Ceny Lemur znají finalisty. Slavnostní večer se uskuteční online
Patnáctý ročník oborové soutěže Lemur, kterou pořádá Asociace public relations (APRA), představil finalisty. Vítězové z nich budou vybráni během historicky prvního online vyhlašování 11. června, slavnostním večerem bude provázet herec a moderátor Mikuláš Křen.
Na takzvaný shortlist se probojovalo 135 prací a 10 tiskových mluvčích – nejvyšší počet nominací připadá na agentury Ogilvy (26), AMI Communications (16) a Bison & Rose (12). Finalisté vzešli z prvního kola hodnocení, kam bylo přijato 243 přihlášek (i v tomto případě dominovala agentura Ogilvy s 33 projekty, následovala agentura AMI Communications s 29 a Bison&Rose s 25).
Hodnotilo je osm komisí složených ze šedesátky odborníků na public relations a komunikaci. Formát hodnocení projektů byl v důsledku preventivních opatření vlády pozměněn a přesunul se do online prostředí. „Kvalita hodnocení nebyla nijak narušena. Využili jsme moderní technologie a porotci hlasovali a v interaktivní diskusi v rámci druhého kola prostřednictvím videokonferencí hodnotili přihlášené projekty online,“ uvedl Michal Hoblík, člen výkonné rady APRA, který je zodpovědný za soutěž Lemur.
V každé z celkem 27 kategorii budou z pětice nominovaných finalistů vyhlášena první tři místa. „Udělíme i ocenění Absolutnímu vítězi, cenu za přínos oboru public relations a také vyhlásíme dva nejlepší tiskové mluvčí. Mluvčího státní správy a mluvčího soukromého sektoru,“ doplnil Hoblík.
Profesní soutěž je Lemur – Česká cena za Public Relations vyhlašuje od roku 2006 Asociace Public Relations (APRA). Je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations, PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru či jednotlivcům. Oceňovány jsou projekty realizované v období roku 2019 až do února 2020, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.
V loňském 14. Ročníku soutěže se absolutním vítězem stal projekt „Nejsem na odpis – boj za úhradu moderní léčby“ vytvořený agenturou Creative Adison pro společnost Onko Unie (získal i první místo v kategorii Farmacie, zdravotnický sektor a druhé místo v kategorii Sólokapr/Media placement). Bodoval v konkurenci dalších 123 soutěžících, kteří podali celkem 251 přihlášek do 22 kategorií. Cenu za přínos oboru Public Relations si odnesl Václav Pavelka.
Loni z PR agentur bodovala nejvíce Ogilvy s deseti oceněními, která podala i nejvíce přihlášek (39). O druhou příčku se dělí agentury a Bison & Rose a Ewing Public Relations s šesti umístěními, těsně následovány agenturou AMI Communications s pěti trofejemi.
SHORTLIST 2020
*projekty jsou řazeny náhodně, nikoli podle pořadí uděleného porotou
Podobné zprávy
Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“
