Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Retail

Nakup hned a zaplať až potom. Češi kvůli covidu rekordně šetří

Pavel Hejkrlík18. 10. 20201. 8. 2021

Češi kvůli covid a nejistému výhledu ekonomiky rekordně šetří. Finanční domy ale přicházejí s každoroční podzimní ofenzivou nabídek úvěrů a půjček. Roste zájem i o odložené platby.

S postupně dramaticky se zhoršujícím ekonomickým výhledem vlivem aktuální situace začínají Češi nebývale šetřit. Při nynějším scénáři, kdy je významně narušen příjem lidí z řady sektorů ekonomiky, je ochota utrácet a zadlužit se nižší. Podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) tuzemské domácnosti v období od dubna do června naspořily nejvíce peněz od vzniku samostatné České republiky v roce 1993. Ve druhém čtvrtletí dosáhla hrubá míra úspor domácností úrovně 18,5 procenta. Dosud nikdy tak vysoká nebyla. Od začátku roku si podle České národní banky na účtech uložily o 210 miliard korun více.

ČTĚTE TAKÉ
Vánoce na hraně. Letos se odehrají na hřišti zvaném „online“

Podle ekonomů se do vysoké míry úspor podepsalo také to, že lidé vlivem zavřených prodejen neměli tolik kde utrácet, po případě letos omezili nákladnější dovolené v zahraničí. Z chování spotřebitelů ošem také vyplývá, že se lidé připravují na hubenější časy. Ostatně data ČSÚ ukázala, že tuzemská eknomika zažila ve druhém čtvrtletí rekordní meziroční pokles o 10,9 procenta, což je také nejhorší výsledek od vzniku samostatné České republiky.

Boom odložených plateb

Klasickou kreditní kartu využívá v Česku kolem dvaceti procent domácností. Nyní populární oblast odložených plateb funguje prakticky na stejném principu, jen v moderním hávu digitální doby. Při pořízení zboží má zákazník podle banky různou lhůtu na doplacení prostředků na kartu v támci bezúročného období. Úroky (a nemalé) začínají naskakovat až po uplynutí této lhůty. Lidé také mají za příplatek nutnost zaplacení odložené platby ještě dále posunout.

Platební metody spojené s možností odložit platbu jsou nejrychleji rostoucími platebními metodami v Česku i Evropě. Podle Global Payments Report porostou BNPL (buy now — pay later) platby 28procentním tempem během následujících pěti let. V regionu EMEA je již dnes prostřednictvím odložených plateb financováno téměř šest procent e­‑commerce nákupů, přičemž do dvou let půjde až o desetinu. „Využívání odložených plateb je v České republice na vzestupu. Podle našich poznatků je však u nás mezi klienty stále poměrně nízké povědomí o tom, jak tuto službu využívat a jaké výhody přináší,“ popisuje ředitelka PR a interní komunikace Equa bank Kateřina Petko.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 19. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Ambasador typu Petra Čecha otevírá dveře, říká brand manager Livesportu

Starší článek

Obavy má zatím „jen“ pětina. Aktivita při hledání práce v marketingu roste

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.