Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Měření Radioprojektu: chce to měšec, ne dřevec

KomentářHana Huntová, SIMAR28. 2. 20229. 3. 2022

Jak se rychle zviditelnit? Staňte se rytířem popírajícím zaběhlé postupy. Použijte slovo nový a digitální v kontrastu k slovu starý. Slibte, že vše jde dělat mnohem líp a poukažte na to, že ti ostatní „tančí na Titaniku“. Kontroverzní tvrzení vzbudí pozornost, odborná média to ráda zveřejní a vše můžete podpořit i na svých sociálních sítích. Stanete se nositelem plamenného meče bojujícího s hydrou zaostalosti.

V počínání rytíře je však třeba se vyvarovat začarovaných tabulek a argumentačních nepřesností. Pokud je součástí prohlášení porovnání čísel tak nesmyslné, že i poučený laik to vidí, kouzlo pomine. Nepřesnou argumentací se provalí, že více než blaho celého království vám na srdci leží vlastní médium. Naběhnete si na dřevec když přes média voláte po setkání a přitom číslo na kolegy máte dávno v mobilu.

Pozorní čtenáři odborných médií možná už tuší, že mne k napsání těchto odstavců inspirovaly nedávné články Tomáše Búřila ze společnosti Seznam, které zpochybňují měření radiového trhu. Nestalo se poprvé, že se výzkum stane rukojmím ve veřejném prosazování cílů jednotlivého média. Dodavatelé výzkumného řešení však neurčují mód měření. Z dostupných postupů jej vybírají zadavatelé a úkol to, z mnoha důvodů, není lehký.

POLEMIKA
Měření Radioprojektu je jako tanec na Titaniku

Snad jen pro pořádek konstatuji, že projekt radiového měření na českém trhu je dostatečně robustní, nezávisle auditovaný a odpovídá standardu toho, co využívají vyspělé trhy. Samozřejmě, s proliferací rádia do dalších formátů se nabízí další možnosti metodik, které se k měření audia dají využít. Jsou tu metody pasivní, založené na technologiích, i ty deklarativní, pak také úspěšné či méně úspěšné kombinace metod a multi-zdrojové přístupy, ze kterých se pomalu a jistě klube vhodný metodický postup.

Single currency musí odrážet změny v mediálním chování a technologiích, přitom však musí být dostatečně stabilním, spolehlivým, neutrálním a nezávislým zdrojem dat pro všechny zúčastněné. Výběr řešení musí být kompatibilní s obchodním modelem, který vyhovuje všem zúčastněným a hlavně je „ufinancovatelný“, zvlášť v době postcovidové. Nehledáme ani tak revoluční metodiky, ty tu jsou, hledáme zásadní shodu o tržní měně v proměňující se době a ideálně s dlouhodobou vizí.  

Takové hledání balancuje na křehkém podstavci, vyžaduje vysokou dávku trpělivosti a sebezapření. Neobejde se bez zapojení všech klíčových hráčů, tedy agentur, zadavatelů reklamy a mediálních domů. Čeští zadavatelé do jednotné měny přímo nepromlouvají, ke své škodě jsou zastoupeni dobrým, ale menšinovým hlasem mediálních agentur, což u rozhodovací stolu nechává mediální domy nezdravě osamocené. To je poslední dobou zvlášť bolestně patrné v měření čtenosti.

Kdyby rytíři toužili opravdu po změně, tak nechají doma brnění a dřevce. Přijdou s měšcem plným tolarů na experimenty, doplní tým o kompetentní lidi, kteří jsou k té fascinující proměně schopni přinášet informované a funkční návrhy a spolurozhodovat o otázkách důležitých pro celý trh. Držím palce všem, aby rytíři přešli od slov k činům.

Zavřít reklamu

Proč stavím novou agenturu

Starší článek

Novým ředitelem externí komunikace Sazky bude Jakub Hladík

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.