Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Marketing

Unilever míří k spravedlivé společnosti, podpoře diverzity a bourání stereotypů

Jakub Křešnička21. 1. 202121. 1. 2021

Společnost Unilever oznámila rozsáhlý soubor závazků a opatření, které pomohou vybudovat spravedlivější společnost s větší podporou rozmanitosti. Uplatňovat je chce nejen uvnitř organizace, ale i v marketingu a v rámci přímého dodavatelského řetězce.

Nadnárodní skupina, do jejíhož portfolia spadají značky Hellmann’s, Lipton, Dove, Rexona, Magnum, Algida, Coccolino či Domestos, se přidává k dalším velkým společnostem, které po loňských protestech Black Lives Matter snaží zrovnoprávnit postavení i podíly svých zaměstnanců, a podobně přistupují i ke svému marketingu a dodavatelům. Podobnou iniciativu už loni představila třeba konkurenční skupina Procter & Gamble.

Unilever cílí na podporu diverzity a bourání stereotypů, nejen uvnitř organizace, ale také navenek, například v marketingu a v rámci přímého dodavatelského řetězce. Jako druhý největší inzerent na světě chce firma využít svého postavení a zvýšit počet reklam, které zahrnují větší diverzitu lidí.

PSALI JSME
Unilever zvyšuje investice do digitálního marketingu. V Česku na to má speciální tým

„Unilever vyhodnocuje stereotypy ve svých reklamách od roku 2016. Je to důležité nejen jako jasná zpráva pro naše spotřebitele, partnery, ale i ostatní inzerenty. Naše data ukazují, že progresivní reklamy vytvářejí o 74 procent větší sílu značky, zvyšují o 33 procent relevanci reklamy a o 34 procent zlepšují důvěryhodnost. Těší mě, že v roce 2020 bylo 96 procent naší globální reklamy bez stereotypů,“ uvádí Michaela Franeková, generální ředitelka společnosti Unilever za Česko a Slovensko. „V loňském roce jsme v Česku a na Slovensku spustili kampaň značky Cif ‚Ahoj, krásko‘, která je založena na genderově neutrálním pohledu. Kampaně značky Dove již řadu let oslavují skutečnou krásu. Toto je jen malý výčet toho, co se děje již nyní. Věřím, že nové závazky nás posunou ještě dále.“

Pomoc zaměstnancům

Společnost se rovněž zavázala do roku 2025 vynakládat dvě miliardy eur ročně na různorodé dodavatele. Vedle finančních výdajů bude tyto firmy podporovat i novým programem podpory, který jim umožní nabýt nové dovednosti, financování a networkingové příležitosti. Unilever chce také podpořit spravedlivější a inkluzivnější podnikatelské prostředí. Do roku 2030 zvýšit kvalifikaci všech zaměstnanců, aby měli přístup k flexibilnějšímu zaměstnávání. Za stejnou dobu chce vybavit 10 milionů mladých lidí základními dovednostmi, aby se mohli připravit na pracovní příležitosti. Do roku 2025 pak má v plánu pomoci pěti milionům malých a středních firem k růstu prostřednictvím přístupu k potřebným dovednostem, financím a technologii.

„Technologie do značné míry určují dovednosti potřebné v budoucí práci i způsob práce jako takový. I dynamika tradičního vztahu mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci je zastaralá, a to jak pro jednotlivce, tak pro firmy. Automatizace, a navíc ještě recese vyvolaná pandemií COVID-19 znamená pro svět práce obrovskou výzvu,“ uvedl Ethan Rothschild, nový HR ředitel společnosti Unilever pro Česko a Slovensko.

Součástí nových sociálních závazků je také závazek zvyšovat životní úroveň. Zajištění toho, aby si lidé vydělali důstojnou mzdu nebo příjem, je zásadním krokem k vytvoření spravedlivější společnosti s větším důrazem na inkluzi.

Další už také zkouší

Podobné závazky už koncem loňského června během online festivalu marketingu a kreativity Lions Live představil Marc Pritchard, chief brand officer Procter & Gamble. „Zrychlili jsme zavádění systematických změn, díky nimž se ve složení naší firmy bude lépe odrážet reprezentace světa kolem nás. Chceme dosáhnout toho, že v celém našem kreativním řetězci bude odpovídající zastoupení lidí z afroamerické komunity i dalších etnických menšin. Ať už jde o naše značky, agentury, nebo produkční týmy,“ uvedl tehdy mimo jiné Pritchard.

Slíbil také, že firma předělá nákupní systémy tak, aby se v investicích výrazně navýšil podíl médií, agentur i marketingových dodavatelů vlastněných či provozovaných Afroameričany. Uvedl, že firma důsledně kontroluje reklamy a inzerce, aby věrně a s respektem zobrazovaly všechny lidi včetně menšin a zároveň oznámil komplexní revizi mediálních kanálů. „Nebudeme inzerovat nikde, kde se podporuje nebo objevuje obsah, který je podle nás nenávistný, diskriminační nebo pomlouvačný,“ uvedl tehdy striktně.

Podobné iniciativy už mají například také firmy jako Apple, Google, Facebook, HP či Netflix. Ten nedávno zveřejnil svou první zprávu o diverzitě a inkluzi, podle níž se mimo jiné mezi lety 2017 a 2019 zvýšil podíl žen mezi zaměstnanci z 40 na 47 procent. Z Česka se k podobným cílům přihlásila i společnost Avast, která od poloviny září jmenovala novou ředitelku pro diverzitu, inkluzi a spolupráci s komunitami, jíž se stala Dita Přikrylová.

Neziskové společnosti tyto iniciativy sice chválí, zároveň ale leckdy upozorňují na to, že se proklamované změny neprojevují dostatečně, proto jsou po firmách požadovány detailní výroční zprávy o diversitě a inkluzi, z nichž se dá lépe vyčíst plnění slibovaných cílů.

×

Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce

Starší článek

Přelomová dohoda. Google bude platit francouzským vydavatelům za obsah

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více