Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Pandemie, škrty i odklad olympiády. Komunikační holdingy propadají

Jakub Křešnička20. 8. 202020. 8. 2020

Po skupinách Omnicom, Publicis, Interpublic a Havas ohlásil pokles tržeb a zisků za druhé čtvrtletí i japonský holding Dentsu. Tržby mu klesly o 16 procent a zisk před zdaněním a odpisy o 15 procent. Z velké šestky se čeká už jen na čísla WPP.

Výsledky komunikační skupiny Dentsu poznamenaly dopady pandemie koronaviru, škrty firem v marketingu i odložení olympijských her v Tokiu. Japonský holding oznámil pokles tržeb meziročně o 16,3 procenta na více než 206 miliard jenů (42,8 miliardy korun). Zisk EBITDA se meziročně snížil o 15 procent na necelých 25 miliardy jenů (5,2 miliardy korun). Výraznější poklesy zaznamenala mezinárodní divize, na domácím trhu byly mírnější. Jediné trhy, které podle výsledků skupiny rostly, byly Německo, Rusko a Švýcarsko.

ČTĚTE TAKÉ
Živý billboard O2 motivuje: zasaďte létaky a vypěstujte si rostliny

Firma také rozjela ucelený audit podnikání a zrychlený plán transformace, díky němuž se chce více soustředit na rychleji rostoucí segmenty, jako jsou digitální řešení a CRM. „Audit probíhající ve všech regionech podpoří strategii zacílenou na integrovaná řešení, která umožní zjednodušit naše podnikání z hlediska provozu i z pohledu našich klientů, snížit provozní výdaje i zvýšit efektivitu,“ uvedla skupina Dentsu k výsledkům.

Týden před Dentsu zveřejnila výsledky francouzská komunikační skupina Havas spadající pod mediální skupinu Vivendi. Za celé první pololetí ohlásila pokles tržeb o 8,5 procenta na lehce přes jednu miliardu eur. Dopady pandemie se negativně projevily ve všech segmentech kromě zdraví. Koncem června se také uspokojivě dařilo agenturám v Severní Americe. Asijsko-pacifický region a Jižní Amerika zaznamenaly výrazné propady. „Pandemií byla významně zasažena i Evropa, ale agentury ve Velké Británii a Německu se ukázaly jako odolnější,“ uvedla společnost.

V podobném duchu zveřejnily výsledky i další komunikační skupiny. Omnicom ohlásil za druhé čtvrtletí takřka čtvrtinový pokles tržeb na 3,7 miliardy dolarů. Publicis Groupe o 13 procent na téměř 2,3 miliardy eur. Interpublic pak přišla s poklesem o 12,8 procenta na necelé 1,9 miliardy dolarů.

Z „velké šestky“ reklamních holdingů už tak zbývá jen WPP, jenž by měl o hospodaření informovat 27. srpna. Výsledky za první čtvrtletí ale naznačují vývoj podobný konkurenci. Během něj firma zaznamenala pokles tržeb z pokračujících operací o takřka pět procent na 2,9 miliardy liber (do těchto čísel se nepočítá efekt prodeje 60 procent skupiny Kantar). Pandemie koronaviru se navíc projevila nejvíce až během posledního měsíce ve čtvrtletí, a tak se dá očekávat, že se na číslech její dopady projeví výrazněji až v dalším období.

Pro zajímavost – prozatím stranou tohoto trendu stojí nová komunikační skupina S4Capital, kterou po odchodu z WPP založil někdejší zakladatel a šéf holdingu Martin Sorrell. Hrubý zisk společnosti během prvního kvartálu rostl meziročně takřka o pětinu. A trend pokračoval i během následujících měsíců – nejslabším měsícem roku má být podle firmy duben, kdy meziroční zvýšení činilo tři procenta. V květnu byly výsledky v meziročním srovnání o pět procent lepší a vyšší čísla se očekávají i za červen. Firmě pomáhá rozšiřování stávajících kontaktů u firem jako jsou Google, Facebook, LinkedIn, Amazon, Netflix, Procter & Gamble či Mondelēz.

„Naší mantrou je ,rychlejší, lepší, levnějšíʻ a ve stejném duchu tvrdíme, že aktuální doba rozhodně není pravou chvílí na zpomalení. Naopak věříme, že jde právě o chvíli, kdy je třeba zrychlit vývoj našich možností týkajících se digitální transformací, jíž pandemie zrychluje,“ uvedl Sorrell k aktuální situaci.

×

Startuje hlasování. Čtvrtý ročník SDGs oceňuje udržitelný přístup a projetky

Starší článek

Kampaně energetického kávového nápoje wkup připraví agentura Isobar

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více