Foto: Mladá fronta

Vydavatelství Mladá fronta skončilo. Soud zastavil jeho provoz

22. 12. 2020 17:12

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

AKTUALIZOVÁNO Krajský soud v Českých Budějovicích rozhodl o ukončení provozu vydavatelství Mladá fronta. Učinil tak na radu insolvenční správkyně Petry Hýskové. Věřitelský výbor se naopak až do nedávna stavěl proti zastavení provozu. V pátek se všechny strany sešly na jednání před soudem, které mělo přinést zásadní průlom ve prospěch MF.

„Udržení, byť i dílčího provozu závodu dlužníka brání přes veškerou snahu insolvenční správkyně a managementu úplná absence provozních prostředků a masivní odliv zaměstnanců a není ani reálná naděje na získání provozních prostředků některým z v úvahu připadajících způsobů činnosti závodu jako celku,“ píše se ve stanovisku soudu. „Situace je komplikována i současnou procesní situací a patrným rozdílem zájmů různých skupin věřitelů. Nelze déle připustit stav, kdy vznikají další nemalé pohledávky za majetkovou podstatou, na jejichž úhradu nejsou žádné použitelné zdroje a činností závodu není možné dále udržovat jeho hodnotu,“ pokračuje vyjádření soudu.

Soud rozhodl i bez konečného stanoviska věřitelského výboru. Jeho souhlas ani není k rozhodnutí soudu nezbytně nutný. Poslední vyjádření věřitelského výboru bylo následující: „Věřitelský výbor není přesvědčen o tom, že zastavení obchodního závodu je v tuto chvíli nejlepším řešením pro maximalizaci majetkové podstaty a tím pádem zachování práv věřitelů.“

PSALI JSME
Kolem částí Mladé fronty krouží zájemci. Ve hře je opět i Albatros

„Nedostali jsme podklady, které by ukazovaly, že je tento krok nevyhnutelný. Vydavatelství bylo v tomto stavu už od května. Není navíc jasné, jak na zastavení provozu budou reagovat někteří zájemci. Většina subjektů stála o funkční závod. Někteří navíc zmiňovali pro nákup deadline 21. prosince. Pevně doufám, že insolvenční správkyně udělá vše pro to, aby nepoškodila věřitele, ale s ohledem na dosavadní vývoj mám pochybnosti,“ řekla MAM Adéla Gajdová, právní zástupkyně zajištěného věřitele Crane Constancy Investment. S rozhodnutím soudu se však zatím podrobně neseznámila.

Podnik v posledních týdnech postupně opouštěli zaměstnanci, kteří nedostali říjnovou a listopadovou výplatu. Weby, ještě donedávna jediná vydělávající divize MF, jsou již přes týden nefunkční, protože webhostingová firma odmítla pokračovat v jejich provozu. Tištěné tituly už několik týdnů nevycházejí. Nepěkná je situace i v knižní divizi.

Insolvenční správkyně evidovala ke konci minulého týdne šestnáct zájemců o dílčí části Mladé fronty. „S těmito zájemci IS intenzivně jedná a v součinnosti s managementem dlužníka jim poskytuje podklady nezbytné ke konkretizaci jejich nabídek do podoby, která by byla projednatelná s věřitelským výborem, zajištěnými věřiteli a insolvenčním soudem,” uvádí se v její poslední zprávě.

Cimex Invest nabídl za koupi celého závodu až 45 milionů korun, jenže správkyni se nezdál únorový termín auditu, který skupina uvedla ve své nabídce. Objevili se i zájemci o dílčí části MF, například Albatros Media se zajímal o knižní divizi. Jeho nabídka vypršela 21. prosince. Stejný deadline uvedli zájemci o dětské tituly Puntík a Tečka, Valora Investments a Extra Publishing. Podle dnešního vyjádření obchodního ředitele Extra Publishing Pavla Pospíšila zájem jeho společnosti trvá i navzdory uvedenému termínu a firma komunikuje se správkyní napřímo.

Foto: Mladá fronta

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.