Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Média

Prodeji novin se nejvíce dařilo ve středních a jižních Čechách. Nejméně ve Varech

Redakce MAM19. 10. 202019. 10. 2020

Noviny a časopisy se letos v létě na sezónních místech nejvíce prodávaly ve Středočeském (22,2 %) a Jihočeském kraji (18,4 %). Vyplývá to z analýzy výsledků prodejních míst otevřených právě na letní sezonu, kterou zpracovala První novinová společnost, český distributor tisku.

Z prodejních míst sítě První novinové společnosti (PNS), které otevřely na letní sezonu, se z hlediska prodejů tisku nejvíce dařilo těm ve Středočeském a Jihočeském kraji. Výsledky v ostatních regionech dokonce výrazně převýšily. „Prodejny v těchto dvou krajích jsou tradičně během letní sezony zdaleka nejsilnější, jak ukazují data za posledních pět let. Středočeský kraj je největším regionem v České republice, Jihočeský je zase specifický tím, že v něm řada obyvatel jiných částí země tráví dovolenou,“ uvádí Ondřej Vaňha, místopředseda představenstva První novinové společnosti. Naopak vůbec nejmenší podíly prodejů eviduje PNS u prodejen v Karlovarském (2,16 %) a Olomouckém kraji (2,23 %).

ČTĚTE TAKÉ
Nejprodávanějším deníkem zůstal Blesk. Meziročně však propadl o 20 %

Za posledních pět let se jako největší „skokani“ v prodejích ukázaly další tři regiony. A to Pardubický, Liberecký a Ústecký kraj, kde podíly prodejů tisku během léta vzrostly nejvýrazněji. Mezi různými druhy prodejních míst se jako nejúspěšnější umístily samoobsluhy s potravinami.

Vedou samoobsluhy s potravinami

Jako vůbec nejúspěšnější typ sezonní provozovny se v létě z hlediska prodejnosti tisku podle dat PNS umístily malé samoobsluhy s potravinami (33,7 %). Jejich podíl prodejů tak dokonce bezmála dvojnásobně převýšil podíl prodejen zaměřených přímo na tisk, tedy trafik (18,2 %). „V tomto ohledu pravděpodobně sehrála roli i koronavirová pandemie, kdy se spotřebitelé kvůli obavám o zdraví častěji uchylují k nákupům do menších provozoven s nižší koncentrací lidí. Ve prospěch mnoha prodejen navíc hraje i fakt, že mívají delší otevírací doby,“ vysvětluje Vaňha.

Prodeji tisku se dařilo i na náměstích

Úspěšné byly v létě také prodejny umístěné na náměstích a hlavních třídách. Hlavním důvodem byl obecně největší pohyb lidí na podobných místech, který zvyšuje i prodejní potenciál. Roli však hraje také aktivita a propagace samotného prodejce. „Pokud bychom hledali vůbec nejúspěšnějšího sezonního prodejce za letošní léto, našli bychom jej na náměstí v Sobotce v Královéhradeckém kraji. Zdejší trafika zopakovala svůj úspěch z loňského léta, kdy jí rovněž patřila první příčka,“ dodává Ondřej Vaňha z První novinové společnosti.

×

Heroine si na Hithit.cz říká o peníze na podcasty. Chce otevřít opomíjená témata

Starší článek

Show Jana Krause přerušila natáčení. Na Primu se vrací reprízy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více