Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Zásilkovna
Marketing

Zásilkovna kritizuje Českou poštu a končí spolupráci. „Nevnímala nás jako partnera“

Redakce MAM13. 1. 202113. 1. 2021

Logisticko-technologická firma Zásilkovna ukončuje k 31. lednu 2021 spolupráci se společností Česká pošta. Hlavním důvodem rozhodnutí o ukončení spolupráce je podle tiskové zprávy společnosti dlouhodobá nespokojenost s kvalitou služeb České pošty a údajné jednostranné zvyšování jejích cen.

Zásilkovna zajišťovala pro Českou poštu službu takzvané první míle. Internetové obchody tak mohly podávat zásilky určené pro doručení Českou poštou na kterémkoliv výdejním místě Zásilkovny v ČR a Zásilkovna poté tyto zásilky konsolidovala a předávala Poště na jejích hlavních třídících depech. V roce 2020 takto Zásilkovna České poště předala údajně 600 000 zásilek.

„Je mi velmi líto, že Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí. Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili. Česká pošta nám navíc sdělila, že od ledna 2021 dochází k dalšímu zdražení, čímž bychom se dostali na zcela nepřijatelné podmínky s ohledem na roční počet zásilek, které jsme České poště předávali,“ řekla Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

PSALI JSME
Vždy jsme byli bráni za e-shopovou velmoc, říká zakladatelka Zásilkovny

„Česká pošta vedla s Zásilkovnou jednání o podobě cen na rok 2021. Podle vzájemné dohody měla jednání, která nebyla dokončena, pokračovat v lednu tohoto roku. Z veřejného vyjádření společnosti se Česká pošta dozvídá, že pravděpodobně žádná další jednání nebudou a Zásilkovna již o její služby nemá zájem. Není žádný důvod, proč tento krok výrazně medializovat. Stačilo prostě přestat zásilky podávat přes Českou poštu. Můžeme se nyní soustředit na své klienty, kteří o spolupráci mají zájem,“ uvedl tiskový mluvčí Matyáš Vitík.

„Jsme rádi, že jsme svojí silnou logistickou sítí mohli Zásilkovně pomoci v růstu. Ač už Zásilkovna nebude naším klientem, ale konkurentem, vážíme si naší dosavadní spolupráce a přejeme mnoho úspěchů v další celosvětové expanzi, kterou Zásilkovna deklarovala. Svým přístupem dokázala změnit návyky zákazníků a určitě se jí to bude dařit i bez podpory České pošty,“ dodal Vitík.

V takovémto partnerství nebylo možné dále setrvat

Zásilkovna uvádí, že si po ukončení vánoční sezóny 2020 nechala provést analýzu, která měla ukázat nevyhovující kvalitu služeb České pošty: ze statistik údajně vyplynulo, že Česká pošta doručila v uplynulém roce 2020 v režimu D+1 jen necelých 15 % zásilek, které Zásilkovna předala České poště k přepravě na adresu.

„Nespokojení zákazníci se pak právem obraceli na nás, což zásadním způsobem poškozovalo naši pověst spolehlivého a kvalitního logistického partnera. V rámci naší široké sítě výdejních míst jsme i v době před Vánoci oproti tomu doručovali do druhého dne 97 procent zásilek. Ze strany České pošty jsme navíc postrádali proaktivní a partnerský přístup, bylo tomu spíše naopak. Česká pošta ve vánoční sezóně navíc veřejně prezentovala lživé informace poškozující naši značku. V takovémto partnerství nebylo možné dále setrvat, a byli jsme proto nuceni přijmout rozhodnutí o jeho ukončení,“ vysvětlila Kijonková.

Ukončení spolupráce s Českou poštou již oznámila Zásilkovna všem svým partnerům a klientům.

×

Badmintonový svaz s novou vizuální identitou. Motivem je heslo „Bad“

Starší článek

České zastoupení značky Realme posílili Rožec a Vymazalová

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

Poslední šance na přihlášku do Cannes Lions je právě teď!

Finálním termínem pro přihlašování prací do soutěže kreativní komunikace, médií a marketingu je 15. duben. Vyhlášení vítězů proběhne na festivalu, který se…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více