Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Retail

Vánoce na hraně. Letos se odehrají na hřišti zvaném „online“

Irena Buřívalová19. 9. 20201. 8. 2021

Z nebe se snášejí sněhové vločky a s nimi dron s balíčkem v lesklém vánočním papíře. Tak na tuto idylickou scénku si ještě nějaký ten čas počkáme. Podobné projekty britského Tesca nebo Amazonu jsou zatím spíše v testovacím režimu. Pravděpodobnější scénář letošních Vánoc, které nepochybně budou ve znamení e‑commerce, jsou ucpané ulice velkých města nestíhající kurýři s pocuchanými nervy.

Své internetové platformy předělávají a integrují do online tržišť jako je Mall Partner malé i středně velké e‑shopy. Ti, kdo doposud e‑shop spíše upozaďovali, z něj dělají jeden z hlavních prodejních kanálů, jako například známé hračkářství Hamleys. Zbývá jen zodpovědět jednu podstatnou otázku: Bude letos co utrácet?

Ekonomická nejistota

Podle hlavního ekonoma Monety Petra Gapky zatím čísla ukazují příznivý trend. Připouští ale, že se vývoj může kdykoli zvrtnout s ohledem na pandemii. „Výhled nám říká, že vánoční útraty by mohly i letos lehce vzrůst. Naznačují to i maloobchodní tržby, které se v červenci vrátily k meziročnímu růstu a u kterých to vypadá, jako by se vlastně ani nic zásadně negativního neudálo. Na druhou stranu se ale letošní Vánoce pojí s velkou nejistotou, jelikož v ČR právě propuká druhá vlna epidemie. Nevíme, jak zásadní bude, jaká další opatření s sebou ponese a zda vůbec budeme mít chuť letošní vánoční svátky oslavit klasicky materiálně,“ píše.

Jasno nemají ani v České spořitelně. Původní prognózy podle ekonoma Michala Skořepy totiž počítaly s jednou vlnou epidemie. Zohlednit se tak bude muset fakt, že se vláda během podzimu uchýlí k řadě opatření omezujících ekonomickou aktivitu, což bude mít dopad do nabídky i poptávky služeb i zboží.

„U vánočních nákupů, které pocházejí z velké části z dovozu, je pravděpodobnější hrozbou omezení poptávky. Doposud velmi pozitivní vývoj české spotřebitelské nálady by se totiž ve světle špatných zpráv o vývoji nemocnosti mohl výrazně zhoršit. O určité oslabení vánočních nákupů financovaných na dluh se mohou postarat potíže mnoha klientů s návratem k řádnému splácení stávajících spotřebitelských úvěrů po  skončení splátkového moratoria,“ říká ekonom.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 21. září 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Garden Gourmet spouští novou kampaň. Zapojil se i Ben Cristovao

Starší článek

Hračkářství Hamleys prožívá těžké časy. Sází na zážitky a nový e-shop

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.