Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Rozpočty na reklamu se zmrazí na dalšího půl roku, vyplývá z průzkumu

Redakce MAM15. 5. 202017. 5. 2020

Ačkoliv se téměř dvě třetiny globálních zadavatelů shodují na tom, že pro značky je důležité, aby v aktuální krizi „nepropadaly depresi“, neustále jim sami výrazně krátí investice do reklamy. Podle nejnovějšího průzkumu Covid-19 Response Tracker Světové federace inzerentů (World Federation of Advertisers, WFA) velké globální značky ještě více a na delší dobu, než původně avizovaly v březnu, přiškrtí své reklamní rozpočty.

Aktuální šetření odhalilo, že 89 procent zadavatelů kampaně odkládá (v březnu to bylo 81 procent) a jejich zpoždění uvádí delší. Více než polovina (52 %) zadavatelů tvrdí, že zmrazí reklamní výdaje na šest měsíců nebo i více. V březnu to měli v plánu pouze dva z deseti inzerentů. Ačkoliv v současné době běží 68 procentům globálních značek kampaně nějakým způsobem reflektující aktuální krizi (v březnu to bylo 32 %), nelze v případě médií mluvit o kompenzaci běžných reklamních příjmů. Současné odhady hovoří o tom, že globální reklamní rozpočet se v prvním pololetí sníží o 36 procent a v případě celého roku to bude o 31 procent.

Úspory dopadly vzhledem k výšce běžných výdajů nejtvrdším způsobem na televizi, u níž se očekává globální propad o 33 procent za první pololetí. Trpí ovšem také tisk (minus 37 %), venkovní reklama (minus 49 %) a eventy (minus 56 %). Digitál svůj podíl na výdajích do reklamy zvyšuje díky tomu, že poklesy v této oblasti nejsou tak dramatické (online video -7 %, display reklama – 14%). U dalších komunikačních kanálů, jako je rozhlas (minus 25 %), POS (minus 23 %) nebo inluencer marketing (minus 22 %), se do konce roku očekávají další významné škrty.

Z průzkumu dále vyplývá, že více než osm z deseti inzerentů má za to, že krize je jedinečnou příležitostí, aby zcela přehodnotili způsob, jak funguje jejich marketing. Zhruba dvě třetiny zadavatelů nyní vyvíjí strategie pro dobu bezprostředně po ukončení krize i pro delší časový horizont.

Nepřehlédněte
Online marketing v době koronavirové krize: největší zájem byl o tvorbu webů

Zajímavé je, že sedm z deseti se shoduje na tom, že budou muset pomoci agenturám překlenout toto těžké období. Jestli to ovšem opravdu udělají a kolik agentur to v důsledku přežije, je však otázkou.

Podle Stephana Loerkeho, výkonného ředitele WFA, si však zadavatelé plně uvědomují, že krize má velký vliv na jejich týmy a externí partnery. „Mnoho z nich vyvíjí značné úsilí na podporu svých agentur tím, že hledá projekty pro klíčové lidi, na nichž by mohli pracovat v době nízkých výdajů… Náš průzkum ukazuje, že tato snaha je rozšířená a reflektuje, jak moc si značky cení vkladu agentur, který jejich byznysu přinášejí,“ uvedl Loerke.

Zavřít reklamu

Vizuální identita. Nedílná součást komunikace i klíč k úspěšnosti byznysu

Starší článek

VIDEO: Novinky v reklamách. Kohákova komedie či osvalený anděl

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.