Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

Vít Madron, E-commerce competence leader28. 1. 202128. 1. 2021

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle přerostou.

Loňský rok zcela změnil svět obchodování a jasně ukázal, že bez možnosti on-line prodeje nemohou obchodníci přežít. Zákazníci, kteří loni začali nakupovat on-line, se totiž ani po uvolnění všech protiepidemických opatření do kamenných obchodů už nevrátí – rozhodně ne v takové míře jako dříve. A když dnes někdo uvažuje o novém podnikatelském záměru, zcela jistě pokládá internet za svůj hlavní prodejní kanál.

Rychlý start, ale s řadou omezení

Mnoho obchodníků potřebuje on-line prodej spustit co nejdříve a s co nejnižšími náklady – už jen proto, že každý rozjezd podnikání vyžaduje mnoho dalších investic. Proto se jako logická volba nabízí využití některého z hotových e-shopových řešení, dostupného on-line na základě předplatného. Takový e-shop lze zprovoznit a naplnit zbožím během několika týdnů a začít obchodovat. Relativně nízká investice do spuštění takového e-shopu navíc otevírá možnosti on-line obchodování mnohem více podnikatelům, kteří třeba jen chtějí ověřit zájem o svoje produkty a zboží mezi zákazníky na internetu.

Připravená, krabicová řešení e-shopů ale mají svá zásadní omezení. Narazil na ně i Vítězslav Dužík, zakladatel a majitel společnosti Český velkoobchod s.r.o, obchodující hned v 16 evropských zemích, který říká: „Na náš první e-shop jsme použili levné krabicové řešení, ale už během pár měsíců se ukázalo, že tudy cesta nevede. Systém, na kterém náš e-shop běžel, měl prakticky nulovou podporou dodavatele a jakákoli změna představovala obrovský problém. Chyběla nám také podpora vícejazyčnosti, možnost snadného překladu stránek do řady jazyků i další funkce.“

PSALI JSME
Jak využít vánoční sezónu k vylepšení e-shopu?

Při větším objemu obchodování dosáhnou hotová e-shopová řešení rychle svých limitů. Kromě zmíněné podpory vícedoménových e-shopů (což vede k nutnosti ručně obsluhovat každý e-shop zvlášť v samostatném rozhraní) se typicky jedná o napojení na ERP systém pro informace o aktuálních stavech skladů nebo automatizaci zpracování objednávek, bez které se žádný větší obchodník nemůže obejít.

Levný e-shop s vysokými náklady

Krabicové řešení e-shopu, jakkoli zpočátku vypadá jako nenáročná a levná cesta k obchodování na internetu, může ve výsledku svými provozními náklady obchodníka nepříjemně překvapit. Zpočátku levné řešení je totiž v průběhu času nutné doplňovat o na míru vyvinuté komponenty, které obchodníkům umožňují plnit požadavky stále náročnějších zákazníků – ať už jde například o aktualizaci stavu skladových zásob v reálném čase, pokročilé vyhledávání a třídění produktů, úpravu zobrazení pro mobilní zařízení a další komfortní funkce.

Mnoho obchodníků se také při nárůstu počtu zákazníků a jejich objednávek začne potýkat s poklesem výkonu jejich e-shopu, který se projevuje ve snížení rychlosti odezvy prostředí e-shopu na požadavky zákazníků. Z mezinárodních studií přitom vyplývá, že zákazníci dnes očekávají interakci webové stránky do jedné sekundy a pokud celou stránku nevidí do tří sekund, odcházejí jinam.

Problémy s výkonem i zabezpečením

A proč se vlastně „krabicová“ e-shopová řešení potýkají se svým výkonem? Důvodů je hned několik. Především je nutné si uvědomit, že poskytovatelé takových řešení provozují současně na společné infrastruktuře tisíce e-shopů. Pochopitelně pak není v jejich silách optimalizovat výkon každého z nich zvlášť. Obrovské množství souběžně provozovaných e-shopů má ještě další nepříjemný důsledek, kterým je technologický dluh v podobě značně zastaralých základních technologií, protože jejich aktualizace by mohla znamenat problémy pro značnou část obchodníků. Existuje totiž velké riziko, že při aktualizacích přestanou fungovat dodatečně vyvinuté komponenty a následná oprava do provozuschopného stavu by byla extrémně náročná.

Používání zastaralých technologií má samozřejmě vliv nejen na výkon e-shopů, ale také na jejich zabezpečení před aktuálními kybernetickými hrozbami. Zneužití bezpečnostních mezer může způsobit nejen zastavení obchodování, a tedy finanční ztrátu, ale také může vést k odcizení citlivých zákaznických dat.

Potřebujte e-shop na míru?

Je zcela pochopitelné, že obchodníci začínají svoje působení na internetu s využitím některého z připravených e-shopových řešení. Aby ale nebyli omezeni ve svém růstu, měli by už od počátku plánovat a posléze vystihnout vhodný okamžik, kdy přejít na zakázkově vyvinutou, jejich potřebám přizpůsobenou a nepřetržitě vyvíjenou e-commerce platformu. Právě taková řešení, vyvíjená společností Sprinx Systems, dnes používají společnosti jako Eset, uni-max.cz nebo Český velkoobchod s.r.o.

„Naším základním požadavkem bylo, aby e-shopy ve všech státech čerpaly data přímo z našeho ERP systému. Jen tak se můžeme spolehnout na maximální automatizaci prodeje – od příjmu objednávek, přes vystavení faktur, platby, až po vyskladnění zboží. Sprinx se této myšlenky chopil a v některých ohledech ji obohatil. Například použitím technologie React, která perfektně prezentuje naše e-shopy v mobilních zařízeních, a navíc je opravdu velmi rychlá při vykreslování obsahu stránek. Celé řešení běží na Microsoft Azure, takže nemusíme řešit ani škálování výkonu nebo zajištění dostupnosti našich e-shopů,“ dodává Vítězslav Dužík, zakladatel a majitel společnosti Český velkoobchod s.r.o.

Zavřít reklamu

SERIÁL O TV: Sledovanost a trendy v chování televizních diváků

Starší článek

Česká televize nabídne novou zpravodajskou relaci: poběží na programu ČT3

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.