

Foto: T-Mobile

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení