Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

Pavel Hejkrlík16. 1. 202117. 1. 2021

Sociální síť TikTok má za sebou rok nebývalého růstu a ve stále větší míře ji testují také značky a marketéři. Zábavná forma příspěvků na této sociální síti v časech, kdy jsou lidé více než kdy jindy izolováni doma před svými mobilními telefony, ukázala obrovský potenciál.

Lidé se k tvorbě nechávají rádi motivovat a inspirovat, videa lidem pomáhají se v nelehké době uvolnit a zasmát. Mezi světově oblíbené tvůrce se zařadil i známý britský šéfkuchař Gordon Ramsay se svými příspěvky #RamsayReacts, kde velmi osobitým způsobem kritizuje různé snahy a pokusy o vaření na TikToku. Ramsay má celkem 15,4 milionu sledujících a patří v Británii mezi hvězdy této sítě. Na TikToku tvoří videa i se svou devatenáctiletou dcerou Tilly, která má sama 4,4 milionu sledujících. Ze světových luxusních značek je na síti už i například Mercedes, Louis Vuitton či Dior a dlouhá řada dalších.

ČTĚTE TAKÉ
Pinterest: nastane nové hledání a určování norem

TikTok je v současnosti dostupný ve 154 zemích světa a v 75 jazycích, v některých státech přitom v loňském roce zaznamenal raketový nárůst uživatelů. Celkový počet stažení aplikace přesáhl 2,6 miliardy, jen od dubna 2020 přibylo 600 milionů nových stažení. Celkem už má tato sociální síť přes miliardu uživatelů, což je více než například LinkedIn, Snapchat, Pinterest nebo Twitter. V Číně aktivně využívá TikTok (má na tamním trhu název Douyin) 600 milionů uživatelů, kteří stránku alespoň jednou měsíčně navštíví, v USA má TikTok přes 100 milionů uživatelů.

TikTok je populární zejména u mladší generace ve věku 12—18 let, šedesát procent uživatelů jsou příslušníci generace Z, ale postupně mírně roste i počet starších uživatelů. Průměrně lidé aplikaci otevřou osmkrát za den a stráví na ní 52 minut, u mladších se číslo zvedá až na 80 minut.

Síť je primárně vhodná pro značky, které mají mladší cílové publikum. To sice zatím nemá takovou kupní sílu, ale postupně stárne a získává ji. Značky se mohou na TikTok Marketplace samy porozhlédnout mezi tvůrci podle jejich sledujících a obsahu a z nich vybrat ty nejvhodnější pro spolupráci. A zábavná forma, díky které je TikTok tak populární, dokáže přinášet zajímavé výsledky.

Jakou má TikTok sílu, dobře ilustruje například příspěvek Jennifer Lopez, která loni nahrála video na Twitter i TikTok, jak tančí se svým partnerem Alexem Rodriguezem. Na Twitteru měla v té době 45 milionů sledujících a na TikToku jen pět milionů. Zatímco video na Twitteru mělo pouhé dva miliony zhlédnutí, na TikToku dosáhlo na astronomických 71 milionů zhlédnutí, což je obrovský rozdíl, za nímž stojí zejména rozdílný algoritmus, se kterým TikTok pracuje a obsah se díky němu šíří organicky snáze.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 18. ledna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Rekonstrukce státu lobbuje za zákon ve stylu Českých drah

Starší článek

Lego už nebude jen v hračkářstvích. Zacílí i na dospělé

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.