Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

„Vzdálená práce se stane standardem.“ Lidé chtějí i po krizi home office

Externí autor7. 4. 20208. 4. 2020

Koronavirová pandemie bude v budoucnu katalyzátorem zvýšeného podílu práce z domova, odhalil průzkum celosvětové realitní společnosti Colliers International.

Společnosti Colliers zahájila studii „Práce z domova během nákazy COVID-19“, aby zjistila, jaké jsou zkušenosti lidí s přechodem na home office, který zavedly zaměstnavatelé po celém světě v reakci na vypuknutí pandemie (COVID-19).

Počáteční poznatky ankety založené na více než 3 000 odpovědích z více než 25 zemí včetně České republiky, ze širokého spektra profesí, které se běžně vykonávají v kancelářích, ukazují, že:

· 82 % zaměstnanců by chtělo po skončení krize COVID-19 pracovat na dálku jeden den nebo vice dnů v týdnu

· 71 % lidí, kteří před krizí z domova nikdy nepracovali, by chtělo v budoucnu pracovat na dálku alespoň jeden den v týdnu

· 53 % dotázaných se domnívá, že se jejich produktivita v důsledku práce z domova nezměnila, a 24 % naopak uvádí její zvýšení. Avšak 23 % uvedlo, že jejich produktivita klesla.

· Produktivita se nejvíce zvýšila v odvětví finančních služeb, profesionálních služeb a  technologií. Produktivita se nejvíce snížila v právním, školském a  výzkumném sektoru.

· 55 % se domnívá, že je schopno provádět individuální, soustředěnou práci lépe nebo mnohem lépe z domova než v kanceláři.

· 76 % respondentů se stále při práci z domova cítí ve spojení se svým týmem, navzdory fyzické vzdálenosti. 58 % však věří, že jsou lépe schopni spolupracovat s kolegy v prostředí kanceláře.

Degustace rumu online. „Nabízíme eventy s externím obsahem,“ říká Kovář

Jan Jaap Boogaard, ředitel oddělení Workplace Advisory pro Evropu, Střední východ a Afriku, Colliers International, uvedl, že první výsledky průzkumu naznačují, že pandemie koronaviru přinese zásadní změny ve  způsobu práce.

„Ocitli jsme se uprostřed doposud největšího testovacího období s prací z domova v lidské historii, který bude mít významný dopad na to, jak budeme v budoucnu fungovat,“ uvedl.

„Během tohoto náročného období je nezbytné pochopit, jak lidé prožívají práci z domova. Tato studie od týmu Workplace Advisory společnosti Colliers International odhaluje jedinečná globální data, která nám pomohou poskytovat na faktech založené doporučení o tom, jak práci krátkodobě i dlouhodobě vylepšit. Už z průběžných výsledků je jasné, že  mnoho lidí home office přivítalo a pravděpodobně bude chtít pokračovat na určité úrovni s prací z domova, i když se budou moci vrátit do svých kanceláří,“ dodal JanJaap Boogaard.

Počáteční průzkum „Práce z domova během nákazy COVID-19“ bude ukončen na konci dubna a poté bude zveřejněna výsledná zpráva. Jedná se o první část vícefázové studie Colliers, jejímž cílem je poskytnout nahlédnutí do práce z domova během vypuknutí pandemie, a přitom identifikovat příležitosti ke zlepšení a prozkoumat dlouhodobější dopad na kancelářské prostory.

Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory pro Českou republiku řekla: „Nacházíme se v náročné, ale také jedinečné situaci, která nabízí příležitosti k přehodnocení způsobu, jakým pracujeme. Zahájili jsme tento průzkum proto, abychom využili této příležitosti k prověření toho, co na práci z domova funguje a co nefunguje, abychom z těchto informací mohli v budoucnosti těžit při naší práci s klienty .

„Fakt, že první výsledky ukazují, že většina lidí považuje svou produktivitu při práci z domova na stejné úrovni jako v kanceláři, a že 70 procent lidí, kteří dříve z domova nepracovali, by v budoucnu chtělo pracovat dálkově alespoň jeden den v týdnu, přispěje k transformaci kanceláří na místo, kde s kolegy setkáváme. Domníváme se, že tento poznatek bude mít významný dopad na požadavky firem na kancelářský prostor,“ řekla Jana Vlková.

Flexibilní práce i po krizi

Podrobnosti z počátečních zjištění průzkumu naznačují přání pokračovat ve flexibilní práci z domova do určité míry i po krizi. Celkem 49 % respondedntů uvedlo, že by chtělo pracovat průměrně 1-2 dny týdně na dálku, zatímco 32 % chtělo pracovat tři nebo více dní v týdnu na dálku a 19 % chtělo pracovat vzdáleně po dobu kratší než jeden den v týdnu.

Rozdíly jsou zřejmé mezi lidmi, kteří začali kvůli COVIDu 19 pracovat z domova jen nedávno, a lidmi, kteří již z domova pracovali několik týdnů. Z těch, kteří pracovali z domova už čtyři týdny, se jen 7 % chtělo vrátit zpět do práce v kanceláři a pracovat z kanceláře i po skončení pandemie každý den. Naproti tomu mezi těmi, kteří pracovali z domova pouhý týden, se celkem 22 % chtělo vrátit ke strávení pracovního týdne v kanceláři i po krizi.

Průzkum také odhalil, že zkušenosti s prací z domova se lišily mezi těmi, kteří mají doma děti, a těmi, kteří žijí sami nebo mají spolubydlící.

„Nacházíme se v náročné, ale také jedinečné situaci, která nabízí příležitosti k přehodnocení způsobu, jakým pracujeme.“

Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory

Celkem 33 % respondentů uvedlo, že při práci z domova jsou více rozptylováni. Jako hlavní faktor rušení byly identifikovány děti, následovaly další lidé v domácnosti a domácí zvířata.

Lidé žijící sami a ti, kteří žijí v manželství nebo s partnerem, vykázali nejnižší pokles produktivity.

Jako hlavní místo pro práci z domova byla pracovna (39%), následovaná obývacím pokojem (32%), ložnicí (17%) a kuchyní (15%). Většina z těch, kteří žijí sami, se rozhodla pracovat ze svých obývacích pokojů, ale většina lidí s dětmi pracovala z uzavřené místnosti věnované práci.

Výsledky prvotního průzkumu rovněž ukázaly, že lidé se spolubydlícími by chtěli po skončení omezení kvůli situaci COVID-19 více pracovat z kanceláře než lidé žijící osamoceně, lidé s dětmi a lidé žijící s manželem nebo partnerem.

×

V Německu chce zachránit fotbal televize Sky. Proplacením záloh

Starší článek

VIDEO: Krize jako příležitost. Nejzajímavější světové reklamy v době koronaviru

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více