Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Art Directors Club
Marketing

Kampaň „Pálí nás klima“ jde do druhé fáze: zobrazuje lidi v zoufalých situacích

Redakce MAM10. 11. 202025. 11. 2020

Art Directors Club (ADC) zahájil druhou fázi kampaně „Pálí nás klima“, která je součástí klimatického speciálu serveru Aktuálně.cz. Nyní se zaměřuje na osobní důsledky klimatických změn.

Podrobné informace o klimatických změnách prezentuje speciál Planeta v nouzi, ve kterém se postupně zveřejňují reportáže, rozhovory s odborníky, fotogalerie či grafiky. V říjnu se objevila jeho první komunikace s vlajkami od WMC|Grey a v listopadu se k ní připojuje  kreativa od agentury GEN nazvaná Inzerát. 

PSALI JSME
#Palinasklima. ADC v kampani upozorňuje na klimatické změny

„Životní prostředí je jedno z nejdůležitějších témat (jestli ne právě to nejdůležitější), které nosíme v mysli. Možná, že v současné situaci, s pandemií covid-19, je nastoleno jiné globální téma, to ale jednou přejde. Tady s klimatickými změnami se rozhoduje, jak budeme v budoucnosti žít. Změny klimatu jako důsledek lidské činnosti už snad dnes nikdo nezpochybňuje. Předchozí generace řešila možná víc svůj komplex z totality nezdravým konzumem a určitou bezuzdnou potřebou něco dohnat. Nadcházejících generací se ale budou změny klimatu týkat mnohem víc. Jsme proto rádi, že jsme se mohli zúčastnit soutěže, kterou ADC vyhlásila v rámci programu ADC Unit a těší nás, že jsme ji se svým konceptem Inzerát vyhráli,“ řekl Richard Stiebitz, kreativní ředitel agentury GEN a dlouholetý člen ADC.

Kreativní pojetí kampaně „Inzerát“ ukazuje lidi v konkrétních situacích, kdy se jich důsledek změny klimatu opravdu dotýká. „Ukazuje je v okamžiku, kdy kvůli následkům klimatických změn mají akutní a naléhavou potřebu řešení běžných lidských potřeb. Touha po řešení je vyjádřena klasickým inzertním stylem. Poptávka v inzerátu je absurdní, ulítlá a možná úsměvná. To ale jen na chvíli než nám dojde, že problém už není jen kdesi daleko a mimo nás, ale teď a tady. Toto uvědomění je klíčovým prvkem, který nás může zasáhnout. Děje se to třeba právě teď někde v lese, nebo na zahradě,“ stojí v tiskové zprávě ke kampani.

„Osobní zkušenosti s důsledky změny klimatu v naší zemi nás motivovaly brát projekt jako poslání. Naše vidění a následné vizuální zpracování se odehrává v současnosti a v českém prostředí, což podporuje osobní rovinu. Abychom kreativě vtiskli potřebnou míru nepokoje a napětí, vizuálně jsme interpretovali problém fotomontážemi lidí v zoufalých situacích, které jsou extrémním ale nepříliš vzdáleným dopadem klimatických změn. Touto cestou bychom chtěli poděkovat fotobance Shutterstock, která k realizaci fotomontáží poskytla fotografie,“ konstatoval Martin Voldřich, grafický designér a supervizor vizuálních výstupů kampaně, které realizoval společně s Michaelou Sýkorovou v agentuře GEN.

Projekt Unit umožňuje členům ADC ve spolupráci s partnerskými společností JCDecaux, která zdarma poskytuje reklamní plochy, a fotobankou Shutterstock, věnovat se celospolečenským otázkám. V říjnu vizuály od WMC Grey upozorňovaly na dopady klimatických změn s pomocí graficky upravených vlajek států, na jejichž území se problémy projevují. Úbytek spodní vody v Česku byl například reprezentován zmenšeným modrým klínem v české vlajce. V září řešila agentura Haze právo občanů informovat se o jakémkoli rozhodnutí státních orgánů, úřadů či institucí. Srpen se pod taktovkou agentury Leo Burnett zaměřil na prevenci rakoviny kůže. V červenci agentura Comtech_CAN ve spolupráci s Českým červeným křížem vyzývala k dárcovství krve. V červnu pak agentury Mark BBDO a Proximity pod vedením Jakuba Cabejška upozorňovaly na krizí způsobené problémy v kulturním průmyslu, jednotlivé profese ukazovaly jako ohrožené druhy.

×

Unilever zvyšuje investice do digitálního marketingu. V Česku na to má speciální tým

Starší článek

Projektovou manažerkou Agentury Better se stala Tereza Bártová Klementová

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více