Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Marketing

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Radana Čechová28. 2. 20211. 3. 2021

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá, že na předcházení potížím už je někde pozdě, nastupují terapie.

Terap.io, Soulmio, Hedepy, Tymosia… To jsou jen čtyři z projektů, které vznikly v nedávné době a které spojují péči o duševní zdraví s technologiemi. Zájem o jejich služby rychle roste, a to nejen ze strany jednotlivců, ale především firem. Právě firmy totiž loni zřejmě poprvé výrazněji pocítily, co to znamená, když jejich zaměstnanci „nejsou v pohodě“. A že v ní je opravdu málokdo, potvrzují především data.

Smutné statistiky

Během uplynulých měsíců se psychická pohoda Čechů znatelně zhoršila. Od jara do prosince minulého roku u sebe pozoroval příznaky alespoň středně těžké deprese či úzkosti jeden z deseti Čechů (PAQ Research, Život během pandemie). Tento stav se letos ještě o něco zhoršil. V druhé polovině února příznaky přiznávalo asi 13 procent dospělých. Podle Národního ústavu pro duševní zdraví (NÚDZ) se loni oproti roku 2017 prevalence (výskyt) depresivní poruchy zvýšila třikrát a úzkosti dvakrát.

„Tyto statistiky jsou skutečně alarmující, ale myslím, že to, co se děje, je poznat i bez čísel. Každý z nás určitě potkává více lidí, kterým není psychicky dobře,“ říká Václav Štrupl z Mitonu, šéf fondu Miton Psychonauts. Četnější psychické problémy lidí potvrzuje také zvýšeným zájmem o služby z jejich portfolia, ať se jedná o Terap.io nebo aplikaci VOS.health.

PSALI JSME
KOMENTÁŘ: Proč by se značky měly zabývat duševním zdravím?

„Obě zmíněné služby jsou ale teprve na začátku a nemají za sebou delší časové období, se kterým by se mohly výsledky srovnávat. Nicméně tempo růstu je skutečně rychlé,“ dodává Václav Štrupl s tím, že poptávka ze strany firem je obrovská: „Vnímám to jako dobrou zprávu, že se o toto téma zajímají. Na druhou stranu je zatím i ta špatná zpráva, že jejich zaměstnanci na tom zřejmě nejsou psychicky nejlíp. Každopádně, je velice dobře, že se o způsoby, jak duševní zdraví zaměstnanců zlepšit, zajímají.“

Josef Řezníček, obchodní ředitel uLékaře.cz, rovněž potvrzuje rostoucí poptávku po psychoterapeutických službách. „V posledním roce potřeba lidí pečovat o své duševní zdraví výrazně roste kontinuálně a s tím se logicky stala tématem i pro zaměstnavatele,“ říká Řezníček a pokračuje: „Spolupracujeme s partnery, kteří mají nastavený systém akutní péče a krizové intervence, kdy člověku dokážou pomoci přímo v okamžiku, kdy je to potřeba.“ Společně s partnery zajišťuje uLékaře.cz také spojení s pychoterapeuty přes video. Program pro firmy funguje od roku 2018 a aktuálně je do něj zapojených 90 firem, jako například Česká spořitelna, EY, ČEZ, Alza.cz, Avast a další. Specifické služby s rozšířenou péčí o duševní zdraví využívají podle Josefa Řezníčka zatím nižší desítky firem.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 1. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Starší článek

Reddit se raduje a roste. Prodejem akcií vybral 7,8 miliardy korun

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.