Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Marketing

Za zvířata a životní prostředí! Hornbach nebude prodávat pyrotechniku

Redakce MAM18. 12. 202018. 12. 2020

Hobby řetězec Hornbach od roku 2020 nebude ve svých projektových marketech prodávat žádnou zábavní pyrotechniku. Hlavními důvody jsou ochrana zvířat a životního prostředí i eliminace úrazů, které může způsobit neodborná manipulace, uvedla společnost v tiskové zprávě. Penny vsadí na „tiché“ ohňostroje.

„Sortiment našich marketů stále revidujeme, mimo jiné s ohledem na koncept dlouhodobé udržitelnosti. S našimi zákazníky vedeme dialog a jsme otevřeni iniciativám a návrhům na změny. Problematikou prodeje zábavní pyrotechniky jsme se zabývali a učinili jasné rozhodnutí. Zábavní pyrotechnika nepatří mezi zboží, které chceme našim zákazníkům nabízet. Jsme hrdí, že v každé z našich prodejen najdou zájemci vše pro své projekty a stavitelské plány. A to je úloha, kterou chce Hornbach plnit i do budoucna. Být šikovným partnerem pro řemeslníky, stavebníky a všechny, kteří mají touhu realizovat své projekty,“ komentoval rozhodnutí společnosti Hornbach David Kolář, marketingový ředitel pro Českou republiku a Slovensko. Každoročně odpalované ohňostroje a petardy mají podle firmy dopad na životní prostředí včetně zvířat.

PSALI JSME
Penny na Štědrý den zavře. Ostatní řetězce budou dopoledne v provozu

Ke speciálnímu opatření přistoupí i řetězec Penny. Ten již dříve informoval, že letos zařadí do sortimentu tzv. tiché ohňostroje, které vydávají světelné efekty bez nadměrného hluku. Do budoucna jimi chce běžnou pyrotechniku zcela nahradit. Letos jich nabídne 11 druhů.

„Zábavní pyrotechnika způsobuje zvířatům – ať už divokým či domácím – svým hlukem obrovské utrpení. A je nebezpečná i člověku. Nejen neopatrným zacházením, ale i extrémně jedovatými zplodinami, které uvolňuje do ovzduší. Zápach a hluk, který zábavní pyrotechnika ve velkém produkuje, do 21. století opravdu nepatří. Jsme rádi, že to lidé začínají chápat,“ uvedl Petr Stýblo, tiskový mluvčí Českého svazu ochránců přírody.

S jeho slovy souhlasí rovněž mluvčí České ornitologické společnosti Věra Sychrová: „Ohňostroje, vyjma rozporuplně vnímané chvilkové zábavy, znamenají ale rovněž uvolňování těžkých kovů do ovzduší a přinášejí i stres a smrt zvířatům i ptákům. Ptáci vylekaní hlukem z ohňostrojů v panice prchají ze svého nocoviště a kvůli dezorientaci a tmě narážejí do překážek, jako jsou budovy, mosty nebo trolejové vedení. Tyto střety bývají smrtelné.“

O možnosti používat pyrotechniky rozhodují zastupitelé měst a obcí. V Praze již schválili novelu vyhlášky týkající se Silvestra a Nového roku. Pyrotechnika bude zakázána v památkové rezervaci, přírodních parcích a chráněných územích, okolo vodních toků a na ostrovech, přehradách a hrázích, v okolí trojské zoo a u domovů pro seniory a dalších pobytových sociálních zařízení.

×

APRA vyzývá ministerstvo zdravotnictví: Zrušte výběrko na kampaň!

Starší článek

Profíkům došla trpělivost. Vytvoří „pro bono“ kampaň k očkování

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

Poslední šance na přihlášku do Cannes Lions je právě teď!

Finálním termínem pro přihlašování prací do soutěže kreativní komunikace, médií a marketingu je 15. duben. Vyhlášení vítězů proběhne na festivalu, který se…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více