Vždy jsme byli bráni za e-shopovou velmoc, říká zakladatelka Zásilkovny
Současná situace na trhu výrazně napomáhá dalšímu rozvoji e-commerce, celý maloobchod se posouvá vstříc větší digitalizaci, tvrdí zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková a výkonná ředitelka holdingu Packeta. Loni skupina přepravila 19 milionů zásilek, meziročně šlo o 84procentní nárůst. Obrat skupiny dosáhl 1,3 miliardy korun. Do rozvoje technologií chce letos investovat vyšší desítky milionů korun, nebrání se ani případným akvizicím fintech start-upů.
Obchod se rychle přesouvá do onlinu, vzniká rekordně e-shopů. Jaké dopady to bude mít na maloobchod?
Současná situace nahrává větší míře digitalizace maloobchodu a v posledních dvou týdnech jsme zaznamenali větší zájem o registraci do systému Zásilkovny ze strany původně kamenných obchodníků. Jde o registrace nově vzniklých internetových obchodů, které využívají volně dostupných open source e-shopových systémů, například Prestashop, Magento, Opencard nebo Virtuemart. Obchodníci také často sahají po krabicových komerčních řešeních typu Shoptet, Fastcentrik nebo Eshop-rychle. Očekávám větší zájem o specialisty z řad online marketingu, jelikož kamenným obchodníkům jsou pojmy jako PPC nebo SEO vzdálené a budou hledat cesty, jak do nově vzniklého e-shopu přivést zákazníky. Česká republika byla vždy označována za e-shopovou velmoc, s našimi téměř 42 tisíci e-shopy jich máme nejvíce na počet obyvatel v Evropě. Budou vznikat další projekty pro podporu digitalizace maloobchodu. Zásilkovna připravuje podpůrný digitální program pro svá výdejní místa, kterých je celkově v Evropě přes čtyři tisíce.
Simona Kijonková
Jak současná opatření dopadla na výdejní místa? Skončí platby na dobírku?
Na co se chce do budoucna Zásilkovna soustředit?
V jakých segmentech vidí Simona Kijonková příležitosti?
Celý rozhovor si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 20. dubna 2020. Předplatit si ho můžete zde.
Podobné zprávy
Poslední šance na přihlášku do Cannes Lions je právě teď!
Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Dvacet reklam, které zaručeně fungují
