Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Na Clubhouse za budováním brandu. Aplikace přitáhla i nejbohatšího muže světa

Jakub Křešnička, Pavel Hejkrlík7. 2. 20218. 2. 2021

Vzestup audia ilustruje úspěch Clubhousu. Pro někoho je náhradou hospodských debat, jiní ho využívají pro své značky. Brandy řeší „svoje“ témata, pořádají konference i sponzorují místnosti.

Z kdysi populárních videohovorů se stal standardní pracovní nástroj. I kvůli tomu už některé lidi otravují, zvlášť když se během chvíle začne přenos sekat. Co jiného zbývá, když se nedá vyrazit na kus řeči ven? Audioformáty, kterým pandemie pomáhá k výraznému růstu.

Jsou tu aplikace jako například Capuccino umožňující nahrávat hlasové zprávy, člověk si může poskládat vlastní show ze „zrnek“ od přátel, rodiny či kolegů. Je v obraze, může u toho pracovat či relaxovat. Je to, jako kdyby si člověk sestavoval vlastní podcast.

PSALI JSME
Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

Ještě o krok dál jde „živý podcast“ a nejpopulárnější aplikace poslední doby Clubhouse. Odstartoval v USA v dubnu 2020, v květnu měl zhruba 1600 uživatelů a do konce roku jich globálně získal zhruba 600 tisíc. V lednu už nezůstalo ušetřeno ani Česko. Z pár jednotek rostly počty přihlášených exponenciálně, ač je aplikace jen pro zvané. Na konci ledna už bylo Čechů podle odhadů na 40 tisíc. I ti tak přispěli k více než ztrojnásobení celosvětových počtů, které koncem ledna přesáhly dva miliony uživatelů.
Mezi prvními se v tuzemsku hlásili influenceři, technologičtí nadšenci a samozřejmě marketéři a další profesionálové v komunikaci, ale i advokáti či bankéři. Mezi nejpopulárnějšími tuzemskými postavami Clubhousu je politik­‑influencer Dominik Feri, během tří týdnů nasbíral na 30 tisíc sledujících.

Osobnosti táhnou

„Nejen v cizině, ale i u nás tam momentálně najdete přední osobnosti z různých oblastí. Než přibude mnoho lidí a témata budou oposlouchaná, je to v tento moment unikátní mix,“ přibližuje Patricie Šedivá, manažerka externí komunikace a vnějších vztahů Coca­‑Cola HBC.

Že Clubhouse přitahuje osobnostmi, se naplno ukázalo, když se připojil nejbohatší člověk světa Elon Musk, který závěr svého vystoupení okořenil ráznou diskusí s šéfem aktuálně „žhavé“ investiční aplikace Robinhood Vladem Tenevem. Poté podle dat analytické firmy Sensor Tower počet instalací Clubhousu vystřelil na 3,6 milionu.

Úspěch dokonce rozvášnil investory tak, že vyhnali o 117 procent vzhůru hodnotu akcií Clubhouse Media, ačkoli nemá s aplikací nic společného. Za Clubhousem totiž stojí firma Alpha Exploration. Mimochodem, mezi jejími 180 skutečnými investory, kteří jí pomohli k ohodnocení přes miliardu dolarů, hraje významnou roli společnostAndreessen Horowitz. Ta podpořila i Robinhood a Muskovy startupy, a tak se spekuluje, že šlo v podstatě o PR akci.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 8. února 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Albatros je krůček od nákupu knižní divize Mladé fronty

Starší článek

Reklamní přehlídka roku. Podívejte se na milionové spoty z 55. Super Bowlu

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.