Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Média

„Alarmující trend.“ Téměř 40 % Čechů se vyhýbá zpravodajství

Redakce MAM16. 2. 202117. 2. 2021

Lidí, kteří nesledují téměř vůbec žádné zprávy, přibývá. Vyplývá to z výsledků výzkumu pro Nadační fond nezávislé žurnalistiky (NFNZ), který uskutečnila agentura Median. Zatímco před 4 lety tvořila skupina nekonzumentů zpravodajství 31 %, dnes už je to 37 %. 

Výzkum „Češi a zpravodajství 2” se zabýval mediálním chováním populace ve věku 15 až 79 let.

Skupina těch, co se o zpravodajství nezajímají, není stejnorodá. Tvoří ji Nejmladší a politicky neangažovaní, Mladí a zcela apatičtí fatalisté a Starší a masmédiím nedůvěřující. Především pro ty mladší je pak typické, že jsou technicky zdatní a internet používají na denní bázi. Zpravodajské weby však téměř nenavštěvují. 

PSALI JSME
Informace v době krize: Češi nejvíce čerpají ze zpravodajství ČT

Výzkum také potvrdil, že zájemců o seriózní zpravodajství zůstává přibližně 20 procent. Tato skupina patří spíše ke vzdělanější a bohatší části populace z velkých měst a je pro ni typický silný zájem o všechna možná témata. 

Mezi těmi, které zpravodajství vůbec nezajímá, a těmi, kteří sledují seriózní zpravodajská média na denní bázi, se pohybují zbylé čtyři skupiny obyvatel. Ti mají o zpravodajství zájem, ale dávají přednost méně náročnému zpracování, ať již v podání bulvárních médií nebo zpravodajství komerčních televizí. Tvoří celkem zbylých 40 %. 

„Je to velmi alarmující trend, s kterým se musí něco dělat,“ říká advokát a spoluzakladatel NFNZ Jiří Kučera. I nekonzumenti zpravodajství totiž chodí k volbám zhruba ve stejném procentu jako celková populace. „Je jistě lepší, pokud by se tito voliči rozhodovali kvalifikovaně nebo k tomu alespoň měli potřebné informace. Je zcela zjevné, že neinformovaní lidé jsou snazšími oběťmi mediálních manipulací,“ dodává Kučera.

Data, na jejichž základě byla analýza provedena v druhé polovině roku 2019, pocházejí ze šetření kontinuálního výzkumu MML-TGI (Market & Media & Lifestyle – TGI), který v České republice od roku 1997 provádí agentura Median.

×

A 11 vypouští kutilský titul na zaplněný trh. Uspěje?

Starší článek

Grunt v čele digitálních médií CME i TV Nova. Bude rozvíjet platformu Voyo

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více