Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

DATA: Na obnovu trhu reklamy si počkáme dva roky, tvrdí WARC

Radana Čechová16. 12. 202016. 12. 2020

Výdaje do reklamy v roce 2020 meziročně poklesly o 63 miliard dolarů. Příští rok se počítá s růstem o 6,7 procenta, což by představovalo jen 59procentní návratnost letošních ztrát. Vyplývá to ze závěrů aktuální studie Global Advertising Trends report: The State of the Industry 2020/21 mezinárodní poradenské a analytické společnosti WARC.

Globální výdaje do reklamy se podle všechno meziročně propadnou o 10,2 procenta a dosáhnou 557,3 miliardy dolarů. Největší zodpovědnost za tento stav nesou škrty v komunikaci automobilových firem, retailu a v sektoru cestovního ruchu. Podle WARC zabere přinejmenším dva roky, než dojde k úplnému zotavení reklamního trhu. Předpověď hovoří o 6,7procentním růstu příští rok. V roce 2022 by byl potřeba růst nejméně 4,4 procenta, aby se nakonec dosáhlo výkonu z roku 2019 (620,6 miliard dolarů).

Čtěte také:
Blocks vyzývají: obdarujte kolegy přes chytrou schránku

Pokud odečteme výdaje do amerických prezidentských voleb, celosvětový reklamní trh se propadl o 11 procent, což představuje 68 miliard dolarů. „Na suchu“ zůstala hlavně tradiční média, globálně klesla o pětinu. Lineární televize ztratila 16 procent, kino 46 procent, OOH 27 procent, noviny a časopisy shodně 25 procent a rozhlas 18 procent. Všechny zmíněné mediatypy dosáhly nejhorších výsledků za posledních 40 let. V absolutní hodnotě pak tratila nejvíce právě lineární televize, přišla o 30 miliard dolarů.

Výdaje do online reklamy (54 % všech výdajů) stagnují, klesly zhruba o třetinu procenta na 303 miliard dolarů.

Evropa zaznamenala pokles výdajů o 14,5 procenta, což představuje 21,5 miliardy dolarů, a dosáhla tak v investicích hranice 127 miliard dolarů. Žebříček největších propadů vede Francie (téměř 17 procent).

×

VIDEO: Unikátní reklama v přímém přenosu. Datart představil službu Dopravart

Starší článek

Rekordní investice. Bolt získal téměř čtyři miliardy korun na svůj rozvoj

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

Novinářská cena 2020: nominace se uzavírají 4. ledna

Až do 1. února může široká veřejnost, redakce i novináři nominovat nejlepší žurnalistické práce do soutěže Novinářská cena, kterou…
25. 1. 202125. 1. 2021
Média

Zločiny Velké Prahy. V neděli startuje nový seriál České televize

Píše se rok 1922 a společně s ním vzniká i Velká Praha – k centru se připojují Dejvice, Břevnov, Smíchov, Žižkov, Karlín, Nusle…
25. 1. 202125. 1. 2021
Lidé

Novým generálním ředitelem Sazky bude Aleš Veselý, dosud vedl marketing

Sazka bude mít od února nového generálního ředitele. Stane se jím Aleš Veselý, který v loterijní společnosti dosud zastával pozici ředitele…
25. 1. 202125. 1. 2021
Extra

MÍSTO PRODEJE: U kávy prodává vůně i chuť

Pocit pohody je nutným předpokladem k nákupu hnědého životabudiče. Šálek zdarma samozřejmostí. Lavazza Německo Instalace od společnosti DS Smith…
25. 1. 202125. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Novým generálním ředitelem Sazky bude Aleš Veselý, dosud vedl marketing
Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více