Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Effie Index je venku! Podívejte se, kdo dělá nejefektivnější marketing

Redakce MAM8. 6. 20209. 6. 2020

WPP, McCann, FP7 McCann Dubai, Banda, Unilever a Coca-Cola. To jsou vítězové letošního Effie Indexu, který v pondělí zveřejnila Effie Worldwide.

Za nejefektivnějšího marketéra byla letos znovu zvolena společnost Unilever. Ta stanula v čele žebříčku, který Effie uvádí od roku 2011, již sedmkrát. Druhé místo patří Coca-Cole, která „sundala“ společnost Nestlé na třetí místo. Poprvé se v první pětce objevila pivovarnická společnost AB InBev, a to na 4. pozici. Pátá je pak PepsiCo. Zajímavostí je, že žebříčku nejefektivnějších marketérů stále dominují rychloobrátkové firmy, které v první desítce zastupuje také McDonald’s (6.), Procter & Gamble (7.) a YUM! (8.). První desítku pak uzavírají Vodafone a Ikea.

Za nejefektivnější značku porota uznala Coca-Colu (celkově šestkrát vítěz) a hned v závěsu McDonald’s. Na třetím místě je jeho věčný rival KFC, na čtvrtém Vodafone a na pátém Ikea. V první desítce značek je pak ještě Claro (americká telekomunikační značka), Chevrolet, Burger King, MasterCard a Sprite.

Kdo bude mluvčím roku? PR Klub spouští letošní nominace

První pětice komunikačních skupin má od roku 2019 stejné obsazení. Vede WPP (devátý rok po sobě), následovaná Omnicomem, IPG, Publicisem a Dentsu.

Nejefektivnější agenturní sítí je McCann Worldgroup, agenturou FP7 McCann Dubai a nezávislou agenturou Banda z Kyjeva.

Žebříčky mohou být rozpočítány také podle regionů. Pokud bychom se soustředili pouze na Evropu, tak by letošními vítězi byli PepsiCo coby marketér, za značku Vodafone, WPP (agenturní holding), McCann Worldgroup (agenturní síť), Banda (agentura a nezávislá agentura).

„Efektivita marketingu je – zejména nyní v době ekonomické nejistoty – důležitější než dříve. Index představuje skvělé příklady firem, které soustavně vynikají a řídí růst své značky. Jménem Effie Worldwide bych ráda poblahopřála všem, kteří se letos do žebříčku dostali, a tleskám jejich úspěchům,“ uvedla k letošním výsledkům Traci Alford.

Žebříček Effie Index 2020 hodnotí výkon více než čtyř tisíc finalistů a oceněných z Effie Awards, které probíhaly celosvětově po celý minulý rok, a to v jedné globální, čtyř regionálních a 46 národních soutěžích. Případové studie každé značky a společnosti uvedené v Effie Indexu pečlivě hodnotila porota odborníků. Jde o nejobsáhlejší světový žebříček marketingové efektivity.

Detailní informace o hodnocení jsou uvedeny zde.

Nejefektivnější marketér 2020

Pořadí Jméno Body
1. Unilever 466
2. The Coca-Cola Company 408
3. Nestlé 372
4. AB InBev 344
5. PepsiCo 268

Nejefektivnější značka 2020

Pořadí Jméno Body
1. Coca-Cola 260
2. McDonald’s 250
3. KFC 192
4. Vodafone 182
5. IKEA 152

Nejefektivnější agenturní holding 2020

Pořadí Jméno Body
1. WPP 3871
2. Omnicom 3511
3. Interpublic (IPG) 2928
4. Publicis Groupe 1783
5. Dentsu 589

Nejefektivnější agenturní síť 2020

Pořadí Jméno Body
1. McCann Worldgroup 1913
2. Ogilvy 1342
3. BBDO Worldwide 1332
4. DDB Worldwide 959
5. TBWA\Worldwide 634

Nejefektivnější agentura 2020

Pořadí Jméno Místo Body
1. FP7 McCann Dubai Dubai, spojené arabské emiráty 284
2. Ogilvy India Bombaj, Indie 278
3. McCann Worldgroup India Nové Dillí, Indie 274
4. Sancho BBDO Bogota, Kolumbie 222
5. Banda Kyjev, Ukrajina 172
5. DDB Colombia Bogota, Kolumbie 172

Nejefektivnější nezávislá agentura 2020

Pořadí Jméno Místo Body
1. Banda Kyjev, Ukrajina 172
2. Déjà vu Dubai, spojené arabské emiráty 73
3. The Womb Communications Bombaj, Indie 72
4. DON Buenos Aires Buenos Aires, Argentina 52
5. Zavalita Brand Building Lima, Peru 42

×

VIDEO: „Led nás spojuje.“ Bohemia Sekt zahajuje letní kampaň

Starší článek

Trh se konsolidaci nevyhne. Eventové agentury hlásí drastické výpadky příjmů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více