Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Nakup hned a zaplať až potom. Češi kvůli covidu rekordně šetří

Pavel Hejkrlík18. 10. 202027. 10. 2020

Češi kvůli covid a nejistému výhledu ekonomiky rekordně šetří. Finanční domy ale přicházejí s každoroční podzimní ofenzivou nabídek úvěrů a půjček. Roste zájem i o odložené platby.

S postupně dramaticky se zhoršujícím ekonomickým výhledem vlivem aktuální situace začínají Češi nebývale šetřit. Při nynějším scénáři, kdy je významně narušen příjem lidí z řady sektorů ekonomiky, je ochota utrácet a zadlužit se nižší. Podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) tuzemské domácnosti v období od dubna do června naspořily nejvíce peněz od vzniku samostatné České republiky v roce 1993. Ve druhém čtvrtletí dosáhla hrubá míra úspor domácností úrovně 18,5 procenta. Dosud nikdy tak vysoká nebyla. Od začátku roku si podle České národní banky na účtech uložily o 210 miliard korun více.

ČTĚTE TAKÉ
Vánoce na hraně. Letos se odehrají na hřišti zvaném „online“

Podle ekonomů se do vysoké míry úspor podepsalo také to, že lidé vlivem zavřených prodejen neměli tolik kde utrácet, po případě letos omezili nákladnější dovolené v zahraničí. Z chování spotřebitelů ošem také vyplývá, že se lidé připravují na hubenější časy. Ostatně data ČSÚ ukázala, že tuzemská eknomika zažila ve druhém čtvrtletí rekordní meziroční pokles o 10,9 procenta, což je také nejhorší výsledek od vzniku samostatné České republiky.

Boom odložených plateb

Klasickou kreditní kartu využívá v Česku kolem dvaceti procent domácností. Nyní populární oblast odložených plateb funguje prakticky na stejném principu, jen v moderním hávu digitální doby. Při pořízení zboží má zákazník podle banky různou lhůtu na doplacení prostředků na kartu v támci bezúročného období. Úroky (a nemalé) začínají naskakovat až po uplynutí této lhůty. Lidé také mají za příplatek nutnost zaplacení odložené platby ještě dále posunout.

Platební metody spojené s možností odložit platbu jsou nejrychleji rostoucími platebními metodami v Česku i Evropě. Podle Global Payments Report porostou BNPL (buy now — pay later) platby 28procentním tempem během následujících pěti let. V regionu EMEA je již dnes prostřednictvím odložených plateb financováno téměř šest procent e­‑commerce nákupů, přičemž do dvou let půjde až o desetinu. „Využívání odložených plateb je v České republice na vzestupu. Podle našich poznatků je však u nás mezi klienty stále poměrně nízké povědomí o tom, jak tuto službu využívat a jaké výhody přináší,“ popisuje ředitelka PR a interní komunikace Equa bank Kateřina Petko.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 19. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Ambasador typu Petra Čecha otevírá dveře, říká brand manager Livesportu

Starší článek

Obavy má zatím „jen“ pětina. Aktivita při hledání práce v marketingu roste

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více