Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Česká televize
Média

ČT24 slaví 15 let. Stala se nejsledovanější veřejnoprávní zpravodajskou stanicí v Evropě

Externí autor2. 5. 20203. 5. 2020

Byla v pořadí třetím ze sedmi stávajících kanálů České televize. Před patnácti lety, v pondělí 2. května v jednu hodinu po poledni poprvé přivítal Bohumil Klepetko diváky stanice ČT24. Program nejprve odstartoval v osmnáctihodinovém režimu, od září 2005 ale vysílá nepřetržitě, 24 hodin denně. Od roku 2013 je pravidelně nejsledovanější ryze zpravodajskou veřejnoprávní stanicí v Evropě. Týdně si ji pustí více než 3 miliony lidí.

„Zejména v době, kdy se u nás či ve světě děje něco skutečně závažného, je ČT24 pro diváky základním zdrojem informací a role zpravodajství České televize nepostradatelná. Máme nejhustší síť vlastních zahraničních zpravodajů a velmi silnou síť regionálních zpravodajů. Díky sedmi studiím máme zázemí pro pokrytí všech regionů Česka. Nejen čísla sledovanosti, ale zejména spokojenost diváků s vysíláním dokládá, že veřejnoprávní zpravodajství plní svoji celospolečenskou roli dobře. Dle mezinárodního průzkumu Reuters Institute jsme nejdůvěryhodnějším tuzemským televizním vysílatelem. A právě důvěryhodnost, objektivita, rychlost a flexibilita jsou jedny z našich největších předností,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Za patnáct let nabídla ČT24 divákům více než 129 tisíc hodin vysílání, z  toho 69 % premiérového. Mezi nejsledovanější pořady patří tradičně speciály vysílané při mimořádných domácích i zahraničních událostech. V neděli 15. března letošního roku oslovila ČT24 téměř 4,2 milionu dospělých diváků, což je rekord v historii programu.

Média informují o covid-19 příliš, míní Češi. Klíčovým zdrojem jsou ČT a Novinky.cz

Při jeho přípravách se vedení ČT24 částečně inspirovalo v zahraničí, především ve Velké Británii, Švédsku a Polsku. „Když jsme začínali, nebylo ani studio, ani lidi, ani struktura, vše jsme museli vytvořit. Vybrali jsme několik veřejnoprávních kanálů po Evropě, ze kterých jsme čerpali inspiraci, a od ledna 2004 jsme začali vše stavět a prakticky zkoušet,“ vzpomíná na začátky vysílání ředitel Zpravodajství a sportu Zdeněk Šámal a dodává: „Teď, po patnácti letech je ČT24 svébytnou zpravodajskou stanicí, která je informační jedničkou na českém trhu a nejsledovanější zpravodajskou stanicí v Evropě. Je aktuální, spolehlivá a důvěryhodná a těší a zavazuje nás, že diváci umí tyto kvality ocenit.“

  • Zpravodajské studio v roce 2005

Vůbec nejsledovanějším měsícem od počátku vysílání byl letošní březen. S  podílem na publiku přesahujícím 9,5 % se ČT24 stala čtvrtou nejvyhledávanější stanicí v zemi. Její pořady oslovily bezmála 6,6 milionu diváků, tedy 77,5 % všech dospělých obyvatel Česka.

ČT24 slaví 15 let. Stala se nejsledovanější veřejnoprávní zpravodajskou stanicí v Evropě

Z výzkumu společnosti Kantar CZ vyplynulo, že pro více než třetinu respondentů je ČT v době aktuální epidemie hlavním zdrojem informací, z ostatních televizí primárně čerpalo informace 7 % populace. Devět z deseti diváků vnímá zpravodajství ČT o aktuální krizi jako důležité, důvěryhodné, objektivní a poskytující jasné a srozumitelné informace.

Patnáctileté výročí slaví se Čtyřiadvacítkou i její web ČT24.cz, který byl spuštěn ve stejný okamžik jako televizní kanál. V loňském roce jej v průměru každý měsíc navštívilo téměř 1,25 milionu unikátních uživatelů. V březnu letošního roku to bylo dokonce trojnásobné množství.

Zavřít reklamu

Iniciativa COVID19CZ spustila projekt Podržíme.se. Shromažďuje zdroje ke krizi

Starší článek

Českému trhu chybí miliony cizinců. Kdo je nahradí?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Ageismus: tahle práce není pro starý

Firmy si zadělávají na velké problémy, když při náborech opomíjejí lidi středního věku. Generace 50+ pomáhá růstu byznysu, prospěje agenturám i marketingu.
4. 7. 20223. 7. 2022
Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.