Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Média informují o covid-19 příliš, míní Češi. Klíčovým zdrojem jsou ČT a Novinky.cz

Externí autor29. 4. 202029. 4. 2020

Podle aktuálního průzkumu agentury Native PR sleduje zprávy o situaci ohledně koronaviru 87 % Čechů. Nejčastějším zdrojem informací jsou přitom televize a internetové servery, konkrétně Česká televize a novinky.cz. Informací je podle respondentů sice až příliš, přesto se médiím daří podávat je obsahově a emočně vyváženě.

V dubnu bylo publikováno na 130 tisíc článků s tématem koronaviru. „Současná krize je suverénně nejsilnějším tématem v médiích za poslední roky. Denně je na toto téma napsáno 6 tisíc textů. Čechy přitom téma intenzivně zajímá a zprávy sleduje 87 % z nich,“ uvádí Lucie Pech, manažerka agentury Native PR, která aktuální průzkum realizovala. Zájem o informace přitom stoupá s věkem, starší ročníky také zprávy sledují častěji.Každý druhý Čech informace o koronaviru sleduje denně, čtvrtina dokonce několikrát denně.

Rekordní nárůst. Češi v době pandemie sledovali TV přes čtyři hodiny denně

Podle typu média nejvíce informací o koronaviru Češi čerpají z televize, kterou sleduje 78 % dotázaných. Druhým nejčastějším zdrojem jsou internetové servery (sleduje je 72 % respondentů). Na sociálních sítích hledá informace 39 % Čechů. Tištěná zpravodajská média jsou až hluboko pod ostatními zdroji, čtou je jen 4 % populace. „Není to nic překvapivého. Tisk má v této době velkou nevýhodu v rychlosti, kterou je schopný informace aktualizovat. Na druhou stranu předpokládám, že stoupá zájem o časopisy, protože na jejich přečtení je nyní čas,“ vysvětluje Lucie Pech.

A která konkrétní média jsou klíčovým zdrojem informací k aktuální pandemii? Na první příčce se umístila Česká televize, kde zprávy o koronaviru sleduje 45 % Čechů. Následují ji novinky.cz s 31 %. Mezi top 5 médií se dále zařadila Nova (29 %), iDnes.cz (18 %) a Prima (17 %). „Zajímavý je Facebook, který jako jeden ze tří klíčových zdrojů informací o koronaviru označil každý šestý respondent. Vzhledem k tomu, že Facebookový profil má téměř 5,5 milionu Čechů, je to velmi silný informační zdroj,“ doplňuje Lucie Pech.

Informace jsou vyvážené, ale je jich moc

Z pohledu obsahu jednotlivých zpráv jsou informace o situace kolem koronaviru podle Čechů vyrovnané. Z hlediska úplnosti informací je za dostatečné považuje 80 % respondentů, při 71 % jsou vyvážené i emočně. „Informace o koronaviru doslova ovládly veškeré zpravodajství. Pro 2/3 dotázaných jich tak je už příliš, na jejich počet jsou přitom citlivější muži než ženy. S uvolňováním vládních nařízení by ale mohlo dojít k prosazování dalších, neméně závažných témat v médiích,“ uzavírá Lucie Pech.

Průzkum „Role médií v době koronakrize“ realizovala agentura Native PR pomocí nástroje Instatnt research nezávislé výzkumné agentury Ipsos. Sběr dat proběhl on-line v 20.–22. dubna 2020 a zúčastnilo se ho 550 respondentů ve věku 18-65 let v reprezentativním zastoupení podle pohlaví, věku, místa a velikosti bydliště a vzdělání.

×

Povolte sportovní akce pro veřejnost, žádají ve výzvě organizátoři Vládu ČR

Starší článek

Nový e-shop nabízí potraviny určené restauracím. Dodavatelé během krize neměli odbyt

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

Olympiáda opět v ohrožení. Některé sporty se premiéry nejspíš nedočkají

Postupující pandemie je i přes přítomnost vakcín na trhu stále strašákem organizátorů, průzkumy mezi Japonci navíc ukazují, že si hry ani…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Agentura Allmedia4U mění název na Insighters. „Lépe odpovídá našemu …

PR a digitální agentura Allmedia4U vstoupila do roku 2021 s novým názvem Insighters. Společně s ním změnila společnost grafickou…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Corny tvoří jarní kampaň. S agenturou McShakespeare

Značka cereálních tyčinek Corny si v tendru na velkou jarní kampaň vybrala obsahovou agenturu McShakespeare. Úkolem pro McShakespeare bude tvorba…
20. 1. 202120. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle…
20. 1. 202120. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil v MF
PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více