Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Marketing

Na český trh loni vstoupilo 25 nových značek. 14 odešlo

Irena Buřívalová13. 1. 202113. 1. 2021

S 25 novými značkami, které loni vstoupily na český trh, je Česko podle studie společnosti Cushman & Wakefield lokálním lídrem. Následuje Polsko s polovičním počtem. Čtrnáct nových značek je přitom z prémiového segmentu, dvě z luxusního. Třetina přichází z USA, čtvrtina z Itálie.

Zatímco v roce 2019 k nám přišlo 24 nových brandů, v krizovém roce 2020 jich přibylo 25. K nejvíce změnám došlo přitom v módním a stravovacím odvětví. Letos by nově příchozích značek mohlo být ještě více, protože některé loni kvůli koronakrizi odložily otevření své prodejny na rok 2021.

Globální koronavirová krize zasáhla celý retailový svět, nejvíce hlavní nákupní třídy a velká prémiová nákupní centra. Nicméně Praha a Česká republika vždy byla a zůstane nejdůležitějším trhem pro vstup nových značek do regionu. „Praha, kam většina nově příchozích značek míří, je dlouhodobě a historicky preferovanou turistickou destinací – očekáváme tedy, že jakmile to bude možné, tato významná část zdejší kupní síly by se sem měla začít vracet. Zákaznický potenciál je zároveň značný i u místních obyvatel: jejich kupní síla roste, kupují dražší produkty. I když třeba Pařížská ulice přišla o zákazníky z Číny a Ruska, částečně je nahradila česká klientela, která je bohatší než dříve,“ říká Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield.

PSALI JSME
Luxusní obchody v Pařížské trpí. Hrozí jejich zavírání

Nejvíce značek, jež loni do ČR přišly, bylo již tradičně z módního odvětví, které zaznamenalo největší změny v příchodech i odchodech. Vstoupilo k nám osm prodejců oblečení, k nimž můžeme připočíst i dva prodejce sportovního oblečení, tři značky prodávající doplňky a jednu prémiovou obuvní. Pět nových značek zastupuje stravovací služby, nabídku volnočasových konceptů rozšířil rodinný zábavní park z Ruska, který otevřel největší projekt tohoto typu v obchodním centru v ČR.

K nejvýznamnějším nově příchozím brandům patří americký Gap, který u nás přes svého lokálního partnera otevřel koncem roku hned několik prodejen. Ze segmentu F&B je velice významný koncept řemeslné zmrzlinárny Grom spadající pod společnost Unilever, který otevřel svoji pobočku v horní části Václavského náměstí. Ze specializovaných segmentů stojí za pozornost obchod značky Cybex (v Široké ulici navazující na Pařížskou), který se stal vlajkovou prodejnou pro Evropu a nabízí prémiové dětské zboží a doplňky. Z luxusních brandů pak stojí za zmínku Saint Laurent ze skupiny Kering Group. Segment levného a dostupného zboží, jemuž se v krizi velice dobře daří, rozšířily značky TEDi a Action.

Značky, které do ČR nově vstoupily v roce 2020

OblečeníSportovní oblečeníDoplňkyObuv
American EagleAssosNialayaSteve Madden
Bruno MorelliColumbia SportswearSunglass Hut 
Dsquared2 Swatch 
Gap   
GapKids   
Rebel Queen   
Saint Laurent   
StravováníVolný  časNábytek a bytové doplňkyOstatní
CinnabonSuperlandGrand BedsAction
Grom  Cybex
Salsamenteria di Parma  TEDi
Sharetea  Truefitt & Hill
Utepia Tea  Roncato

Nejčastěji zastoupenou zemí původu značek nově přicházejících do ČR byly USA (osm brandů) a Itálie (šest brandů). Expandovaly ale i české značky, a to především na Slovensko: zamířil tam třeba prodejce nábytku Jena Nábytek či bytových doplňků Bonami nebo volnočasový koncept Saunia. Další česká značka, Sportisimo, expandovala do nákupního centra v bulharské Sofii.

