Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Média

Média sprintují do digitálu. Loni vše uspíšila pandemie

Irena Buřívalová23. 1. 202123. 1. 2021

Změny, které v mediálním prostředí probíhaly dlouhé roky, loni až neuvěřitelně uspíšila pandemie. Ze čtenářů se stali uživatelé a vydavatelské domy pochopily, že prestižní tištěné tituly si budou moci v budoucnu dovolit pouze s pomocí digitální základny svých organizací.

I reklamní zadavatelé logicky zareagovali zvýšeným zájmem o média se silným zastoupením a přesvědčivým, tedy měřitelným, zásahem v onlinu.
Změnu v myšlení médií dokládá i studie od Reuters Institute. V rámci ní celých 76 procent mediálních zástupců uvedlo, že covid-19 urychlil jejich plány na digitální proměnu, která se táhla už dvacet let.

„Přijde další pokles prodejů printových médií a s ním větší snaha mediálních domů překlopit uživatele do online prostředí. Kdo nebude investovat do digitálu, umře,“ shrnuje českou i mezinárodní situaci Co­‑CEO Czech News Center (CNC) Juraj Felix.

PSALI JSME
Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

„Digitál je pro nás naprostá priorita, v roce 2021 proto dáme do IT infrastruktury přes 100 milionů korun v investicích. Díky tomu máme jako jediní na trhu data, kde propojujeme obsah s transakcemi, kompletně nový způsob cílení, který již dnes využívají zadavatelé ve svých kampaních,“ naráží na interní cross mediální měření, které CNC postupně buduje a zpřesňuje. Největší porce investic přitom půjde do platformy Tonos, kterou CNC vyvíjí ve spolupráci s technologickým partnerem G­‑tech a má se zaměřovat na sběr a analýzu dat. „Díky ní můžeme nastavovat a testovat různé varianty paywallu (freemium, hard paywall, dynamic paywall) nebo sledovat výkon obsahu a kampaně v rámci digitálního předplatného,“ vysvětluje Felix.

Vrcholný rok ma za sebou i česká internetová jednička Seznam.cz a její zpravodajská platforma Seznam Zprávy. „Všechny tři ukazatele (čtenost, návštěvnost, příjmy z inzerce) loni rostly ruku v ruce. Mnoho Čechů znovu objevilo Seznam a jeho služby. To vyústilo v bezprecedentní obchodní výsledky,“ napsal obchodní ředitel Seznam.cz Tomáš Búřil. Počet zhlédnutí na portálu Seznam Zprávy se například meziročně zvýšil 2,8krát a počet návštěv 2,65krát.

Podle Búřila se mediální trh, a hlavně jeho investice, letos zúží na nejsilnější hráče a mediatypy. Zadavatelé reklamy budou více plánovat z měsíce na měsíc, z týdne na týden. „Bude vznikat nejistota, která hlavně menší hráče povede k nabídkám daleko za hranou normálu,“ myslí si. Vítězi se podle něj stanou ti, kteří budou umět skloubit svou velikost a šíři poptávky s flexibilitou. „Média, která budou schopna dlouhodobě doručovat výsledky v brandových a zároveň výkonnostních metrikách, uspějí,“ dodává Búřil.
Jakub Unger, ředitel divize zpravodajství a rádií Seznam.cz, ještě doplnil, že letošek bude i ve znamení porozumění čtenářům a uživatelům. „Ještě víc posílí význam profilu uživatele, jeho skutečných obsahových zájmů a potřeb. Úspěšně z toho vyjdou vydavatelé, kteří rozumějí technologiím a dokáží na nich stavět,“ uvedl.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 25. ledna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Interní marketingový tým nám umožňuje flexibilitu, říká šéf Clever Minds

Starší článek

Zemřel legendární moderátor Larry King, bylo mu 87 let

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.