Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Pandemie přeje rozvoji in­‑house agentur

Jakub Křešnička21. 2. 202122. 2. 2021

Význam interního marketingu roste. Po světě se rozmáhají in­‑house agentury. Češi dávají zatím přednost hybridní spolupráci, i tady ale agentury stavějí pro klienty týmy na klíč.

Téma in­‑house týmů nebo rovnou agentur ve světovém marketingu rezonuje ještě více i kvůli pandemií způsobené krizi. Interní týmy umějí především rychleji reagovat na rapidně se měnící podmínky na trhu, firmy s nimi mají své brandy pod větší kontrolou a některé v nich vidí i příležitost k úsporám.

Na popularitu interních sil ukazuje třeba i to, že organizace The One Club for Creativity poprvé ve své staleté historii do soutěží The One Show a ADC Annual Awards přidala kategorie zaměřené na práce interních týmů, které budou posuzovat „in­‑house“ porotci. Zároveň na konci března uspořádá vůbec první globální konferenci, která se tématem zabývá — WITHIN: The In­‑House Creative Conference. Vystoupí na ní mimo jiné šéfové a šéfky kreativy Google, Facebooku, Disney, Salesforce či draftLine ze skupiny AB InBev.

„In­‑house mají marketing prakticky všechny velké a střední firmy. Nyní se ale objevuje i trend mít in­‑house i reklamní agenturu včetně kreativního oddělení. Taková firma si vyvíjí kampaně kompletně sama a najímá pouze specialisty na exekuci,“ uvádí marketingový expert Martin Charvát, spoluzakladatel agentury Haze, který též učí na Vysoké škole kreativní komunikace.

Psali jsme
In-house marketing nám umožňuje pružně reagovat, říká Skalický z 4Home

Z průzkumu americké Asociace národních inzerentů (ANA) vyplynulo, že 55 procent zadavatelů považuje v aktuální době in­‑house agentury ze velmi významné pro tvorbu kreativy. Studie Světové federace zadavatelů reklamy (WFA) pak ukázala, že 74 procent in­‑house týmů vzniklo v posledních pěti letech a podle 82 procent respondentů průzkumu WFA roste i jejich vytíženost. A pravděpodobně ještě poroste.

„I v roce 2021 bude další růst výzvou a marketéři budou hledat prostor k úsporám a větší efektivitě v rozpočtech. Poplatky agenturám a náklady na produkci budou patřit ke zkoumaným výdajům. I proto budou v případě velkých zadavatelů pravděpodobně zkoumány možnosti převedení některých aktivit in­‑house,“ říká Mark Cichon, partner společnosti The Commercial Works a autor knihy Pravda o kočkách a psech, která zkoumala vztahy mezi zadavateli a agenturami.

Vlastní cestou

Loni v lednu například po více než sto letech ukončila značka Nivea ze skupiny Beiersdorf spolupráci s agenturou FCB. Ta se znovu neucházela o byznys, který přesahuje 1,5 miliardy eur, kvůli údajným homofobním komentářům jednoho z marketérů značky. Místo tradičního partnera si pak Nivea nechala od skupiny Publicis Groupe vystavět „bespoke“ agenturu. Jmenuje One Touch (Jeden dotyk), tvoří kampaně pro čtyřicet trhů Nivey.
„Záleží na kreativitě, ale i datech a technologiích. Potřebujeme rozumět, v jaké fázi své cesty zákazníci jsou. I když ale na zákazníky cílíme ve správnou chvíli na správném zařízení, nezískáme nic, pokud není obsah relevantní,“ vysvětlil magazínu The Drum Tobias Collée, viceprezident pro značku a komunikaci Nivey, proč si brand vybral agenturu na míru, která zvládá spolu s Niveou vše na „jeden dotyk“.

Kompletně in­‑house pak svoji kreativu loni převedl například brand oblečení Gap. Nejen velké nadnárodní společnosti ale svůj přístup k marketingu a komunikaci mění.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 22. února 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Firmy netuší, kde se jejich značka objevuje

Starší článek

Nevychytaný Super Bowl

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Tomáš Klus řeší jako inspektor Klusó vraždy PET lahví

Detektivní film noir vytvořila pro iniciativu Zálohujme.cz agentura AMI Digital. Klus si v krátkém filmu v režii Martina Janeše střihnul čtyřroli.
10. 8. 202210. 8. 2022
Lidé

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech

Společnost MultiSport Benefit po více než 10 letech změnila generálního ředitele v České republice. Nově tak na místo CEO nastupuje Miroslav Rech. Jeho…
10. 8. 202210. 8. 2022
Akce

TikTok plánuje na Prague Pride řadu aktivit

Platforma TikTok, jeden z hlavních partnerů dvanáctého ročníku festivalu Prague Pride, si připravila celou řadu tematických akcí a aktivit. Pro TikTok…
10. 8. 202210. 8. 2022
Média

Jde z něj hrůza a je manipulativní. Nový chatbot Mety ohodnotil Zuckerberga

V minulém týdnu byl spuštěn nový chatbot společnosti Meta vybavený umělou inteligencí BlenderBot 3. Novináři mu při té příležitosti položili několik otázek…
10. 8. 202210. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods
Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.