Foto: MAM, DDB

V Praze odstartuje kampaň k očkování. Opírá se o kreativu DDB

25. 1. 2021 22:01

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Hlavní město Praha spustí vlastní informační kampaň k očkování. Spojilo se s agenturou DDB, která už před časem nabídla státu sedm kreativních konceptů k očkovací kampani zdarma. Centrálním bodem mám být web ockovani.praha.eu s odpověďmi na otázky ohledně očkování. Má také vyvracet zavádějící a nepravdivé informace, které se šíří po sociálních sítích.

„Chceme lidem přehledně a na jednom místě nabídnout všechny potřebné informace ohledně očkování. Vláda totiž zaspala nejen se zajištěním vakcín pro nejrizikovější skupiny, ale i s šířením povědomí o samotném očkování. Aby se lidé mohli správně rozhodnout, musejí mít dostatek relevantních informací. Děkuji proto agentuře DDB Prague, která zdarma poskytne vizuální styl mediální informační kampaně, který bude veřejnosti představen v únoru,“ říká primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib. 

Všechny vizuály mediální kampaně budou mít jednu společnou komunikační linku odkazující k návratu do běžného života před pandemií. V první fázi se veřejnost seznámí se třemi variantami vizuálů, které pracují s motivy rodiny, podnikání a vzdělávání. V další fázi bude kampaň pracovat s motivy sportu, cestování a kultury.  

ČTĚTE TAKÉ
Kreativní kampaň DDB k očkování využije Praha

„Věříme v sílu emocí, z čehož jsme při vytváření kampaně vycházeli. Jejím hlavním motivem je touha žít jako dřív. Právě ta nás jako společnost spojuje i v této jinak rozhádané době. Zároveň však kampaň odkazuje i na zdroje, které poskytnou lidem potřebné racionální argumenty a fakta,“ uvedl ředitel agentury DDB Prague Darko Silajdžić.

„Nabídku volného využití vizuálů formou otevřených dat budeme směřovat i na Asociaci krajů České republiky, abychom jim pomohli v této nelehké době šetřit náklady a čas. Všechny kraje mají společný cíl, a tak mohou využít profesionálních vizuálů, které nám pomohla vytvořit agentura DDB Prague,“ uvedla ředitelka odboru médií a marketingu pražského magistrátu Jana Berková. 

Aby město získalo lepší představu o tom, jak Pražané přistupují k očkování, nechalo si od agentury Median zpracovat průzkum veřejného mínění. Chceme se rozhodovat na základě skutečných dat a ne dojmů nebo fake news, které se i díky výrokům některých současných nebo bývalých politiků šíří internetem a médii. Web proto obsahuje i celou sekci, která se věnuje vyvracení dezinformací a na níž spolupracujeme s Pražských inovačním institutem,“ doplnil Hřib. 

Většina Pražanů má o očkování zájem

Průzkum Median ukázal, že zhruba 65 procent Pražanů má v tuto chvíli zájem nechat se očkovat. Nejčastější motivací je ochrana vlastního zdraví, ochrana zdraví blízkých a příbuzných a vidina návratu k běžnému životu. Zhruba 40 procent obyvatel Prahy se domnívá, že nemá o očkování dostatek praktických informací. Ty by nejčastěji chtěli získat z přehledné webové stránky, dále mají zájem o telefonát s praktickým lékařem či informační leták do schránky.

Úřad vlády zatím oslovil přímo pět agentur, z nichž jedna vytvoří celostátní kreativu k očkovací kampani. Mediální prostor má nakoupit resort zdravotnictví.

Vizuály, které již koncem roku agentura DDB navrhla. Z některých bude aktuální kampaň vycházet:

Foto: MAM, DDB

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.