Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Irena Buřívalová26. 2. 202126. 2. 2021

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud nejpřísnější legislativu, která inspiruje další země. Google kvůli ní hrozil odchodem z trhu a Facebook dokonce znemožnil sdílení zpravodajství.

Obě technologické firmy ještě během legislativního procesu deklarovaly, že australští zákonodárci zásadně nerozumí tomu, jak funguje internet. Následně došlo k několika krokům, které hrany trochu otupily. Google se dohodl s několika vydavatelskými domy, že vstoupí do jeho platformy Google News Showcase. A Facebook sdílení obsahu znovu povolil. Přislíbil také, že během tří let investuje do mediálního průmyslu nejméně miliardu dolarů. S ohledem na čistý zisk Facebooku, jen za poslední kvartál přesahující 11 miliard dolarů, se zatím jedná spíše o gesto.

PSALI JSME
Facebook „úřaduje“ u protinožců. Zablokoval sdílení zpráv

Na základě nového zákona se Austrálie stane první zemí, která bude mít arbitra s mandátem určovat sazby plateb mediálním domům, v případě, že nedojde k dohodě mezi vydavateli a technologickým obry. Podobný institut by přitom mohl být i součástí českého zákona. Příslušnou evropskou směrnici má Česko do právního řádu implementovat nejpozději do začátku června. Google sdělil, že do jeho programu Google News Showcase už vstoupila nebo vstupují i některá česká vydavatelství.

VÍCE ZDE
Unie vydavatelů varuje před jednostrannými smlouvami s Google

×

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Starší článek

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Počátkem dubna 2021 nastoupila na pozici manažerky externí komunikace Zuzana Svobodová, která bude zároveň zastávat funkci tiskové mluvčí. Ve své roli bude…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více