Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Retail

Lovci levného zboží mají pré. Kamenným prodejnám navzdory krizi neodzvonilo

Irena Buřívalová11. 10. 20201. 8. 2021

Diskontním obchodníkům v retail parcích se daří přitáhnout zákazníky. Obchodní centra je chtějí za nájemce.

Češi jsou milovníky nízkých cen. A není to vždy jen otázka životní nutnosti. Nízké ceny loví i zástupci střední a vyšší třídy, je to tak trochu národní sport. Ne nadarmo je lídrem na trhu s potravinami diskont Lidl, na který se dotahuje Kaufland. Byznysové příležitosti cítí i „levní“ obchodníci v nepotravinovém segmentu, kde v posledních měsících vstoupil na trh nizozemský řetězec Action a německý TEDi.

Oba koncepty budou konkurovat již zavedeným značkám jako jsou Pepco, Flying Tiger či Kik. Těm se přitom daří i navzdory ostýchavému přístupu k e­‑commerce. Provoz e­‑shopu a související logistika totiž nejsou levné záležitosti a udržet ziskový e­‑commerce není jednoduché. Češi však do retail parků, kde se diskontní obchody převážně vyskytují, vyrážejí lovit zboží za nízké ceny i během pandemie.

ČTĚTE TAKÉ
Rostoucí e-commerce: dvojí žně v jediném roce

Podle Milana Mašši, který stojí v čele oddělení advisory & transaction retail v realitní společnosti CBRE, vstup značek Action a TEDi na český trh ideálně doplní specifický segment diskontních řetězců. „Diskontní značky vycházejí vstříc preferencím zákazníků, kteří mají v posledních letech tendenci uskutečňovat nákupy běžné denní spotřeby v blízkosti svého bydliště anebo pracoviště. Nacházejí se proto v regionálních retailových parcích spíše, než v městských nákupních centrech. A současnost ukazuje, že tento koncept skvěle funguje i v době pandemie koronaviru, protože skladba nájemců je anticyklická, i v době recese si umějí najít nové zákazníky,“ říká Mašša. Dodává, že růst obratu firem v retail parcích je poplatný nejen specifické nabídce zboží, ale také tomu, že všichni nájemci dohromady sdílejí pouze parkoviště. Každá prodejna má svůj vlastní vchod i samostatnou vzduchotechniku a lidé se tak cítí bezpečněji. „Jako všechny nové značky, tak i Action a TEDi si budou muset najít své zákazníky. Nicméně v současné době lze předpokládat, že rozšířenou nabídku levnějšího sortimentu zboží lidé rádi přivítají,“ uzavírá.

Volání obchodních center

Zajímavým trendem je i zájem obchodních center o diskontní retailery. Kde by před delší dobou jejich nabídkou pohrdli, dnes široce otevírají náruč a jsou rádi, že Pepca a Kiky mají ve svém mixu nájemců. „Diskotní řetězce mají sílu, neubývají jim zákazníci, jsou dlouhodobě stabilní, proto se je nyní snaží nalákat i centra, která by nad nimi dříve ohrnula nos,“ říká insider z trhu.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 12. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Vyklízet marketingové pozice je nesmysl, říká Varga z Publicis Groupe

Starší článek

Je třeba si hrát na ďáblova advokáta

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.