Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Marketing

Unilever míří k spravedlivé společnosti, podpoře diverzity a bourání stereotypů

Jakub Křešnička21. 1. 202121. 1. 2021

Společnost Unilever oznámila rozsáhlý soubor závazků a opatření, které pomohou vybudovat spravedlivější společnost s větší podporou rozmanitosti. Uplatňovat je chce nejen uvnitř organizace, ale i v marketingu a v rámci přímého dodavatelského řetězce.

Nadnárodní skupina, do jejíhož portfolia spadají značky Hellmann’s, Lipton, Dove, Rexona, Magnum, Algida, Coccolino či Domestos, se přidává k dalším velkým společnostem, které po loňských protestech Black Lives Matter snaží zrovnoprávnit postavení i podíly svých zaměstnanců, a podobně přistupují i ke svému marketingu a dodavatelům. Podobnou iniciativu už loni představila třeba konkurenční skupina Procter & Gamble.

Unilever cílí na podporu diverzity a bourání stereotypů, nejen uvnitř organizace, ale také navenek, například v marketingu a v rámci přímého dodavatelského řetězce. Jako druhý největší inzerent na světě chce firma využít svého postavení a zvýšit počet reklam, které zahrnují větší diverzitu lidí.

PSALI JSME
Unilever zvyšuje investice do digitálního marketingu. V Česku na to má speciální tým

„Unilever vyhodnocuje stereotypy ve svých reklamách od roku 2016. Je to důležité nejen jako jasná zpráva pro naše spotřebitele, partnery, ale i ostatní inzerenty. Naše data ukazují, že progresivní reklamy vytvářejí o 74 procent větší sílu značky, zvyšují o 33 procent relevanci reklamy a o 34 procent zlepšují důvěryhodnost. Těší mě, že v roce 2020 bylo 96 procent naší globální reklamy bez stereotypů,“ uvádí Michaela Franeková, generální ředitelka společnosti Unilever za Česko a Slovensko. „V loňském roce jsme v Česku a na Slovensku spustili kampaň značky Cif ‚Ahoj, krásko‘, která je založena na genderově neutrálním pohledu. Kampaně značky Dove již řadu let oslavují skutečnou krásu. Toto je jen malý výčet toho, co se děje již nyní. Věřím, že nové závazky nás posunou ještě dále.“

Pomoc zaměstnancům

Společnost se rovněž zavázala do roku 2025 vynakládat dvě miliardy eur ročně na různorodé dodavatele. Vedle finančních výdajů bude tyto firmy podporovat i novým programem podpory, který jim umožní nabýt nové dovednosti, financování a networkingové příležitosti. Unilever chce také podpořit spravedlivější a inkluzivnější podnikatelské prostředí. Do roku 2030 zvýšit kvalifikaci všech zaměstnanců, aby měli přístup k flexibilnějšímu zaměstnávání. Za stejnou dobu chce vybavit 10 milionů mladých lidí základními dovednostmi, aby se mohli připravit na pracovní příležitosti. Do roku 2025 pak má v plánu pomoci pěti milionům malých a středních firem k růstu prostřednictvím přístupu k potřebným dovednostem, financím a technologii.

„Technologie do značné míry určují dovednosti potřebné v budoucí práci i způsob práce jako takový. I dynamika tradičního vztahu mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci je zastaralá, a to jak pro jednotlivce, tak pro firmy. Automatizace, a navíc ještě recese vyvolaná pandemií COVID-19 znamená pro svět práce obrovskou výzvu,“ uvedl Ethan Rothschild, nový HR ředitel společnosti Unilever pro Česko a Slovensko.

Součástí nových sociálních závazků je také závazek zvyšovat životní úroveň. Zajištění toho, aby si lidé vydělali důstojnou mzdu nebo příjem, je zásadním krokem k vytvoření spravedlivější společnosti s větším důrazem na inkluzi.

Další už také zkouší

Podobné závazky už koncem loňského června během online festivalu marketingu a kreativity Lions Live představil Marc Pritchard, chief brand officer Procter & Gamble. „Zrychlili jsme zavádění systematických změn, díky nimž se ve složení naší firmy bude lépe odrážet reprezentace světa kolem nás. Chceme dosáhnout toho, že v celém našem kreativním řetězci bude odpovídající zastoupení lidí z afroamerické komunity i dalších etnických menšin. Ať už jde o naše značky, agentury, nebo produkční týmy,“ uvedl tehdy mimo jiné Pritchard.

Slíbil také, že firma předělá nákupní systémy tak, aby se v investicích výrazně navýšil podíl médií, agentur i marketingových dodavatelů vlastněných či provozovaných Afroameričany. Uvedl, že firma důsledně kontroluje reklamy a inzerce, aby věrně a s respektem zobrazovaly všechny lidi včetně menšin a zároveň oznámil komplexní revizi mediálních kanálů. „Nebudeme inzerovat nikde, kde se podporuje nebo objevuje obsah, který je podle nás nenávistný, diskriminační nebo pomlouvačný,“ uvedl tehdy striktně.

Podobné iniciativy už mají například také firmy jako Apple, Google, Facebook, HP či Netflix. Ten nedávno zveřejnil svou první zprávu o diverzitě a inkluzi, podle níž se mimo jiné mezi lety 2017 a 2019 zvýšil podíl žen mezi zaměstnanci z 40 na 47 procent. Z Česka se k podobným cílům přihlásila i společnost Avast, která od poloviny září jmenovala novou ředitelku pro diverzitu, inkluzi a spolupráci s komunitami, jíž se stala Dita Přikrylová.

Neziskové společnosti tyto iniciativy sice chválí, zároveň ale leckdy upozorňují na to, že se proklamované změny neprojevují dostatečně, proto jsou po firmách požadovány detailní výroční zprávy o diversitě a inkluzi, z nichž se dá lépe vyčíst plnění slibovaných cílů.

Zavřít reklamu

Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce

Starší článek

Přelomová dohoda. Google bude platit francouzským vydavatelům za obsah

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.