Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Výdaje na reklamu spadnou o 1,2 bilionu korun. Nejvíce u kin a tisku

Jakub Křešnička28. 5. 202029. 5. 2020

Celosvětové útraty za reklamu se letos sníží o 8,1 procenta, tedy o 49,6 miliard dolarů, což je v přepočtu 1,2 bilionu korun. Vyplývá to ze studie společnosti World Advertising Research Center (WARC).

Z pohledu oborů škrtají nejvíce zadavatelé reklamy z turistického ruchu a zábavního průmyslu (přibližně o třetinu), finančních služeb (18,2 procenta), retailu (15,2 procenta) a automobilového průmyslu (11,4 procenta).

„Aktuální propad se odehrává ve třech fázích. V první řadě jde o propadem poptávky způsobenou paralýzu sektoru turistického ruchu, zábavy a retailu v kombinaci s omezeními na straně dodávek značek spotřebitelského zboží. Druhou fázi představuje tlak recese působící na finanční služby i samotné spotřebitele, jejichž disponibilní příjmy jsou značně zasaženy,“ popisuje situaci James McDonald, šéf datového obsahu  ve WARC. „Za třetí, jak se situace začne zvětšovat, bude se zvyšovat důraz na oblast zdraví i wellnes, a to i ze strany značek, které se těmto oblastem nevěnují,“ dodává.

Investice se zvyšují. Svět digitální reklamy má ale k normálu ještě daleko

Z hlediska regionů bude škrty ve výdajích na reklamu nejvíce zasažena latinská Amerika, kde se bude snížení o více než pětinu. V těsném závěsu je Afrika následovaná Blízkým Východem. V Evropě poklesnou výdaje na reklamu o více než dvanáct procent. Jednociferný propad blížící se osmi procentům se očekává pro asijsko-pacifickou oblast a Severní Amerika by se měla vejít do čtyřprocentního mínusu.

„Ve Spojených státech amerických budou škrty ze strany firem vykompenzovány významným růstem v politické reklamě vzhledem k tomu, že je rok prezidentských voleb,“ konstatuje Vincent Letang, výkonný viceprezident pro výzkum globálních trhů společnosti MAGNA Global.

Nejvyšší propad inzerce očekává WARC v případě kin, kde půjde skoro o třetinu. Zhruba pětinový propad se čeká u OOH, časopisů či novin. V případě rádií je předpovídán propad o 16 procent a dokonce i útraty za televizní reklamu by měly klesnout přibližně o 14 procent. Lehce naopak poroste inzerce v internetovém vyhledávání, polepší si online video a nejlépe na tom budou sociální sítě, kam by mělo putovat takřka o desetinu více peněz. Už teď internetová inzerce představuje takřka 53 procent z celosvětových reklamních investic, zatímco ještě před jedenácti lety to bylo jen necelých 14 procent.

Zavřít reklamu

Agentura Pábení opouští oblast marketingu. Chce se upínat k dlouhodobějším cílům

Starší článek

Šéfkou PPC oddělení Betteru se stala Michaela Čadová. „Na výzvu se těším,“ řekla

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202222. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.