Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

Vít Madron, E-commerce competence leader28. 1. 202128. 1. 2021

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle přerostou.

Loňský rok zcela změnil svět obchodování a jasně ukázal, že bez možnosti on-line prodeje nemohou obchodníci přežít. Zákazníci, kteří loni začali nakupovat on-line, se totiž ani po uvolnění všech protiepidemických opatření do kamenných obchodů už nevrátí – rozhodně ne v takové míře jako dříve. A když dnes někdo uvažuje o novém podnikatelském záměru, zcela jistě pokládá internet za svůj hlavní prodejní kanál.

Rychlý start, ale s řadou omezení

Mnoho obchodníků potřebuje on-line prodej spustit co nejdříve a s co nejnižšími náklady – už jen proto, že každý rozjezd podnikání vyžaduje mnoho dalších investic. Proto se jako logická volba nabízí využití některého z hotových e-shopových řešení, dostupného on-line na základě předplatného. Takový e-shop lze zprovoznit a naplnit zbožím během několika týdnů a začít obchodovat. Relativně nízká investice do spuštění takového e-shopu navíc otevírá možnosti on-line obchodování mnohem více podnikatelům, kteří třeba jen chtějí ověřit zájem o svoje produkty a zboží mezi zákazníky na internetu.

Připravená, krabicová řešení e-shopů ale mají svá zásadní omezení. Narazil na ně i Vítězslav Dužík, zakladatel a majitel společnosti Český velkoobchod s.r.o, obchodující hned v 16 evropských zemích, který říká: „Na náš první e-shop jsme použili levné krabicové řešení, ale už během pár měsíců se ukázalo, že tudy cesta nevede. Systém, na kterém náš e-shop běžel, měl prakticky nulovou podporou dodavatele a jakákoli změna představovala obrovský problém. Chyběla nám také podpora vícejazyčnosti, možnost snadného překladu stránek do řady jazyků i další funkce.“

PSALI JSME
Jak využít vánoční sezónu k vylepšení e-shopu?

Při větším objemu obchodování dosáhnou hotová e-shopová řešení rychle svých limitů. Kromě zmíněné podpory vícedoménových e-shopů (což vede k nutnosti ručně obsluhovat každý e-shop zvlášť v samostatném rozhraní) se typicky jedná o napojení na ERP systém pro informace o aktuálních stavech skladů nebo automatizaci zpracování objednávek, bez které se žádný větší obchodník nemůže obejít.

Levný e-shop s vysokými náklady

Krabicové řešení e-shopu, jakkoli zpočátku vypadá jako nenáročná a levná cesta k obchodování na internetu, může ve výsledku svými provozními náklady obchodníka nepříjemně překvapit. Zpočátku levné řešení je totiž v průběhu času nutné doplňovat o na míru vyvinuté komponenty, které obchodníkům umožňují plnit požadavky stále náročnějších zákazníků – ať už jde například o aktualizaci stavu skladových zásob v reálném čase, pokročilé vyhledávání a třídění produktů, úpravu zobrazení pro mobilní zařízení a další komfortní funkce.

Mnoho obchodníků se také při nárůstu počtu zákazníků a jejich objednávek začne potýkat s poklesem výkonu jejich e-shopu, který se projevuje ve snížení rychlosti odezvy prostředí e-shopu na požadavky zákazníků. Z mezinárodních studií přitom vyplývá, že zákazníci dnes očekávají interakci webové stránky do jedné sekundy a pokud celou stránku nevidí do tří sekund, odcházejí jinam.

Problémy s výkonem i zabezpečením

A proč se vlastně „krabicová“ e-shopová řešení potýkají se svým výkonem? Důvodů je hned několik. Především je nutné si uvědomit, že poskytovatelé takových řešení provozují současně na společné infrastruktuře tisíce e-shopů. Pochopitelně pak není v jejich silách optimalizovat výkon každého z nich zvlášť. Obrovské množství souběžně provozovaných e-shopů má ještě další nepříjemný důsledek, kterým je technologický dluh v podobě značně zastaralých základních technologií, protože jejich aktualizace by mohla znamenat problémy pro značnou část obchodníků. Existuje totiž velké riziko, že při aktualizacích přestanou fungovat dodatečně vyvinuté komponenty a následná oprava do provozuschopného stavu by byla extrémně náročná.

Používání zastaralých technologií má samozřejmě vliv nejen na výkon e-shopů, ale také na jejich zabezpečení před aktuálními kybernetickými hrozbami. Zneužití bezpečnostních mezer může způsobit nejen zastavení obchodování, a tedy finanční ztrátu, ale také může vést k odcizení citlivých zákaznických dat.

Potřebujte e-shop na míru?

Je zcela pochopitelné, že obchodníci začínají svoje působení na internetu s využitím některého z připravených e-shopových řešení. Aby ale nebyli omezeni ve svém růstu, měli by už od počátku plánovat a posléze vystihnout vhodný okamžik, kdy přejít na zakázkově vyvinutou, jejich potřebám přizpůsobenou a nepřetržitě vyvíjenou e-commerce platformu. Právě taková řešení, vyvíjená společností Sprinx Systems, dnes používají společnosti jako Eset, uni-max.cz nebo Český velkoobchod s.r.o.

„Naším základním požadavkem bylo, aby e-shopy ve všech státech čerpaly data přímo z našeho ERP systému. Jen tak se můžeme spolehnout na maximální automatizaci prodeje – od příjmu objednávek, přes vystavení faktur, platby, až po vyskladnění zboží. Sprinx se této myšlenky chopil a v některých ohledech ji obohatil. Například použitím technologie React, která perfektně prezentuje naše e-shopy v mobilních zařízeních, a navíc je opravdu velmi rychlá při vykreslování obsahu stránek. Celé řešení běží na Microsoft Azure, takže nemusíme řešit ani škálování výkonu nebo zajištění dostupnosti našich e-shopů,“ dodává Vítězslav Dužík, zakladatel a majitel společnosti Český velkoobchod s.r.o.

×

SERIÁL O TV: Sledovanost a trendy v chování televizních diváků

Starší článek

Česká televize nabídne novou zpravodajskou relaci: poběží na programu ČT3

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více