Foto: instagram.com/leosmares

Na sítích jsou nejvýraznější Mareš, Kazma a Štíbrová. Mezi nejmladšími vede Kovy

4. 6. 2020 13:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pro mladé lidi ve věku 15 až 34 let je nejvýraznější osobností českých sociálních sítí Leoš Mareš, vyplývá z půzkumu Influencer Monitoru, který realizuje Centrum marketingového výzkumu a tržních analýz VŠE. Mareše zmiňuje každý pátý respondent. V žebříčku ho následuje také velmi populární trio: Kovy, Kazma a Nikol Štíbrová, kterou zmiňují zejména dívky, zároveň u ní nejsilněji deklarují, že by ji chtěly vídat ještě častěji.

Největším idolem nejmladší sledované věkové kategorie 15 až 19 let je Kovy. Mareše mají v oblibě spíše starší respondenti, tedy věková skupina 20 až 34 let, u kterých je na prvním místě.

Z deseti nejvýznamnějších influencerů jsou Leoš Mareš, Nikol Štíbrová, Kazma, Andula, Shopaholic Nicol, The Sikls a TMBK spojováni s Instagramem. Zatímco Kovy a Jirka Král vévodí Youtube, Jaromír Jágr je známý z Facebooku.

Značky Vichy a CeraVe sází na influencery. Kampaň spravuje agentura The Hive

Výzkum sledoval i řadu dalších parametrů spojených s používáním sociálních sítí, například to, které sítě mladí nejčastěji používají a jsou na nich aktivní. Síť Myspace nebo Flicker jsou méně známe, využívá je zatím méně než pět procent mladých lidí.

Naopak mezi tři nejčastěji využívané platformy patří Facebook, Instagram a Youtube. Zároveň je z výzkumu zřejmé, že procento lidí, kteří využívají sociální sítě, stále roste. Ve srovnání s výsledky podzimního průzkumu v roce 2019 došlo například u Facebooku k nárůstu sledovanosti mezi respondenty o pět procent, u Youtube o sedm procent.

Reprezentativní výzkumné šetření je prováděno vždy dvakrát do roka na vzorku minimálně 400 respondentů ve věku 15 až 34 let.

Foto: instagram.com/leosmares

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.