Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Youtube.com
Marketing

APRA vyzývá ministerstvo zdravotnictví: Zrušte výběrko na kampaň!

Irena Buřívalová18. 12. 202018. 12. 2020

Asociace public relations (APRA) vyzvala ministerstvo zdravotnictví (MZd), aby zrušilo aktuálně vypsané výběrové řízení na kampaň k tématům spojeným s pandemií v hodnotě 38 milionů korun. Svoje stanovisko shrnula do pěti hlavních bodů.

„Důvodem je, že zveřejněná dokumentace obsahuje řadu zcela zásadních nedostatků. Mezi nimi například extrémně krátkou dobu na vypracování nabídky (asi tři pracovní dny). Chybí v ní také konkrétní cíle, na základě kterých by bylo možné vyhodnotit efektivitu kampaně. Pokud bude kampaň realizována dle aktuálního zadání, máme silnou obavu, že výsledkem bude nákup nekvalitní služby, což znamená nejen neefektivně vynaložené veřejné prostředky, ale v tomto případě i hazardování se zdravím občanů,“ píše APRA ve výzvě a nabízí pomoc při zpracování výběrového řízení. Tu ráda poskytne i další profesní organizace, Asociace komunikačních agentur (AKA).

PSALI JSME
Experti: Vypsání kampaně MZd se nepovedlo. Navíc chybí téma očkování

Negativní postoj k zakázce postupně vyjadřují i jednotliví zástupci komunikačních agentur. „Je to naprosto amatérsky vypsané. Pletou si pojmy jako je mediamix a spot. Není tam žádný minimální požadovaný výkon, ale pouze celková cena. Takže teoreticky to může vyhrát někdo s cenou pět milionů korun. Rozhodně do toho nepůjdeme,“ uvedl Ondřej Obluk CEO Ogilvy, který opakovaně nabízel ministerstvu zhotovení kampaně „pro bono“, ale nikdo se neozval.

„Chápu, že situace je naléhavá. Ale chtít strategii komunikace, návrh vizuálů a TV spotu za pět dní včetně víkendu – to předčilo mé nejčernější očekávání,“ řekl MAM Bronislav Kvasnička, CEO Wunderman Thompson.

Daniel Živica CEO VMLY&R na otázku, jestli se zapojí do tendru ministerstva, odpověděl: „Na to mohu říct jen: ani náhodou!“

Připojil se i Jan Rauschert CEO Comtech Can: „Sdílíme názor trhu, že je to špatně postavený tendr. Za tak krátkou dobu se nedá ‚upéct‘ tak náročná kampaň.“

Námitky APRA

  • Extrémně krátká doba na vypracování nabídky (za cca 3 pracovní dny nelze vypracovat kvalitní nabídku na kampaň v hodnotě 38 mil. Kč).
  • Takto krátká lhůta může zároveň vyvolávat podezření, že zvýhodňuje dodavatele, kteří mohli mít informace o obsahu VŘ předem k dispozici.
  • Uváděný termín realizace se začátkem v polovině ledna je vzhledem k nadcházejícím vánočním svátkům nereálný.
  • Nejsou stanoveny žádné konkrétní cíle, na základě jejichž splnění či nesplnění by bylo možné vyhodnotit efektivitu kampaně.
  • Chybí jakékoli cíle o zvýšení ochoty občanů nechat se očkovat vakcínou proti covid-19, přitom právě takový cíl avizoval jak ministr zdravotnictví, tak předseda vlády.

×

„Matfyzáci“ si vybrali vizuální identitu piva Pěkný číslo

Starší článek

Za zvířata a životní prostředí! Hornbach nebude prodávat pyrotechniku

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Tištěné tituly MF se vydražily za 4,2 miliony korun. Soud si řekl o repete

Některé tištěné tituly uzavřeného vydavatelství Mladá fronta se včera vydražily, celkem za 4,2 milionu korun bez DPH.  Krajský soud v Českých Budějovicích…
15. 1. 202115. 1. 2021
Lidé

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Za komunikaci Krajského úřadu Středočeského kraje nově zodpovídá bývalá dlouholetá mluvčí mobilního operátora T-Mobile Martina Kemrová. T-Mobile opustila…
15. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Lego bude nabízet své stavebnice pro dospělé v showroomech Alza.cz

Společnosti Lego se při pandemii mimořádně daří. A to i kvůli obrovskému zájmu dospělých zákazníků. Značka tak hledá způsob, jak k nim…
15. 1. 202115. 1. 2021
Akce

Slovenský Triad Advertising získal Grand Effie na soutěži Effie Awards …

Evropská soutěž efektivity komunikace ocenila projekt Šetrič pro VÚB banku, která bojovala s impulzivními nákupy na internetu. Agenturou roku je…
14. 1. 202115. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více