Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Vláda letos ukázala, jak se PR nedělá

Jakub Křešnička14. 12. 202014. 12. 2020

Krizová a interní komunikace se dostala do popředí a nějakou dobu tam zůstane. Firmy si uvědomily její důležitost i potřebu dlouhodobé spolupráce s agenturami.

Letošní rok přinese pravděpodobně několik záznamů do učebnic public relations. Obzvlášť výrazné v nich budou příklady toho, jak se krizová komunikace nedělá, což ukázkově předvedla vláda premiéra Andreje Babiše (ANO).

Nikdy nekončící série tiskovek, z nichž se člověk nedozví příliš hodnotných informací, vzájemně si protiřečící ministři, oznamování opatření, která se ještě před zavedením stihnou několikrát změnit, v praxi se nepotvrzující sliby pomoci, absence dlouhodobého plánu a decision makeři rozhodující se místo faktů podle aktuální nálady veřejnosti. To všechno korunované „poslední večeří“ ministra zdravotnictví Romana Prymuly, která ho připravila o funkci. Přidat se k tomu dá samozřejmě i kauza otrávené řeky Bečvy.

ČTĚTE TAKÉ
KOMENTÁŘ: AVE je jako hodnotící metrika nedostačující

Jak se shodli experti oslovení časopisem Mar‑keting & Media, vláda krizový rok nezvládla. Jak to lakonicky shrnul Jan Klíma, šéf a majitel AC & C Public Relations, představovala vládní komunikace kolem pandemie „totální fiasko, a to en‑bloc bez výjimky“.

„Že to nefungovalo na jaře, by ještě šlo alespoň částečně omluvit. Ale pro podzimní část už žádné rozumné vysvětlení neexistuje. Pokud by takto fungovala firma, dvě třetiny lidí by už v ní nepracovaly,“ uvedl Miro Dinga, jednatel a managing partner agentury DDeM.

Pozitivní příklady

Naštěstí se dá najít mnoho příkladů ze soukromého sektoru, které situaci zachraňovaly. Jedním z prvních může být kampaň konzultanta a publicisty Petra Ludwiga #masks4all, jíž se během několika dní podařilo přesvědčit českou veřejnost o přínosu roušek, a která se rozšířila i do zahraničí.

Dalším může být Petr Kastner ze společnosti Hospodska, jenž se stal jedním z restauratérů bojujících za celý obor, nebo opoziční politik Dominik Feri (TOP09), jenž politickou komunikaci projasňoval svými aktivitami na sociálních sítích.

Ukázkou skvělého PR pak byl například krok miliardáře a majitele skupiny KKCG Karla Komárka, jehož nadace koupila pro školy piana od společnosti Petrof, jejichž dodávku „na truc“ škrtli čínští kupci.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 14. prosince 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

VIDEO: Covid dohnal i Santu Clause. Ve spotu zdravotní služby ho vyléčí

Starší článek

„Tisk zasáhla zničující rána.“ Polovina novinářů se obává ztráty zaměstnání

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Bonami v roce 2020 navýšilo tržby o půl miliardy korun. Zisk …

Online platforma pro prodej nábytku, dekorací a módních doplňků Bonami i přes pandemii hlásí úspěšný rok 2020. V roce 2021 plánuje další…
19. 1. 202119. 1. 2021
Média

Středoškoláci nejvíce věří ČT, pětina sleduje dezinformační …

Studenti středních škol z médií nejvíce důvěřují zpravodajství České televize (67 %), nejméně naopak zábavním a bulvárním deníkům. Vyplývá…
19. 1. 202119. 1. 2021
Marketing

Electro World přebírá K+B Expert. Celkem bude mít čtyři desítky prodejen

Síť elektro prodejen Electro World se v ČR rozroste o 21 prodejen K+B Expert. Společnost NAY, která v česku vlastní prodejny Electro World, se…
19. 1. 202119. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle přerostou. Loňský…
19. 1. 202119. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více