Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Sport

Olympiáda opět v ohrožení. Některé sporty se premiéry nejspíš nedočkají

Pavel Hejkrlík20. 1. 202120. 1. 2021

Postupující pandemie je i přes přítomnost vakcín na trhu stále strašákem organizátorů, průzkumy mezi Japonci navíc ukazují, že si hry ani letos nepřejí a měly by se odložit.

32. olympijské hry v Tokiu měly loni proběhnout v termínu od 24. července do 8. srpna. Kvůli pokračující pandemii se v březnu rozhodlo o jejich odložení o rok, od 24. srpna má poté v Japonsku probíhat paralympiáda. Poslední vývoj událostí ovšem přináší určité pochyby. Zatímco loni v březnu uvedlo 52 procent Japonců, že by bylo lepší OH posunout či zrušit, po jejich posunutí loni v červenci 77 procent lidí uvedlo, že nevěří, že se hry v roce 2021 uskuteční. Poslední průzkum ze začátku ledna ukázal, že 80 procent Japonců je ve světle pandemie pro další odložení či úplné zrušení her. 

PSALI JSME
ANKETA: Rušení projektů i nové strategie. Jak odklad OH postihne partnery ČOV?

Japonsko doufalo, že i díky OH v roce 2020 přivítá na 40 milionů turistů, realita byla velmi odlišná, do země zavítalo jen desetina původního plánu ohledně počtu zahraničních hostů. Je vysoce pravděpodobné, že pokud OH skutečně v červenci bude, tak dost možná bez diváků. Bez diváků se ostatně hraje většina hlavních fotbalových i hokejových soutěží a také basketbalová NBA. Za stávající situace s přílivem turistů nemůže počítat. 

Kvůli posunu o rok se náklady prodražily o tři miliardy dolarů na 15,4 miliardy, mluví se však až o částce 25 miliard. V Tokiu a některých dalších prefekturách aktuálně platí kvůli zhoršující se situaci stav nouze. Také v otázce očkování nečiní Japonsko žádné dramatické kroky. Navíc se podle výsledků různých průzkumů asi třetina lidí očkovat nechce. 

Je jasné, že organizátoři musí s neustupující pandemií mít stále větší vrásky i s ohledem na veřejné mínění, které je hrám nakloněno stále méně. Už loni přišel ostatně prvotní posun kvůli tomu, že se řada zemí vyslovila, že své sportovce za pandemické situace prostě nevyšle. Pokud svazy i někteří sportovci namítali, že příprava nebyla regulérní či ztížená, tak to samé platí i nyní téměř rok poté. 

Breakdance i někdy i esport?

Na hrách XXXII. olympiády měly proběhnout soutěže ve 33 sportovních odvětvích. Nově se měl představit například basket 3×3 nebo freestyle BMX a také karate, surfing, po několika letech znovu baseball a softball. Ostatně na další letní olympiádě v Paříži plánované na rok 2024 se v rámci novinek představí například breakdance, znovu také skateboarding či sportovní lezení. Na konci loňského roku byla také schválena předběžná podoba olympijského parku a některých sportovišť a oznámeny přesuny některých disciplín do nových hal. Letos v prosinci se také rozhodlo, že nově se na Asijských hrách v roce 2022 v čínském Chang-čou zařadí mezi medailové disciplíny esport. V Asii jsou klání v počítačových hrách a na konzolích velice populární sledují je online miliony lidí, pro odvětví esportu je to další posun k tomu, aby se díky své popularitě stal v blízké budoucnosti také olympijským sportem. 

Zavřít reklamu

Agentura Allmedia4U mění název na Insighters. „Lépe odpovídá našemu charakteru“

Starší článek

Predikce vývoje trhu zdarma? S využitím Share of search je to možné

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.