Foto: ČT24

Informace v době krize: Češi nejvíce čerpají ze zpravodajství ČT

20. 3. 2020 15:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hlavním zpravodajským zdrojem je pro obyvatele Česka v těchto dnech Česká televize. Ve výzkumu agentury Kantar to potvrdilo devětatřicet procent lidí. Druhým nejvyužívanějším zdrojem jsou s 27 % internetové zpravodajské stránky, informace z ostatních televizí čerpá 11 % populace. Zároveň se významně prodloužil čas strávený u obrazovek, meziročně v průměru o 45 minut.

Všechny zpravodajské i publicistické pořady České televize zaznamenaly v týdnu od 13. do 19. března významný nárůst diváků. Nejsledovanějším zpravodajským pořadem byly Události, na které se nyní průměrně dívá více než 1,5 milionu lidí (1,56 milionu, 15+). V neděli si je zapnulo nejvíce diváků za posledních 15 let (na ČT1 a ČT24 dohromady 2 miliony při podílu na publiku 42,75 %). Výjimečnou sledovanost měla i nedělní tisková konference vlády k mimořádným událostem přenášená od 23 hodin na ČT24. Dívalo se 712 tisíc diváků.

Zemětřesení v televizích. ČT přerušuje výrobu většiny pořadů, Nova natáčení Ulice a Ordinace

Diváky v období krize zajímají vědecká témata, nedělní pořad Věda 24 na téma koronaviru jich přilákal přes 700 tisíc, čtvrteční debatu Dana Stacha nazvanou Země v nouzi sledovalo na 600 tisíc lidí.

Vůbec nejvyhledávanějším diskuzním pořadem minulého týdne byly nedělní Otázky Václava Moravce, od 12 hodin sledovalo debatu na ČT1 a ČT24 na téma Zdraví v ohrožení více než 900 tisíc diváků (při podílu na publiku 38,4 %).

Děti lákal pořad UčiTelka

Lidé také výrazně více vyhledávají zpravodajství v průběhu dne, program ČT24 si v minulém týdnu denně zapnulo přes 3,3 milionu diváků starších patnácti let. Absolutní maximum celé své patnáctileté historie zaznamenala ČT24 v neděli, kdy si ji zapnuly více než čtyři miliony dospělých diváků.

Nejsledovanějším pořadem letošního roku na všech televizích se u dětí ve věku 4-12 let stala pondělní UčíTelka. Vzdělávat se pomocí obrazovky se rozhodlo v průměru 147 tisíc dětí (4-14 let, při podílu na publiku 54, 8 %) i 155 tisíc dospělých (15+).

Foto: ČT24

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.