Foto: Televize Naživo

Televize Naživo nenašla partnera a končí. Bude připravovat pořady ostatním

19. 1. 2021 10:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Televize Naživo, která vznikla v reakci na vládní opatření zcela omezující uvádění živé kultury, mění po dvou měsících od spuštění svůj koncept. 20. ledna končí její terestrické vysílání v multiplexu 23 a O2 TV a dále bude vlastní pořady připravovat pro jiné kanály i televize.

„Na úvod chceme všem divákům, partnerům, souborům, umělcům i podporovatelům poděkovat za tyto neskutečné dva měsíce. Věříme, že se podařilo v nejvyšší možné míře živou kulturu v rámci unikátního formátu Naživo zprostředkovat miliónům domácností v České republice. Zároveň naše televize umožnila mnoha souborům hrát naživo a stát po dlouhé době na jevišti před diváky – i když televizními. Zároveň dala práci stovkám lidí z kulturních i technických oborů, kteří by jinak neměli ve své oblasti díky absenci živého hraní uplatnění,“ říkají společně zakladatelé – soubory Cirk La Putyka, Jatka78 a společnost Heaven’s Gate režiséra Viktora Tauše.

Televize Naživo, kterou podporovalo i Ministerstvo kultury ČR, podle tiskové zprávy od 20. listopadu odvysílala 59 premiér, z toho 21 přímých přenosů, na které bylo třeba 484 hodin zkoušení a příprav. V pořadech Naživo účinkovalo celkově 518 vystupujících, její chod zajišťovalo přes 200 spolupracovníků. Diváci viděli unikátně nasnímaná představení souborů Cirk La Putyka, Jatek78, Amerikánky, Vosto5, Divadla Na zábradlí, Divadla Minor, Spolku Kašpar, Divadla Letí, Městských divadel pražských, Divadla pod Palmovkou, Divadla Bolka Polívky a řady dalších, ale i unikátní koncerty Lenky Dusilové či Báry Polákové.

Během vysílání se na obrazovky dostaly i v přímém přenosu hrané reklamy.

HRANÉ REKLAMY
VIDEO: Unikátní reklama v přímém přenosu. Datart představil službu Dopravart

VIDEO: Reklama v přímém přenosu. Air Bank uvedla „živý“ spot

„Původní plán s Televizí Naživo z podzimních příprav počítal s tím, že se již v únoru začne zkoušet a živá kultura se začne vracet do divadel i koncertních sálů. Bohužel současná nejasná perspektiva, kdy to vypadá, že živá kultura se ještě dlouho nevrátí, vyžaduje změnu konceptu,“ vysvětluje dále Viktor Tauš. „Nyní je čas vymýšlet další formáty, rozvíjet další nápady, oslovovat diváky skrze nové kanály,“ dodává Rosťa Novák z Cirku La Putyka. “A nezastíráme: tak kvalitně připravovaná televize založená na živých přenosech divadelních představení či koncertů je v terestrickém vysílání finančně náročná. I když jednání probíhají, v tuto chvíli nemáme partnera na další vysílání,“ uzavírá Štěpán Kubišta z Jatek78.

Veškeré pořady je možné stále zhlédnout za poplatek na platformě www.filmnazivo.cz, polovina příspěvku putuje jednotlivým souborům a polovina na vznik nových pořadů.

Foto: Televize Naživo

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení