Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Online marketing v době koronavirové krize: největší zájem byl o tvorbu webů

Redakce MAM13. 5. 202027. 5. 2020

Na vyhledávání klíčových výrazů v oblasti online marketingu se v březnu krize v souvislosti s koronavirem zásadně nepodepsala. Vyplývá to z průzkumu společnosti WebMedea Services, který vychází z analýzy četnosti klíčových slov pro jednotlivé segmenty online marketingu zadávaných do internetových vyhledávačů.

Ukazuje se, že opatření spojená s pandemií nového typu koronaviru do vyhledávání služeb online marketingu výrazněji nezasáhla. V měsíci březnu byly služby v oblasti online marketingu vyhledávány standardně, nenastal výrazný propad ani nárůst. Největší zájem byl o tvorbu webů, marketingové služby obecně a SEO (Search engine optimalization – optimalizace pro vyhledávače).

Segmentace vs. personalizace. Při kampaních je třeba myslet na obojí

„Obecně zaznamenáváme zvýšenou poptávku po marketingu. V porovnání s předchozími měsíci sice lidé od zavedení vládních opatření neřešili tolik výkonnostní kampaně, ale nyní se k nim opět vrací. Hodně poptávané je zpracovávání strategií a tvorba webových stránek. Usuzuji, že se tak děje proto, že lidé měli čas se trochu zastavit a rozmyslet strategie, zároveň si uvědomují možnou recesi a to, že marketingem se budou muset zabývat mnohem více než předtím,“ popisuje aktuální vývoj poptávky Jan Skovajsa, spolumajitel a CEO firmy myTimi, nabízející marketingové služby formou crowdsourcingu.

Z grafu je patrné že vyhledávání marketingových služeb není koronavirovou pandemií poznamenáno. Tradičně nejslabšími měsíci zůstávají prosinec a listopad, kdy marketingové kampaně vrcholí a firmy se méně pouštějí do změn.

Ukazuje se, že pokles zaznamenalo vyhledávání tvorby videí, která byla pochopitelně narušena karanténními opatřeními. Marketingové služby v obecném slova smyslu byly v březnu 2020 vyhledávány oproti ročnímu průměru spíše více. „Předpokládáme, že zájem o marketingové služby bude nyní více stoupat. Zároveň však bude mnoho firem více šetřit, a to i v této oblasti, takže budou firmy místo vlastních marketingových aktivit mnoho služeb outsourcovat,“ dodává Skovajsa.

„Primárně se v tomto období poptávka změnila – dlouhodobé strategie jsou v útlumu jak u nových, tak stávajících klientů, naproti tomu krátkodobé kampaně na nové produkty a iniciativy jsou poptávány ve velké míře. Tento přístup reflektuje nejistotu o vývoji trhu a snahu rychlého řešení vzniklých problémů, či využití nových obchodních příležitostí,“ popisuje situaci Daniel Blažek, Managing director digitální agentury BOLD INTERACTIVE.

O školení není velký zájem

Pokles je patrný v hledání marketingových školení napříč všemi oblastmi včetně PPC a sociálních sítí. Zde se poptávka nevzpamatovala ze sezónního prosincového propadu. I přes nárůst počtu webinářů a online kurzů v oblasti školení a kurzů drží prim renomované marketingové agentury, které kurzy pořádají offline. Pokles může být způsoben také nižší prioritou firem zajišťovat svým zaměstnancům školení v období nouzového stavu, kdy se mnoho z nich soustředí primárně na udržení chodu.

  •  

Lidé v březnu hledali práce a brigády

Nárůst vyhledávání byl podle WebMedea Services v březnu zaznamenán u nejrůznějších brigád či prací z domova v oblasti marketingu. To potvrzuje také Skovajsa z myTimi: „Uchazečů o zaměstnání máme v tuto chvíli zhruba 2,5krát až 3krát více než je obvyklé,“ popisuje.

Pokles zaznamenává influencer marketing

I když mnoho lidí trávilo a v současných dnech stále tráví spoustu času na internetu a sociálních sítích, influencer marketing vlivem koronavirové krize spíše oslábl. Influenceři mají sice větší dosahy, jde však o oblast, kde mnoho firem udělalo škrty. „Mnoho firem zastavilo v současné době za účelem úspory i dlouhodobé spolupráce. Věříme však, že se situace brzy vrátí do normálu. Správně zvolený influencer totiž může mít vliv na spoustu potenciálních zákazníků firmy a tím oživit její business,“ popisuje Matěj Kretík, majitel Bookin Agency.

Zavřít reklamu

Segmentace vs. personalizace. Při kampaních je třeba myslet na obojí

Starší článek

O2 TV Sport nabídne MMA sérii Oktagon Underground. Bojuje se o miliony

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.