Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Youtube.com | Ikea
Marketing

Ikea proti domácímu násilí: uvádí nový spot a mění podobu obchodů

Redakce MAM12. 11. 202025. 11. 2020

Domácí násilí je skutečné, i když není vždy vidět. To je hlavní myšlenka nové kampaně společnosti Ikea, která startuje 12. listopadu. V televizi a online prostoru ji představí hraný spot se ženou v roli oběti. Kampaň doplní také rádiové spoty a interaktivní edukační instalace ve třech obchodních domech.

Ikea kampaní reaguje na rostoucí výskyt domácího násilí, které dlouhodobě představuje závažný společenský problém. Téma domácího násilí bude po dobu následujících dvou let prioritou nejen pro komunikaci, Ikea zároveň se spuštěním kampaně představila kroky, jimiž chce aktivně přispět ke zlepšení situace.

„Vizí IKEA je vytvářet lepší každodenní život pro mnoho lidí. Jsme přesvědčeni, že domov by měl být bezpečným místem pro každého, což bohužel ale neplatí vždy. Proto jsme se rozhodli aktivně pomáhat obětem domácího násilí. Z dostupných dat (Průzkum 2014: Violence against women: an EU-wide survey) víme, že 47 % žen zažilo některou z forem psychického násilí, 21 % žen má přímou zkušenost s fyzickým či sexuálně motivovaným násilím,“ říká Roman Bojko, manažer pro oblast rovnosti, diverzity a inkluze, IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Přístup k pojetí celé kampaně vznikal v úzké spolupráci s Koalicí NeNa, která sdružuje specializovaná centra pro ženy zažívající násilí ROSA, proFem a Acorus. NeNa se zároveň pro toto téma stala odborným partnerem IKEA a bude jím po celou dobu trvání kampaně.

Kampaň uvede hrané video v režii Marka Partyše (Triad ve spolupráci s Bistro Films) s herečkou Terezou Richtrovou v hlavní roli. Devadesátisekundový spot emotivně zprostředkovává pocity a prožívání ženy, která je obětí domácího násilí. Ukazuje ji v několika typických situacích, kterým čelí – ekonomické a psychické násilí, kontrola a izolace. Společným jmenovatelem je však permanentní strach, ve kterém se oběti nachází.

ČTĚTE TAKÉ
Ikea bude v Česku pronajímat nábytek. Zatím jen firmám

V televizním vysílání se se spotem diváci budou moci setkat od 25. listopadu do 13. prosince. Televizi doplní 20sekundové rádiové spoty s konkrétními ukázkami manipulativních konverzací násilníka a oběti. Kampaňové video bude v různých obměnách a formátech použito také pro sociální média IKEA (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube). V online prostoru budou nasazeny 6sekundové bumper formáty a 15sekundové spoty celkem ve třech variantách. Každá z nich se zaměří na rozpoznání jiného projevu domácího násilí – omezování přístupu ke společným penězům, zvýšenou kontrolu či zastrašování.

Součástí kampaně je také dočasná pop-up instalace v obchodních domech IKEA Černý Most, Brno a Ostrava. „Instalace bude mít podobu interaktivní edukační zdi s aktuálními daty poukazujícími na závažnost problému. Za zdí se budou ve smyčce přehrávat audio nahrávky s autentickými úryvky konverzací, které budou demonstrovat různé formy domácího násilí, včetně psychického a ekonomického. Kolemjdoucí zákazníci budou mít možnost zvednout telefon připevněný ke zdi a dát tak v roli svědků najevo, že takové chování netolerují,“ říká Marek Vomočil, kampaňový lídr a koordinátor komunikace, IKEA Česká republika, Maďarsko, Slovensko. Po zvednutí sluchátka se ozve automaticky nahraný vzkaz s poděkováním za rozhodnutí aktivně zasáhnout do dění a s informací, kam se v podobných případech obrátit pro pomoc.

Kromě zdi se nakupující v obchodních domech setkají také se vzkazy, které dokreslují stinnou stránku domácího násilí: „Opovaž se vylízt z baráku!“, „Beze mě jsi nula!“ nebo „Budeš dělat, co ti řeknu!“. Výroky budou umístěny pomocí folií na vybraná zrcadla přímo v pokojových instalacích v oddělení koupelen. Bude na nich uveden QR kód s přesměrováním na microsite www.IKEA.cz/zabezpecnydomov.

PSALI JSME
IKEA zahájila kampaň za zdravý spánek. „Nejlepší proti stárnutí“

„Chceme iniciovat veřejnou debatu a ve spolupráci s ostatními subjekty přispět ke zvýšení povědomí o domácím násilí a zároveň ke snížení míry jeho přijatelnosti ve společnosti. Na pomoc obětem domácího násilí věnujeme finanční příspěvek v hodnotě 3 800 000 Kč vybraným neziskovým organizacím, které potřebným zajišťují materiální podporu, poradenství či azyl a starají se o vzdělávání pracovníků v první linii. V tomto případě jde především o lékaře a sociální pracovníky,“ říká Roman Bojko. Komunikaci doplní aktivita směrem k vybraným angažovaným influencerům, kteří dostanou 25. listopadu na Mezinárodní den proti násilí na ženách zásilku se symbolickým produktem Ikea a výzvou k podpoře kampaně.

Detaily kampaně

Komunikační koncept + kreativa: IKEA, Triad

Produkce video spotu: Marek Partyš, Triad ve spolupráci s Bistro Films

PR a influenceři: Ogilvy

Sociální média: Triad

Digitální agentura: Adexpres

Mediální agentura: Vizeum

×

Kaufland se stal generálním sponzorem Kladna. „Může nám pomoci do extraligy,“ říká Jágr

Starší článek

PŘEHLED: Krizový rok 2020. Která tištěná média se četla nejvíce?

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více