Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Média

Prodeji novin se nejvíce dařilo ve středních a jižních Čechách. Nejméně ve Varech

Redakce MAM19. 10. 202019. 10. 2020

Noviny a časopisy se letos v létě na sezónních místech nejvíce prodávaly ve Středočeském (22,2 %) a Jihočeském kraji (18,4 %). Vyplývá to z analýzy výsledků prodejních míst otevřených právě na letní sezonu, kterou zpracovala První novinová společnost, český distributor tisku.

Z prodejních míst sítě První novinové společnosti (PNS), které otevřely na letní sezonu, se z hlediska prodejů tisku nejvíce dařilo těm ve Středočeském a Jihočeském kraji. Výsledky v ostatních regionech dokonce výrazně převýšily. „Prodejny v těchto dvou krajích jsou tradičně během letní sezony zdaleka nejsilnější, jak ukazují data za posledních pět let. Středočeský kraj je největším regionem v České republice, Jihočeský je zase specifický tím, že v něm řada obyvatel jiných částí země tráví dovolenou,“ uvádí Ondřej Vaňha, místopředseda představenstva První novinové společnosti. Naopak vůbec nejmenší podíly prodejů eviduje PNS u prodejen v Karlovarském (2,16 %) a Olomouckém kraji (2,23 %).

ČTĚTE TAKÉ
Nejprodávanějším deníkem zůstal Blesk. Meziročně však propadl o 20 %

Za posledních pět let se jako největší „skokani“ v prodejích ukázaly další tři regiony. A to Pardubický, Liberecký a Ústecký kraj, kde podíly prodejů tisku během léta vzrostly nejvýrazněji. Mezi různými druhy prodejních míst se jako nejúspěšnější umístily samoobsluhy s potravinami.

Vedou samoobsluhy s potravinami

Jako vůbec nejúspěšnější typ sezonní provozovny se v létě z hlediska prodejnosti tisku podle dat PNS umístily malé samoobsluhy s potravinami (33,7 %). Jejich podíl prodejů tak dokonce bezmála dvojnásobně převýšil podíl prodejen zaměřených přímo na tisk, tedy trafik (18,2 %). „V tomto ohledu pravděpodobně sehrála roli i koronavirová pandemie, kdy se spotřebitelé kvůli obavám o zdraví častěji uchylují k nákupům do menších provozoven s nižší koncentrací lidí. Ve prospěch mnoha prodejen navíc hraje i fakt, že mívají delší otevírací doby,“ vysvětluje Vaňha.

Prodeji tisku se dařilo i na náměstích

Úspěšné byly v létě také prodejny umístěné na náměstích a hlavních třídách. Hlavním důvodem byl obecně největší pohyb lidí na podobných místech, který zvyšuje i prodejní potenciál. Roli však hraje také aktivita a propagace samotného prodejce. „Pokud bychom hledali vůbec nejúspěšnějšího sezonního prodejce za letošní léto, našli bychom jej na náměstí v Sobotce v Královéhradeckém kraji. Zdejší trafika zopakovala svůj úspěch z loňského léta, kdy jí rovněž patřila první příčka,“ dodává Ondřej Vaňha z První novinové společnosti.

Zavřít reklamu

Heroine si na Hithit.cz říká o peníze na podcasty. Chce otevřít opomíjená témata

Starší článek

Show Jana Krause přerušila natáčení. Na Primu se vrací reprízy

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.