Poměr hlavních retailových konceptů, kam nově vstupující značky míří, byl loni v Česku vyvážený: 10 si zvolilo nákupní třídy v pražském centru, 10 jich vstoupilo do nákupních center – především v Praze a po jedné i v Brně, Hradci Králové a Kladně. Ze zbývajících pěti brandů zamířily čtyři do outletových prodejen, jeden do retail parku.

 „Je zjevné, že se společnosti a značky snaží diverzifikovat svoje rozložení prodejen a prodejních kanálů do různých regionů. Všichni bedlivě sledují koronakrizí umocněné rapidní změny v chování zákazníků, kteří přesunují část svých nákupů do online prostředí. Většina značek proto souběžně provozuje klasické prodejny a e-shopy, které se navzájem doplňují. Kamenné obchody totiž rozhodně hromadně nekončí, jak potvrzují i naše kladné údaje o návštěvnosti a tržbách obchodních center v obdobích, kdy byla loni otevřena. Na pražské high street pak vidíme i přes uzavírky a úbytek zahraničních zákazníků aktivitu v podobě příchodu nových nájemců – v nedávné době se například v ulici Na Příkopě nově otevřely prodejny značek Geox a Vasky. Ti, kteří se přizpůsobí, budou úspěšní a využijí příležitostí zajímavých prostor, které vzniknou po těch, již současnou krizi neustojí nebo se nezvládnou adaptovat na měnící se trh. Očekáváme, že budou k dispozici zajímavé prostory, které vytvoří příležitosti pro nové koncepty a značky,“ říká Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield.

Značky z českého trhu loni také odcházely, bylo jich čtrnáct. Většinou šlo opět o módní odvětví, například prodejce oblečení Camaieu, Next či Promod nebo doplňků Frey Wille či Tous, skončily také tři kavárenské řetězce.

Komplikovaná situace roku 2020 pozměnila či pozdržela plány některých značek na otevření prodejny v Česku – mnohé ho přesunuly na rok 2021. Veřejně svůj úmysl se sem tento rok vrátit oznámil brand El Gaucho, nově u nás letos otevře třeba Primark na Václavském náměstí, multikino Cinemax v Oloumouci, dále by k nám měl vstoupit Chanel do Pařížské ulice.

Pokud bude vývoj příznivý, letošní rok by mohl být co do příchodu nových značek na český trh absolutně rekordní – a to i přes to, že není v plánu otevření žádného obchodního centra nejvyšší třídy, s nímž bývá příchod většího počtu nováčků na trh obvykle spojen, předpovídá společnost.

×

Rohlik.cz rozšiřuje bio sortiment o Alnaturu. Chce podpořit ekozemědělství

Starší článek

Badmintonový svaz s novou vizuální identitou. Motivem je heslo „Bad“

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Média sprintují do digitálu. Loni vše uspíšila pandemie

Změny, které v mediálním prostředí probíhaly dlouhé roky, loni až neuvěřitelně uspíšila pandemie. Ze čtenářů se stali uživatelé a vydavatelské domy…
23. 1. 202122. 1. 2021
Marketing

Interní marketingový tým nám umožňuje flexibilitu, říká šéf Clever Minds

Výrobce diářů Clever Minds má za sebou nejlepší prosincové výsledky v historii. Firma loni místo spolupráce s agenturami postavila marketingový tým.
22. 1. 202122. 1. 2021
Média

Ze značky O 18+ stanice TV Óčko může být samostatný kanál

Videoklipy a hudební pořady v budoucnu nebudou stačit na to, aby si hudební televizní stanice udržely mladé diváky. O tom je přesvědčen…
22. 1. 202122. 1. 2021
Akce

Nepropásněte uzávěrku do Sabre Awards! Soutěž ocení nejlepší …

Uzávěrka přihlášek do regionální (EMEA) části Sabre Awards je už za 3 dny. Nejlepší PR projekty se mohou přihlašovat do 25. ledna.
22. 1. 202122. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce
Rozšiřování HBO Max v regionu EMEA povede Christina Sulebakk

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více