Foto: Pixabay.com

Prodeji novin se nejvíce dařilo ve středních a jižních Čechách. Nejméně ve Varech

19. 10. 2020 10:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Noviny a časopisy se letos v létě na sezónních místech nejvíce prodávaly ve Středočeském (22,2 %) a Jihočeském kraji (18,4 %). Vyplývá to z analýzy výsledků prodejních míst otevřených právě na letní sezonu, kterou zpracovala První novinová společnost, český distributor tisku.

Z prodejních míst sítě První novinové společnosti (PNS), které otevřely na letní sezonu, se z hlediska prodejů tisku nejvíce dařilo těm ve Středočeském a Jihočeském kraji. Výsledky v ostatních regionech dokonce výrazně převýšily. „Prodejny v těchto dvou krajích jsou tradičně během letní sezony zdaleka nejsilnější, jak ukazují data za posledních pět let. Středočeský kraj je největším regionem v České republice, Jihočeský je zase specifický tím, že v něm řada obyvatel jiných částí země tráví dovolenou,“ uvádí Ondřej Vaňha, místopředseda představenstva První novinové společnosti. Naopak vůbec nejmenší podíly prodejů eviduje PNS u prodejen v Karlovarském (2,16 %) a Olomouckém kraji (2,23 %).

ČTĚTE TAKÉ
Nejprodávanějším deníkem zůstal Blesk. Meziročně však propadl o 20 %

Za posledních pět let se jako největší „skokani“ v prodejích ukázaly další tři regiony. A to Pardubický, Liberecký a Ústecký kraj, kde podíly prodejů tisku během léta vzrostly nejvýrazněji. Mezi různými druhy prodejních míst se jako nejúspěšnější umístily samoobsluhy s potravinami.

Vedou samoobsluhy s potravinami

Jako vůbec nejúspěšnější typ sezonní provozovny se v létě z hlediska prodejnosti tisku podle dat PNS umístily malé samoobsluhy s potravinami (33,7 %). Jejich podíl prodejů tak dokonce bezmála dvojnásobně převýšil podíl prodejen zaměřených přímo na tisk, tedy trafik (18,2 %). „V tomto ohledu pravděpodobně sehrála roli i koronavirová pandemie, kdy se spotřebitelé kvůli obavám o zdraví častěji uchylují k nákupům do menších provozoven s nižší koncentrací lidí. Ve prospěch mnoha prodejen navíc hraje i fakt, že mívají delší otevírací doby,“ vysvětluje Vaňha.

Prodeji tisku se dařilo i na náměstích

Úspěšné byly v létě také prodejny umístěné na náměstích a hlavních třídách. Hlavním důvodem byl obecně největší pohyb lidí na podobných místech, který zvyšuje i prodejní potenciál. Roli však hraje také aktivita a propagace samotného prodejce. „Pokud bychom hledali vůbec nejúspěšnějšího sezonního prodejce za letošní léto, našli bychom jej na náměstí v Sobotce v Královéhradeckém kraji. Zdejší trafika zopakovala svůj úspěch z loňského léta, kdy jí rovněž patřila první příčka,“ dodává Ondřej Vaňha z První novinové společnosti.

Foto: Pixabay.com

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.