

Pinterest: nastane nové hledání a určování norem
Uživatelé Pinterestu už nyní hodně prozrazují o naší „DIY“ budoucnosti.
Na jednoduchost, geometrickou přesnost a možná až minimalistické pojetí materiálů, designu i krásy na jedné straně bude útočit nespoutaná hravost, barvy, rozevlátost a syrovost. Na první pohled neslučitelné směry spojuje touha po redefinici pravidel. „Změna v chování spotřebitelů bude mít trvalý dopad na nadcházející roky. Letos se začnou znovu objevovat normy,“ říká Andréa Mallard, ředitelka marketingu Pinterestu, sociální sítě, která má v současné době 442 milionů aktivních uživatelů měsíčně, více než 240 miliard připnutých obrázků (pins) a pět miliard vytvořených nástěnek (boards). Pokud se budeme bavit o Česku, tak u nás Pinterest měsíčně využívá přes milion lidí, z čehož tvoří zhruba tři čtvrtiny ženy.
Studie, kterou každoročně Pinterest o svých uživatelích vydává, je letos jiná. Zaměřuje se hlavně na budoucnost. Zmiňuje celkem 150 trendů, které mají šanci letos uspět. Některé z nich vám přínášíme.
Pohodlí zvítězí
Pokud spojíte eleganci s volnočasovým oblečením, vznikne tzv. athflow. Úpletové a volné kalhoty, ležérní kombinézy a oblečení typu oversized se z obýváků dostanou do kanceláří a nahradí i sportovní oblečení. Budou dostatečně pohodlné na gauč i hodinu jógy.
Trendem bude balení se do dek, šál a vrstvení. Měkké plédy, nadýchané svetry a shrnovací pletené ponožky bez ohledu na počasí. „Zabalme se do útulného pohodlí bez ohledu na sezonu,“ říkají módní nástěnky. A ještě lepší bude, když si to všechno upletete nebo ušijete sami. Třetím módním trendem je totiž kutilství. Generace Z posune personalizaci do další úrovně. Na scénu se po mnoha letech vrátí malování na džíny a trička, batika a výroba vlastní bižuterie.
Prodejci oblečení udělají určitě dobře, když začnou nabízet volné šaty à la noční košile nebo tzv. slouchy kalhoty, jež mohou sloužit stejně dobře jako formalní i jako domácí oblečení. Mají možnost ukázat zákazníkům, jak párovat zimní pletené ponožky s teniskami, jak z doma upletené berevné deky udělat pončo na ven. Značky pracích prášků a domácích spotřebičů uspějí, když spotřebitelům ukáží, jak jejich měké tkaniny udržovat příjemné (sa‑mozřejmě udržitelně). To vše lze podtrhnout dalšími nápady vedoucími k maximálnímu pohodlí, které je zřejmě otiskem „teplákových“ home‑office a které bude definovat mnoho činností v letošním roce.


Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 11. ledna 2021. Předplatit si ho můžete zde.
Podobné zprávy


Podívejte se na nejkreativnější projekty světa


Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers


Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

