Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Youtube.com
Marketing

APRA vyzývá ministerstvo zdravotnictví: Zrušte výběrko na kampaň!

Irena Buřívalová18. 12. 202018. 12. 2020

Asociace public relations (APRA) vyzvala ministerstvo zdravotnictví (MZd), aby zrušilo aktuálně vypsané výběrové řízení na kampaň k tématům spojeným s pandemií v hodnotě 38 milionů korun. Svoje stanovisko shrnula do pěti hlavních bodů.

„Důvodem je, že zveřejněná dokumentace obsahuje řadu zcela zásadních nedostatků. Mezi nimi například extrémně krátkou dobu na vypracování nabídky (asi tři pracovní dny). Chybí v ní také konkrétní cíle, na základě kterých by bylo možné vyhodnotit efektivitu kampaně. Pokud bude kampaň realizována dle aktuálního zadání, máme silnou obavu, že výsledkem bude nákup nekvalitní služby, což znamená nejen neefektivně vynaložené veřejné prostředky, ale v tomto případě i hazardování se zdravím občanů,“ píše APRA ve výzvě a nabízí pomoc při zpracování výběrového řízení. Tu ráda poskytne i další profesní organizace, Asociace komunikačních agentur (AKA).

PSALI JSME
Experti: Vypsání kampaně MZd se nepovedlo. Navíc chybí téma očkování

Negativní postoj k zakázce postupně vyjadřují i jednotliví zástupci komunikačních agentur. „Je to naprosto amatérsky vypsané. Pletou si pojmy jako je mediamix a spot. Není tam žádný minimální požadovaný výkon, ale pouze celková cena. Takže teoreticky to může vyhrát někdo s cenou pět milionů korun. Rozhodně do toho nepůjdeme,“ uvedl Ondřej Obluk CEO Ogilvy, který opakovaně nabízel ministerstvu zhotovení kampaně „pro bono“, ale nikdo se neozval.

„Chápu, že situace je naléhavá. Ale chtít strategii komunikace, návrh vizuálů a TV spotu za pět dní včetně víkendu – to předčilo mé nejčernější očekávání,“ řekl MAM Bronislav Kvasnička, CEO Wunderman Thompson.

Daniel Živica CEO VMLY&R na otázku, jestli se zapojí do tendru ministerstva, odpověděl: „Na to mohu říct jen: ani náhodou!“

Připojil se i Jan Rauschert CEO Comtech Can: „Sdílíme názor trhu, že je to špatně postavený tendr. Za tak krátkou dobu se nedá ‚upéct‘ tak náročná kampaň.“

Námitky APRA

  • Extrémně krátká doba na vypracování nabídky (za cca 3 pracovní dny nelze vypracovat kvalitní nabídku na kampaň v hodnotě 38 mil. Kč).
  • Takto krátká lhůta může zároveň vyvolávat podezření, že zvýhodňuje dodavatele, kteří mohli mít informace o obsahu VŘ předem k dispozici.
  • Uváděný termín realizace se začátkem v polovině ledna je vzhledem k nadcházejícím vánočním svátkům nereálný.
  • Nejsou stanoveny žádné konkrétní cíle, na základě jejichž splnění či nesplnění by bylo možné vyhodnotit efektivitu kampaně.
  • Chybí jakékoli cíle o zvýšení ochoty občanů nechat se očkovat vakcínou proti covid-19, přitom právě takový cíl avizoval jak ministr zdravotnictví, tak předseda vlády.

×

„Matfyzáci“ si vybrali vizuální identitu piva Pěkný číslo

Starší článek

Za zvířata a životní prostředí! Hornbach nebude prodávat pyrotechniku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa se bude vysílat na TV Nova

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více